LG G4

Plaats reactie
carina69
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 24, 2017 19:58

LG G4

Bericht door carina69 »

Ik ben in het bezit van een LG G4 (Telefoon) en als deze met BLUE and Me verbinding maakt. Hoor ik heel veel gekraak als ik bel. Als ik verbinding maak met een Samsung S3 is het geluid van BT radio wel oke. Weet iemand de oorzaak van dit probleem En hoe ik het eventueel kan oplossen ? Mijn auto is van 2016 december.
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: LG G4

Bericht door hbassen »

Ik heb geen probleem met de LG G4.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: LG G4

Bericht door Kenny92 »

Dit kan veel oorzaken hebben.
Bluetooth verbinding (Bluetooth versie). Goede/slechte ontvangst van je eigen telefoon of diegene met wie je belt. Software.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
carina69
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 24, 2017 19:58

Re: LG G4

Bericht door carina69 »

ik denk niet dat het aan de lg ligt maar aan de bluetooth versie denk ik.De auto heb ik afgelopen december gekocht en het systeem heet niet meer blue and me maar bt radio.Ik denk dat dit een ander systeem is.Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: LG G4

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik denk ook dat jij BT radio hebt. Wil zeggen dat je de audio kan streamen. Een optie die ik graag zou willen hebben.
Dat gekraak hebben we vroeger ook wel eens gehad. Kan diverse oorzaken hebben. Slechte bluetooth verbinding, slechte microfoon, maar zou het aan je telefoon kunnen liggen.

Je kunt wel eens kijken als je de teleofoon opnieuw koppelt, of een reset op de de auto (accuklem ff los)
Probeer anders nog eens een paar telefoons, om uit te sluiten of het daadwerkelijk aan het systeem ligt, of je telefoon.

Succes
Afbeelding
carina69
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 24, 2017 19:58

Re: LG G4

Bericht door carina69 »

ik heb mijn telefoon al opnieuw gekoppeld en de microfoon laten repareren bij de dealer.Ook heb ik een andere lg g4 aangesloten en deze werkte ook niet goed. Vervolgens een samsung s3 aangesloten en deze werkte ook goed
Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: LG G4

Bericht door Kenny92 »

Zoals je het beschrijft lijkt het me een software probleem van de Lg. Of deze maakt gebruik van een oudere Bluetooth versie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
carina69
Berichten: 4
Lid geworden op: ma apr 24, 2017 19:58

Re: LG G4

Bericht door carina69 »

Op mijn telefoon heb ik versie android 6. Voor mijn auto weet ik het niet Dit lijkt mij voor mijn telefoon toch de laatste versie.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: LG G4

Bericht door J.V. »

Het kan ook de firmware van de bluetooth-chipset in je telefoon zijn. Die software staat weer los van het besturingssysteem op je telefoon (in jouw geval dus Android) en is voor de consument veel lastiger/niet te updaten, tenzij de fabrikant de firmware meelevert in een Android-update.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie