Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Welke dingen zijn er allemaal goed aan je GP?

Bericht door buxol »

Gejat van dit topic en geinspireerd door dit topic, dacht ik maar eens een topic te starten over alle voordelen van het bezitten van een Grande Punto.

Dit om een beetje tegengas te geven, want het bezitten van een Grande Punto is vooral leuk!

Ook voor dit topic geldt dat discussies vermeden moeten worden om de overzichtelijkheid te bewaren. ;)

Code: Selecteer alles

[b]UITVOERING:[/b] GP xxx
[b]KM STAND:[/b] xxx KM
[b]VOORDELEN:[/b]
- xxx
- xxx
- xxx
[b] BIJZONDERHEDEN:[/b] xxx 
De TS'er die start natuurlijk ;)

UITVOERING: GP Sport 1.4 16v
KM STAND: 10056 KM
VOORDELEN:
- Het is een verschikkelijk mooie wagen.
- Familie, vrienden en collega's zijn erg enthousiast en verbaasd dat ik zo'n mooie wagen heb. (na een 206je)
- De GP rijdt heerlijk.
- De 6e versnelling in combinatie met Cruise Control is geweldig voor op de snelweg.
- De radio met subwoofer geeft erg goed geluid.
- Je kunt geld besparen door zelf je 12volt aansluiting in je kofferruimte aan te sluiten.
- Ook het plaatsen van een navigatie-systeem is geen probleem doordat Brodit een mooie schroefloze oplossing bied.
- Het is een verschikkelijk mooie wagen.
- Het Blue&Me systeem is geweldig! Altijd leuk om iemand te laten zien, nog leuker om zelf elke dag te gebruiken!
- Als je je ruitenwissers aan hebt staan en je kiest de achteruit-versnelling, gaat automatisch de ruitenwisser achter ook aan.
- Achterin heb ik meer ruimte dan in de 206 die ik had. Ik hoef niet meer naar voren te schuiven omdat iemand achterin zijn benen kwijt wilt.
- Het Climate Control systeem werkt erg goed.
- Had ik al gezegd dat het een verschikkelijk mooie wagen is?
- Je hoeft niet te kiezen uit al die andere saaie wagens.
BIJZONDERHEDEN:
- Hij's mooi.
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

Ik vind de prijs ook een belangrijk voordeel; van de auto EN de opties.
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Voordelen

Bericht door johnb »

Uitvoering: GP Sportsound 1.4 8v
Kilometerstand:6946
Voordelen:
- Inderdaad een mooie auto (Buxol :lol: )
- Mooi design
- Speels interieur; dash-board
- Comfortabele stoelen
- Goede zitpositie achter het stuur; in hoogte verstelbare stoel en stuur
- Genoeg been- en hoofdruimte achter
- Prijs: goede standaarduitrusting
- Goede wegligging
- Goede stuurbekrachtiging
- Opvallende neus
- Goede radio/cd-speler

Bijzonderheden
Als je niet gewend bent om complimenten te ontvangen, moet je hier erg aan wennen als je een GP rijdt :oops: :oops:
joedelta

Bericht door joedelta »

UITVOERING: GP: 1.4 StarJet 16V Emotion 5-deurs
KM STAND: 8.700 KM
VOORDELEN:
- hij heeft schitterende looks van buiten, echt een ontwerp van een meesterontwerper.
- het interieur is (haast) net zo mooi, met luxe interieurkleuren en aankleding.
- hij is netjes afgewerkt (de afwerkingsfoutjes waren vrijwel nihil)
- het dashboard is goed afleesbaar.
- hij is ontzettend goed uitgerust.
- hij heeft veel veiligheidsvoorzieningen en heeft 5 sterren bij de EURO/NCAP crashtest gehaald.
- de stoelen zitten goed, zelfs met mijn 1.91 m. kan ik een goede rijpositie vinden.
- ook de ruimte achterin is goed, zelfs als ik achter het stuur zit.
- het stuur ligt heerlijk in de hand en heeft de juiste maat en dikte.
- de handelbaarheid/wegligging is heerlijk en helder. (zelfs bij volle belading en een grote dakkoffer bovenop.)
- de verhouding prestatie/verbruik past goed bij mijn rijstijl.
- de kofferbak is groot genoeg voor een grote kinderwagen.
- de stuurbekrachtiging is precies goed.
- er zijn leuke/mooie aanvullende accessoires verkrijgbaar.
- hij heeft lekker grote buitenspiegels.
- je kunt de lampen voor eenvoudig zelf verwisselen (er zijn auto's waar dat dus echt een hel is).
- hij verbruikt haast geen olie.
- hij is heel mooi (of had ik dat al gezegd?)
- mijn vrouw vindt hem ook mooi.
- iedereen vind hem mooi (ik ben nog niemand tegengekomen die hem niet mooi vond).


BIJZONDERHEDEN:
Ik heb echt geen moment spijt gehad of heimwee naar mijn vorige, veel grotere auto, waar ik overigens ook altijd zeer tevreden over ben geweest (FIAT Stilo Multiwagon)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Bijna een jaar geleden zijn we gestopt met goede dingen aangeven van je GP... dat kan natuurlijk niet ;)

Inmiddels 45.800 gereden en ben nog steeds erg tevreden over de auto. Rijdt lekker, stuurt lekker en is gespoten in een schitterende kleur. Ik ben erg tevreden met Blue&Me, werkt super met een 4gb usb stickje.

Het liefst wil ik hierna een T-Jet leasen :twisted:
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Tja, dat heb je vaak. Over de goede dingen wordt nooit niet veel gezegd. Alleen over het kwaad. Maar de GP is in mijn ogen nog steeds een geweldige auto. Ben er ook nog steeds uitermate tevreden over.

Motorisch heb ik nog helemaal geen problemen gehad. Dat wil ik graag zo houden. Hetuiterlijk van de auto blijft me nog steeds boeien, vooral hier in het dorp (waar ik de enigste ben met een GP) blijven de mensen kijken, en dat is pas echt leuk.

De dikker velgen en verlaagde GP trekt dus nog steeds veel bekijks hier..... :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Supernova
Junior Stato
Berichten: 240
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:40
Locatie: Breda

Bericht door Supernova »

UITVOERING: GP 1.4 Edizione Blue & Me
KM STAND: 19900 KM
VOORDELEN:
- Veel waar voor weinig geld
- Bloedmooie auto
- Erg luxe
- Fijne wegligging
- Blue & Me!
- Met 1.91 meer dan voldoende zitruimte, vrij uniek dus
- Best zuinig
- Climate Control is heerlijk en werkt perfect
BIJZONDERHEDEN: Ik krijg alleen maar positieve reacties op mijn auto!
GP 1.4 ed. Blue & Me Belly Sand Dance
Gebruikersavatar
Peli
Junior Stato
Berichten: 437
Lid geworden op: zo jan 21, 2007 10:26
Locatie: Almere

Bericht door Peli »

Ik ben niet super tevreden over mijn GP maar hier de goede dingen:

Mooi figuur
Heerlijk stuur
Aanschaf niet te duur

Tja en de mindere dingen:

Wil niet vooruit
Geeft slecht geluid
Kom er met de dealer niet uit (nieuwe GP 1.4 T-jet)
GP 1.4 STARJET 16V EMOTION CHIARO AZUUR MET.
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Bericht door suus »

Vanuit Moerdijk niets anders als lof over de Gp, alleen ben ik het zat dat ik de Panda alleen vanaf de achterkant zie.
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
Gebruikersavatar
Oeroe
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: do jul 27, 2006 19:41

Bericht door Oeroe »

wellicht ook leuk om aan te geven hoe lang je je wagen hebt.. ps valt me op dat er nog weinig km op de tellertjes staan. Zal mijnes ook even toevoegen als ik tijd heb vanavond.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Oeroe schreef:wellicht ook leuk om aan te geven hoe lang je je wagen hebt.. ps valt me op dat er nog weinig km op de tellertjes staan. Zal mijnes ook even toevoegen als ik tijd heb vanavond.
is logisch oeroe, die posts dateren nog van Augustus 2006, geloof me op John na hebben de meeste er al behoorlijk wat km's opzitten :wink:
Gebruikersavatar
Oeroe
Junior Stato
Berichten: 249
Lid geworden op: do jul 27, 2006 19:41

Bericht door Oeroe »

hannes schreef:
Oeroe schreef:wellicht ook leuk om aan te geven hoe lang je je wagen hebt.. ps valt me op dat er nog weinig km op de tellertjes staan. Zal mijnes ook even toevoegen als ik tijd heb vanavond.
is logisch oeroe, die posts dateren nog van Augustus 2006, geloof me op John na hebben de meeste er al behoorlijk wat km's opzitten :wink:
mm beter kijken de volgende keer :wink:
joedelta

Bericht door joedelta »

Oeroe schreef:
hannes schreef:
Oeroe schreef:wellicht ook leuk om aan te geven hoe lang je je wagen hebt.. ps valt me op dat er nog weinig km op de tellertjes staan. Zal mijnes ook even toevoegen als ik tijd heb vanavond.
is logisch oeroe, die posts dateren nog van Augustus 2006, geloof me op John na hebben de meeste er al behoorlijk wat km's opzitten :wink:
mm beter kijken de volgende keer :wink:
Ik heb er inmiddels 36.000 km op zitten en ik ben nog steeds superblij met mijn GP.

Ik vind de StarJet motor gewoon heerlijk lopen, en begrijp dan ook niet dat sommigen dat niet vinden. Hij is altijd soepel en gewillig, maar uiteraard geen scheurijzer (hoewel je best een eind kunt komen).
De aanschaf van een T-Jet is zeker niet omdat ik niet tevreden ben over mijn huidige GP en/of zijn motor, maar gewoon omdat een T-Jet nóg lekkerder rijdt. :D :D
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik vind de GP een prachtige bolide hij rijdt heel goed, hij zit goed en wat bij de meeste zittingen niet is dat de zitting tot aan de knielholte komt. Een goed wegligging. Dus kortom ook zeer goed geschikt voor hele lange ritten.Er staat bij mij op de teller ruim 14.000 km. 11 augustus is hij een jaar en krijgt dan zijn eerste service beurt.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

Ik heb er inmiddels bijna 44.000 km opzitten en ben nog steeds verliefd als ik de auto zie staan. De mooie felle blauwe kleur en diue 17" en de lijn van de auto zijn subliem.

Verder vind ik het interieur van de sport erg mooi, mooie kleuren en redelijke stoelen.
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Plaats reactie