Carcam topic :)

Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

Zoek er een die HD is bij 30fps. Van een mindere krijg je spijt.
Laatst gewijzigd door Thegroov op do jun 28, 2012 8:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Carcam topic :)

Bericht door OlafH »

Omdat 1280x960 geen bestaande HD resolutie is, maar een veelvoud van 640x480. Gewoon opletten dat ie 720p of 1080p video kan leveren. Als dat er niet bij staat is het niet wat.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

Volgens mij is dit http://www.lightinthebox.com/nl/nachtzi ... 99306.html" onclick="window.open(this.href);return false; trouwens dezelfde, alleen kost ie daar maar € 27,99.
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Carcam topic :)

Bericht door DaanozZ »

Voor diegene die ook een carcam aan willen schaffen heb ik hier wellicht een leuke dagaanbieding gevonden:
http://www.gaveaktie.nl/?TRANSID=861854 ... etwerk=m4n" onclick="window.open(this.href);return false;

Let op dat deze link 4 en een half uur na mijn post niet meer werkt omdat de aanbieding dan is verlopen.
Gebruikersavatar
thePure1
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 19:06
Locatie: Fryslân

Re: Carcam topic :)

Bericht door thePure1 »

Dat is dezelfde cam die Bennink heeft gepost.

Als ik een paar voorbeelden op youtube bekijk is de kwaliteit zeer laag. Het is dus zeker geen HD.
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Carcam topic :)

Bericht door DaanozZ »

Wist niet hij hem al heeft gepost, cam is ook vrij goedkoop dus ik neem ook aan dat het geen HD is.
Leuk voor de "beginner" zullen we maar zeggen ;)
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

Zie dan ook mijn reactie, waar hij voor € 27,99 aangeboden wordt...
Gebruikersavatar
Chem
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 11, 2006 7:56

Re: Carcam topic :)

Bericht door Chem »

@Thegroov: Ik las dat je een paar probleempjes had met je GS1000, het niet bewaren van het eerste filmpje bijvoorbeeld. Ken je deze website? http://dashcamtalk.com/gs1000/" onclick="window.open(this.href);return false; Hier kun je andere firmware vinden.
Ik heb ook een GS1000 gekocht, moet alleen nog een goeie manier vinden om hem te installeren. Ik wil hem op één of andere manier aan het binnenspiegelsteuntje hangen maar ik weet nog niet goed hoe.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

He Chem, hartstikke bedankt! .) Die ga ik vanavond eens helemaal doornemen. Ik zou heel blij zijn als ik mij probleem van het verliezen van de eerste film per dag ermee op kan lossen!
Ik neem aan dat je ook al gezien had hoe ik hem bevestigd heb, gewoon op het glas achter de spiegel...
Benieuwd naar jouw oplossing straks!
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

@Chem:

Ik heb de camera zojuist voorzien van de nieuwste versie software. Ik bleek gelukkig een goede te hebben, oranje menu, met de 3.31-versie software. Nu heb ik de 3.33.120312B erop gezet. Alles lijkt goed te gaan. Ik zie wat nieuwe tekens in het scherm en zal het morgen uit gaan proberen. Hopelijk is het probleempje nu opgelost van het verlies van elke eerste film per dag.
Goliathus
Junior Stato
Berichten: 203
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 20:11

Re: Carcam topic :)

Bericht door Goliathus »

Zou persoonlijk voor deze gaan.
http://www.lightinthebox.com/nl/auto-dv ... tely_buy_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Is de broer van die Thegroov had gepost
Beeld kwaliteit ziet er goed uit en heeft 30FPS.

Meeste mensen gebruiken de beelden pas als ze een ongeluk hebben gehad of wanneer ze een potje carmageddon doen :lol:
Gebruikersavatar
Chem
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 11, 2006 7:56

Re: Carcam topic :)

Bericht door Chem »

@Thegroov
Ik hoop dat het de problemen oplost. Ik heb die met het blauwe menu. Toen ik hem kocht wist ik niet dat deze carcam onder zoveel verschillende namen verkocht wordt en ook niet dat er twee verschillende zijn qua hardware. Ik heb gewoon de goedkoopste GS1000 gekocht die ik kon vinden, hij was 79 euro. De beeldkwaliteit is dan wel iets minder dan die van jouw, maar ik vindt het nog steeds heel acceptabel en het is full HD.

Hier nog een programma'tje wat je misschien interessant vindt: http://registratorviewer.narod.ru/index_en.html" onclick="window.open(this.href);return false; Om je video's te bekijken. Bij mij werkte de GPS uitlezing niet met de bijgeleverde software en dit programma heeft wat meer functies en is wat sneller.

Ik ga nog even jouw topic doorbladeren om te kijken hoe jij hem geïnstalleerd hebt.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

@chem De foto's vind je hier:
http://punto.frankfokke.nl/?page_id=538" onclick="window.open(this.href);return false;

Die van mij was iets meer dan € 100,- ( $139.- ) en bij toeval dus een goede. Hij is wel volkomen merkloos, maar er staat SMH voor de softwareversie en die vond ik terug op de door jou genoemde pagina, dus kon ik toch de software opnieuw flashen. Altijd link om te toen, want als het fout gaat heb je niks meer. De eerste keer flashen gaf hij een harde kraak en stopte ermee. :? De tweede keer ging het prima. Gelukkig werkte dat, twee keer flashen.

Ik stond ook te kijken van al die verschillende merken die er zijn. Dat krijg je met die chinese oem-producten. Maar verschillende soorten hardware had ik helemaal niet gedacht.

Het beeld van de 'blauwe' is inderdaad bijna niet minder dan die van de 'oranje', dus niks om je druk om te maken.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Carcam topic :)

Bericht door Thegroov »

@Goliathus Ik heb inmiddels twee camera's in de auto. Een 'hele goeie' GS1000 met 1080 x 1920 bij 30fps en een zo goedkoop mogelijke die naar achteren filmt. Die laatste is de rode van bovenaan de 'show je laatste aankoop'- pagina.
Inmiddels (drie maanden later) koop je voor € 40,- bij DX.xom al een 5Mp camera. Daar heb je dan echt veel meer aan dan aan een 1.3Mp camera. De GS1000 is inmiddels ook al weer evrvangen door de GS2000 en de GS5000 als ik me niet vergis, die zag ik ergens staan als opvolger.
Gebruikersavatar
Chem
Nuovo Arrivato
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 11, 2006 7:56

Re: Carcam topic :)

Bericht door Chem »

Ik heb m'n carcam inmiddels opgehangen. De draad afgetakt vanaf de binnenkant van de sigarettenaansteker, door de middenconsole en onder de stuurkolom naar het deurrubber en onder de hemelbekleding naar de binnenspiegel. Ik heb de zuignap bevestigd op de zwarte sticker die rondom de binnenspiegel zit, helemaal bovenin tegen de hemelbekleding aan, zo valt de camera nauwelijks op. Hij zit achter de binnenspiegel, onzichtbaar voor mij als bestuurder, van buiten wel zichtbaar maar hij valt weg tegen de binnenspiegel.

Ik heb alleen nog niks interessants gefilmd. :lol:

@Thegroov, blijft bij jou nu het eerste filmpje behouden na de firmware upgrade? Zo niet, staat de bewegingsdetector van de camera aan? Ik heb gemerkt dat als die aanstaat ik ook delen van, of hele filmpjes kwijtraak. Sinds ik dat uitgezet heb slaat hij geen seconde meer over.
Plaats reactie