Aftermarkt radio.

Plaats reactie
Gijs
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jul 15, 2013 15:54
Locatie: Maaseik,België

Aftermarkt radio.

Bericht door Gijs »

Hallo,
Ik ben nog maar net nieuw op het forum..
Maar ik zou graag mijn subwoofer van mijn vorige auto in mijn punto leggen..
Weet er hier iemand misschien welk kabelboompje ik nodig heb voor een aftermarket radio te plaatsen?
En waar ik zo een radioframepje kan krijgen
Alvast bedankt mede puntorijders! ~]
Fiat punto 1.3JTD.
VW golf 3 cabrio TDI.
VW golf 2 GTD.
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Aftermarkt radio.

Bericht door Doxxo »

Bij mij zat de kabelboom er bij in (kenwood) en het omhulsel heb ik gewoon bestelt bij mijn fiat garage.

In totaal 10 min werk ^^
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gijs
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jul 15, 2013 15:54
Locatie: Maaseik,België

Re: Aftermarkt radio.

Bericht door Gijs »

Doxxo schreef:Bij mij zat de kabelboom er bij in (kenwood) en het omhulsel heb ik gewoon bestelt bij mijn fiat garage.

In totaal 10 min werk ^^
En de storing van can?
Ik heb een jvc radio die naar een universiele kant gaat, past zo in vw..
Mn punto is uit 2006..
Fiat punto 1.3JTD.
VW golf 3 cabrio TDI.
VW golf 2 GTD.
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Aftermarkt radio.

Bericht door Doxxo »

Zit daar storing op dan ? :o Je moet er ook rekening meehouden dat uw stuurbediening niet meer werkt.
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gijs
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jul 15, 2013 15:54
Locatie: Maaseik,België

Re: Aftermarkt radio.

Bericht door Gijs »

Doxxo schreef:Zit daar storing op dan ? :o Je moet er ook rekening meehouden dat uw stuurbediening niet meer werkt.
Ja.. Ik heb eerder op dit forum gelezen dat het dus wel mogelijk is om stuurbediening te behouden..

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 4&start=15
Fiat punto 1.3JTD.
VW golf 3 cabrio TDI.
VW golf 2 GTD.
Gijs
Berichten: 7
Lid geworden op: ma jul 15, 2013 15:54
Locatie: Maaseik,België

Re: Aftermarkt radio.

Bericht door Gijs »

als ik http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3717 ... apter-Fiat koop werkt een aftermarket radio prima?
Stuurwielbediening, en geen rare problemen?
Dus gewoon zoals een radio inpluggen in vw golfje 3 ?
:D
Fiat punto 1.3JTD.
VW golf 3 cabrio TDI.
VW golf 2 GTD.
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Aftermarkt radio.

Bericht door Doxxo »

Daar weet ik niks over eerlijk gezegd, ik weet wel dat ik zo'n systeem er kon bij kopen voor 80 euro voor mijn stuurbediening te laten werken maar dat heb ik toen niet gedaan.. Was me net iets teveel geld !

Ik met de voeding, is waar. De gp heeft maar 1 voeding aansluiting dus als je uw radio aansluit heb je geen display en geluid. Ik heb dat opgelost met een draadje van de sigarettenaansteker te trekken naar de radio ( geschakelde voeding ) hij valt dan uit als de auto uitvalt.

Of je kan de gemakkelijke manier doen en dat is de rode en de gele samen doen en da radio op en af zetten met de hand.
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Aftermarkt radio.

Bericht door Jan_Kol »

Ik ben al enige tijd op zoek naar een voor mij passende oplossing m.b.t. de audio zaken. Ten eerste is de standaard radio niet helemaal naar mijn zin en ook wil ik de telefoon en navigatiestem via de radio (lees: luidsprekers) laten lopen. Na heel wat wikken en wegen heb ik de volgende aanschaffingen gedaan:

Kenwood KDC BT73DAB radio (gekocht bij ACR Reijnders uit Helmond voor € 210,00 incl. verzendkosten)
Inbouwraampje DIN1 (gekocht bij Braveland/Watermark uit Duitsland voor € 7,99)
Aansluitset voor Kenwood autoradio met behoud stuurwielbediening (gekocht bij Braveland/Watermark uit Duitsland voor € 69,95)
Verzendkosten vanuit Duitsland € 10,95
Navstar houder voor smartphone (Samsung Galaxy SII), die ook op het dashboard 'kleeft' (kost bij Wehkamp € 14,99). Zit ongelooflijk goed vast op het dashboard en houdt de telefoon ondanks het kleine dingetje perfect vast.
Verzendkosten Wehkamp € 4,95

Al met al exclusief inbouwkosten dus € 307,88 kwijt om te bereiken wat ik wil.... Een flink bedrag maar ja, ik kan die zaken ook naar een volgende auto meenemen (als dat er ooit van komt tenminste want ze willen ouderen graag uit het verkeer wippen en helaas ben ik dat ook met 73 jaar). Mijn vorige radio was onder de hand vijftien jaar of meer oud en deed het nog aardig goed maar... je kon er geen smartphone op aansluiten en ook geen digitale radiouitzendingen op ontvangen dus nu maar iets nieuws.

Jan
Gebruikersavatar
robinblack
Junior Stato
Berichten: 325
Lid geworden op: do nov 10, 2011 21:07
Locatie: Amersfoort

Re: Aftermarkt radio.

Bericht door robinblack »

Volgens mij zit er geen canbus op de radio heb mijn radio met lcd schermpje op de standaard kabelboom aangesloten.
Die radio zit er nu all zeker 2 jaar in nog nooit problemen mee gehad en mijn GP komt uit 2007.
En heb zo een inbouwscherm om het passend te maken bij automat gekocht.

Robin
Grande Punto 1.4 8v
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Aftermarkt radio.

Bericht door Jan_Kol »

Jan_Kol schreef:Navstar houder voor smartphone (Samsung Galaxy SII), die ook op het dashboard 'kleeft' (kost bij Wehkamp € 14,99). Zit ongelooflijk goed vast op het dashboard en houdt de telefoon ondanks het kleine dingetje perfect vast.
Wordt niet meer door Wehkamp geleverd maar nog wel elders te koop; ik zag de houder o.m. bij Automat. Zoek eventueel met de zoekterm: "Anygrip UC autohouder".

Jan
Plaats reactie