punto 2009

loek
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jan 21, 2013 18:53

punto 2009

Bericht door loek »

allo,
Mijn naam is loek en ben nieuw op dit forum.
Mijn dochter is gaan werken in Keulen Duitsland.
Zij wil nu een auto aanschaffen zodat ze wat vaker naar huis kan komen. ( uurtje rijden)
Haar voorkeur gaat uit naar een fiat Punto bouwjaar 2009 1.2 8v. KM stand 43000 prijs € 5850,00

Zelf ben ik niet zo op de hoogte van het merk fiat
Zodoende is mijn vraag aan de kenners;
waar moet ik op letten b.v. vervangen distributie riem enz. Ook heb ik gelezen dat de 1.2 niet echt zuinig is.
Alle tips/adviesen zijn zeer welkom.

Met Fiat groet;

Loek en Karin Berghmans
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: punto 2009

Bericht door paco »

Welkom op het forum ! De prijs van de genoemde punto is in ieder geval een nette prijs voor een verkoop prijs !
Distributieriem is bij deze KM stand nog niet aan de orde !
En inderdaad is het zo dat de lichtste motor niet altijd de zuinigste is ,als de motor net iets te kort heeft voor de auto moet hij harder werken om het zelfde als de 1.4 te presteren ! Maar wees gerust ,als je een rustige rijder bent kan je met 1.2 ook zuinig rijden voor een benzine ( ZEKER OP DE SNELWEG )
Afbeelding
loek
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jan 21, 2013 18:53

Re: punto 2009

Bericht door loek »

Dank voor je reactie.

De auto is voor mijn dochter, dus het zal wel meevallen met "scheuren" denk ik.
Ligt allemaal aan je rechter voet. Zaterdag ga ik een proefrit maken, zijn er nog zaken waar ik speciaal op moet letten?

De nette prijs heeft er alles me te maken dat het een Duitse auto is natuurlijk.

Groeten loek
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: punto 2009

Bericht door Doxxo »

Schurende geluiden vooral en voor de rest het gebruikelijke normaal :p
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: punto 2009

Bericht door Thegroov »

Kijk of er geen water in de achterbak staat, de rubbers achter lekken nog wel eens bij de achterlichten. Water loopt dan de bak in. Bij sommige auto's kraken de deuren, wat op te lossen is met wat duct-tape. Volgens mij heeft een aantal auto's problemen gehad met de stuurkolom of het stuurhuis. Of er iets van toepassing is op het model voor je dochter, dat weet ik niet. Wellicht kan iemand anders hier iets over zeggen.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: punto 2009

Bericht door paco »

ik dacht dat het stuurhuis een probleem 2006 is geweest Frank .
Afbeelding
GPWhite
Berichten: 1
Lid geworden op: za nov 27, 2010 10:53
Locatie: Groningen

Re: punto 2009

Bericht door GPWhite »

Geniale tip, die tape!

Na 2,5 jaar eindelijk geen gekraak (en ge-erger) meer bij het rijden over drempels!
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: punto 2009

Bericht door PuntoSporting »

Ducktape?
Waar plak je die dan op?

Bij mij kraakt het af en toe ook, maar ik ben er nu achter dat de modderkuip rechts voor gescheurd en het kunststof klappert bij bochen.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: punto 2009

Bericht door PuntoSporting »

loek schreef:allo,
Mijn naam is loek en ben nieuw op dit forum.
Mijn dochter is gaan werken in Keulen Duitsland.
Zij wil nu een auto aanschaffen zodat ze wat vaker naar huis kan komen. ( uurtje rijden)
Haar voorkeur gaat uit naar een fiat Punto bouwjaar 2009 1.2 8v. KM stand 43000 prijs € 5850,00

Zelf ben ik niet zo op de hoogte van het merk fiat
Zodoende is mijn vraag aan de kenners;
waar moet ik op letten b.v. vervangen distributie riem enz. Ook heb ik gelezen dat de 1.2 niet echt zuinig is.
Alle tips/adviesen zijn zeer welkom.

Met Fiat groet;

Loek en Karin Berghmans
Is het trouwens een Grande Punto, of betreft het nog een Punto van het vorige model?

Een Grande Punto is namelijk een stuk zwaarder dan het oudere model Punto met dezelfde motor.
Als het een GP is, is de prijs niet verkeerd, alleen denk ik dat hij niet de vlotste is qua prestaties.
Ik had ook het vorige type met een 1.2 motor met 16v en die loopt een stuk soepeler.
Voordeel met de 8v is, dat wanneer je distributieriem knapt, dat je daarna alleen de riem hoeft te vervangen, bij een 16v is het een ander verhaal.
Maar de Punto op zich, prima auto!!
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: punto 2009

Bericht door swans »

PuntoSporting schreef: Voordeel met de 8v is, dat wanneer je distributieriem knapt, dat je daarna alleen de riem hoeft te vervangen, bij een 16v is het een ander verhaal.
Waar baseer je dat op? Met wat pech is er meer kapot dan alleen de riem, ongeacht 8 of 16 kleppen!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Spire
Nuovo Arrivato
Berichten: 69
Lid geworden op: wo mar 13, 2013 12:30
Locatie: Almere

Re: punto 2009

Bericht door Spire »


Is het trouwens een Grande Punto, of betreft het nog een Punto van het vorige model?

Een Grande Punto is namelijk een stuk zwaarder dan het oudere model Punto met dezelfde motor.
Als het een GP is, is de prijs niet verkeerd, alleen denk ik dat hij niet de vlotste is qua prestaties.
Ik had ook het vorige type met een 1.2 motor met 16v en die loopt een stuk soepeler.
Voordeel met de 8v is, dat wanneer je distributieriem knapt, dat je daarna alleen de riem hoeft te vervangen, bij een 16v is het een ander verhaal.
Maar de Punto op zich, prima auto!!
Als een 8V knapt heb je netzoveel gekloot als met een 16V. Alleen bij een 16V heb je 16 kleppen die krom zijn, en bij en 8V maar 8 :lol:

Daarnaast kan je natuurlijk bij een 8V ook je drijfstangen en in het ergste geval je krukas kromslaan... Het 8V en 16V heeft niks te maken kwa schade mocht de riem knappen
Afbeelding
Fiat Grande Punto 1.4 Tjet Sport - New Orleans Blue 2009
Voorheen: Alfa Romeo 145 1.6 Boxer - Nero 601 Black 1997
black_pearl
Nuovo Arrivato
Berichten: 80
Lid geworden op: do feb 07, 2013 11:44

Re: punto 2009

Bericht door black_pearl »

En wel even de distri laten doen het is of om de 100000km of 4 jaar
Amanda01
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: ma jul 08, 2013 19:44

Re: punto 2009

Bericht door Amanda01 »

PuntoSporting schreef:
loek schreef:allo,
Mijn naam is loek en ben nieuw op dit forum.
Mijn dochter is gaan werken in Keulen Duitsland.
Zij wil nu een auto aanschaffen zodat ze wat vaker naar huis kan komen. ( uurtje rijden)
Haar voorkeur gaat uit naar een fiat Punto bouwjaar 2009 1.2 8v. KM stand 43000 prijs € 5850,00

Zelf ben ik niet zo op de hoogte van het merk fiat
Zodoende is mijn vraag aan de kenners;
waar moet ik op letten b.v. vervangen distributie riem enz. Ook heb ik gelezen dat de 1.2 niet echt zuinig is.
Alle tips/adviesen zijn zeer welkom.

Met Fiat groet;

Loek en Karin Berghmans
Is het trouwens een Grande Punto, of betreft het nog een Punto van het vorige model?

Een Grande Punto is namelijk een stuk zwaarder dan het oudere model Punto met dezelfde motor.
Als het een GP is, is de prijs niet verkeerd, alleen denk ik dat hij niet de vlotste is qua prestaties.
Ik had ook het vorige type met een 1.2 motor met 16v en die loopt een stuk soepeler.
Voordeel met de 8v is, dat wanneer je distributieriem knapt, dat je daarna alleen de riem hoeft te vervangen, bij een 16v is het een ander verhaal.
Maar de Punto op zich, prima auto!!

heb vandaag distributieriem laten vervangen ,mijn punto is een 1.4 8v maar op het plaatje wat de dealer heeft geplakt staat distributieriem 1.2 V is dit een vergissing?
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: punto 2009

Bericht door Wesley Abarth »

Is een beetje slordig van de dealer, maar de distributieset voor een 1.2 8v en een 1.4 8v is hetzelfde
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: punto 2009

Bericht door Richard20 »

staat uw dochter ook ingeschreven als inwoner van Duitsland ? Zo ja geen probleem
Zo nee. Let op !!!! Het rijden van een buitenlandse auto door een Nederlandse chauffeur is niet toegestaan in Nederland. Zo ontloop je de belasting etc. Als je gepakt word moet je ook nog de BPM betalen over de auto.
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Plaats reactie