Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

supermouse16
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do nov 23, 2017 21:34

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door supermouse16 »

J.V. schreef:Ik heb nog twee van die dongletjes liggen.
PM maar even, stuur ik er eentje op. ;-)
Hoeveel voor zo eentje ?

Enviado de meu SM-G955F usando Tapatalk
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door J.V. »

Eurootje of 7,50 incl. verzendkosten (binnen NL)?
Let wel dat je in je Punto een USB-aansluiting (stroomvoorziening) en AUX-in nodig hebt om het ding te kunnen gebruiken.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
supermouse16
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do nov 23, 2017 21:34

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door supermouse16 »

Ik heb zo een yatour module geïnstalleerd. Alleen weet ik niet wat is de Blue&Me is!

Enviado de meu SM-G955F usando Tapatalk
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door J.V. »

Als je al een Yatour kastje in je Punto hebt ingebouwd, kun je de USB en AUX-in aansluitingen van het Yatour kastje gebruiken voor het Bluetooth-dongletje. De USB-aansluiting van de Yatour kun je dan niet meer gebruiken voor een stickje met MP3tjes, dus die afweging moet je wel maken. Blue&Me is een systeem van Microsoft dat door FIAT af-fabriek geleverd werd als optie. Je kunt daarmee bellen (carkit) en muziek afspelen via een USB-poort in je dashboardkastje.

Houd er ook rekening mee dat de stuurwielbediening niet werkt i.c.m. het dongletje; enkel de volumeknoppen kun je gebruiken.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
supermouse16
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: do nov 23, 2017 21:34

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door supermouse16 »

Bedankt voor de informatie. Ik ga even na denken wat ik hier wil. [VICTORY HAND]️

Enviado de meu SM-G955F usando Tapatalk
manstaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma dec 18, 2017 18:22

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door manstaat »

Hi J.v.,

Heb je toevallig al een reviewtje ergens online staan?
Linkje? :-]

rgds
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door J.V. »

Helaas gaat de review er niet komen... de AnyCar interface gaf problemen i.c.m. de Blaupunkt MP3 radio (incl. Blue&Me) in mijn Grande Punto. Hij werkte wel, maar helaas niet stabiel genoeg zodat ik ‘m hier op het forum aan kan/durf te prijzen. :(
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Guido7572
Berichten: 8
Lid geworden op: wo sep 05, 2018 19:41

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door Guido7572 »

Ik heb een maxter bt bleutooth receiver aangesloten op aug en een USB hub tussen de USB voor de laadstroom gezet. Nu kan ik gewoon bleutooth streamen, Bleu&me blijft verbonden en kan ook nog mijn telefoon laden en eventueel een stick met muziek plaatsen. Korte kabeltjes dus weinig rommel. Via marktplaats een telefoonhouder die in de dashmount past gevonden , dus helemaal happy.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door J.V. »

Bij de latere modellen Punto (Evo) is dat inderdaad een optie, maar bij de eerdere modellen (Grande) Punto is er geen af-fabriek AUX-in aanwezig. :wink: In dat geval is - als de auto voorzien is van Blue&Me en je dat wilt kunnen blijven gebruiken - een Yatour-kastje de enige optie.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
Aron
Berichten: 3
Lid geworden op: zo okt 21, 2018 12:37

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door Aron »

Hoi beste mensen,

Sinds vorige weekend in bezit van een Fiat Bravo 1.4 Coperate uit 2008, met het Blue and Me systeem.
Nadat ik al snel achter was gekomen dat het Blue and Me systeem niks qua muziek kan afspelen ben ik opzoek gegaan naar een alternatief. Uiteindelijk op de Yatour oplossing geëindigd dankzij dit forum (eindelijk).
Het kastje besteld en vandaag aangesloten alleen heb ik hiervoor wel mijn Blue and Me moeten loskoppelen. Nu begreep ik uit een eerder bericht dat het Yatour kastje wel kan werken in combinatie met een het Blue and Me systeem?
Wat gaat er goed:
Dankzij Yatour kan ik via Aux en Bluetooth muziek streamen. Mijn telefoon kan zowel verbonden zijn met het Blue and Me systeem als de de Yatour. Wanneer ik gebeld wordt gaat de muziek uit en wordt er gebruik gemaakt van het Blue and Me systeem.
Wat gaat er fout:
Ik heb de connectoren van het Blue and Me systeem los gemaakt waardoor er geen geluid uit de stereo of in de microfoon komt (opzich logisch).

Nu is mijn vraag hoe los ik dit op?
Is het zo makkelijk als de zwarte nog niet gevulde kabeltjes te verbinden met de plus en min van het Blue and Me systeem. Zie afbeelding.
Afbeelding
Fiat Bravo 1.4 T-Jet Coperate 2008
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door J.V. »

Welkom op het forum, Aron!

Vreemd; voor zover ik weet gebruikt het Blue&Me systeem de AUX (in mijn geval was het een grijze connector) functionaliteit van de radio en dus niet de CD-wisselaar aansluiting. Je zou eigenlijk geen connector los moeten hoeven maken. Misschien dat het bij de Bravo anders is, maar dat weet ik niet zeker.

Heb je toevallig een foto van het schema dat op de radio afgedrukt staat?

De twee losse draadjes die aan de Yatour zitten in ieder geval NIET verbinden met de draden van de Blue&Me connector. Deze twee connectors aan de Yatour zijn bedoeld om eventuele storing te verhelpen (de twee connectors met het transparante plastic omhulsel kun je met elkaar verbinden).
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
Aron
Berichten: 3
Lid geworden op: zo okt 21, 2018 12:37

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door Aron »

Hi J.V.

Dankjewel voor je reactie. Duidelijk.
Ik ben zelf toch wat verder gaan prikken met wat draden en uiteindelijk twee draadjes bij geprikt en drie draadjes aangesloten van de Yatour module op de Blue and Me connector.
En ja hoor het werkt nu goed. Zowel bellen als muziek luisteren doet die zonder problemen :-]
Ook is er geen storing of ruis hoorbaar tijdens het bellen of muziek luisteren.

Er stond voor zover ik kon zien geen schema op mijn radio afgebeeld. Een dedicated CD Changer Port zie ik niet aan achterkant van de radio vast zitten. Aan de voorkant zit hier wel een knop voor.

Hoe ik het heb opgelost:
Afbeelding
Fiat Bravo 1.4 T-Jet Coperate 2008
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door J.V. »

Zaten op de plekken waar je nu de groene en grijze draad op aangesloten hebt, al draden die naar de Yatour lopen? Zo ja, krijg je dan geen problemen als zowel Blue&Me als de Yatour audio afspelen (=spanning op die draden zetten)? Ik kan me voorstellen dat er in dat geval onbedoeld spanning vanuit de Yatour richting de Blue&Me module loopt (en andersom ook natuurlijk).

De loshangende zwarte draden met de transparante omhulsels zijn aardedraden (-), dus je hebt nu de Blue&Me en de Yatour voorzien van dezelfde -. Da’s prima als je geen storing op de audio hebt, maar het had ook een ground loop kunnen veroorzaken. :P

Anyway, veel plezier met de Yatour! :D
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
Aron
Berichten: 3
Lid geworden op: zo okt 21, 2018 12:37

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door Aron »

Ik merkte niks op van groundloop. Nu heb ik nog niet de AUX of USB ingang getest van Yatour. Deze zal ik naar alle waarschijnlijkheid ook niet gaan gebruiken. Misschien dat via deze ingangen iets van storing te merken is.

Op op je vraag terug te komen ja er liepen op die plekken al draden naar de Yatour. De draden die nu naar het Blue and Me systeem lopen heb ik erbij geprikt. De draad met het plastic omhulsel was op dezelfde manier ook al bij een andere draad geprikt.

Ik ben er mee eens dat dit niet de meest ideale oplossing is. Maar als het werkt dan ben ik gelukkig :wink:
Misschien dat er straks een electrical engineer hier iets heel anders over denkt.
Fiat Bravo 1.4 T-Jet Coperate 2008
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Bluetooth streamen middels Yatour + werkend Blue&Me

Bericht door J.V. »

:D 8)
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie