Android Navigatie

Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Android Navigatie

Bericht door robert061980 »

Zoals in het andere topic reeds gepost:

Ik heb inmiddels de Android navigatie binnen. Helaas nog niet aan toe gekomen om één en ander aan te sluiten en te testen. Maar dat komt later dit weekend wel dan wel volgende week. Uiteraard breng ik verslag hierover uit.
Gelukkig is er geen bedrag meer bijgekomen, bij de €220,00. Inmiddels staat ie weer op Ali voor dezelfde prijs ongeveer, (exclusief verzendkosten).

Hier de foto's van het apparaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door robert061980 op zo jul 09, 2017 12:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
WillyNie
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: do jul 10, 2014 16:35

Re: Android Navigatie

Bericht door WillyNie »

Heb je ook een link?
gaisdergerman
Nuovo Arrivato
Berichten: 119
Lid geworden op: do jan 15, 2015 12:25

Re: Android Navigatie

Bericht door gaisdergerman »

Persoonlijk vind ik onderstaande link beter bij het dashboard van de gp staan. Overigens ook weer een stukje duurder.

https://nl.aliexpress.com/item/Car-Dvd- ... d1ec30e04c" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Re: Android Navigatie

Bericht door robert061980 »

Gewoon even zoeken op punto android dan krijg je verschillende opties.
Ikzelf heb puur voor de goedkoopste gekozen, omdat ik die andere veel te duur vind.
@ Gaisdergerman, dat is voor de Grande Punto, deze voor de Punto Evo.

Dat Dashboard is sowieso heel anders, tenzij je van de Punto Evo voor het oude interieur hebt gekozen.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Android Navigatie

Bericht door meloenie »

Tja maarja hij heeft een Evo dus dan past ie niet :)

Ik heb deze ook vaker op Ali gezien. Jij hebt de dvd er niet bijbesteld? Dat is dan een losse unit. Dvd is ook zo 1995 :)

Ben benieuwd hoe het inbouwen gaat. Vind het wel een hele mooie optie voor dat geld hoor. Ben zelf erg benieuwd naar stuurbediening en de kwaliteit van de handsfree.

Hoor graag kerel
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Re: Android Navigatie

Bericht door robert061980 »

Nee klopt, dvd ga ik toch niet gebruiken. En daardoor toch weer drie tientjes goedkoper. Ik hoop m morgen enigszins te installeren. Achteruitrijcamera wordt een klus die ik later ga doen.

Ja ben zeker ook benieuwd of dat gaat werken of niet, er zit een canbus bij in de doos. We zullen zien.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Java kriel
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: za sep 26, 2015 19:40
Locatie: Top je van Fryslan

Re: Android Navigatie

Bericht door Java kriel »

Met Dab+?
Grande Punto 1.3 multijet. Als je hem wast is hij wit maar na 2 minuten zwart....
√ Originele cruise control achteraf ingebouwd
√ Originele mist lampen achteraf ingebouwd
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Re: Android Navigatie

Bericht door robert061980 »

Nee deze heeft geen dab+ dacht ik. Inmiddels geplaatst. Nog niet helemaal naar het zin maar het werkt. Afwerking volgt later deze week. (Vanwege de iso stekker, wifi module, gps module en de canbus moest ik het dinframe eruithalen. Nu hangt ie een beetje lijkt het. Zit 2 mm ruimte aan de onderkant boven wel strak.)

Overigens werkt stuurbediening gewoon en ook gps is snel gevonden. Wanneer je achteruit schakelt dan springt het scherm automatisch over naar de video, voor dus de achteruitrijcamera die nog volgt, ook het geluid dempt automatisch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door robert061980 op zo jul 09, 2017 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Android Navigatie

Bericht door meloenie »

Ziet er goed uit al hoor. Waarom moest frame eruit? Lijkt me dat ie met frame geplaatst zou moeten passen?
Werkt blue&me ook?
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Android Navigatie

Bericht door Skrymger »

Ja, dat vraag ik me ook af, werkt de usb van Blue and me nog en zo niet geeft ie dan alleen stroom?

Verder is de geluidskwaliteit vergelijkbaar met die van de originele radio qua SD kaart/USB, radio zal digitaal met dab+ sowieso wel beter zijn. Daar ben ik benieuwd naar want dat is met een 900w RMS sub best belangrijk.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Re: Android Navigatie

Bericht door robert061980 »

Frame heb ik er uitgehaald omdat ik wat ruimtegebrek had ivm de isostekker, wifi antenne, gps module en de canbus. Misschien dat ik m later nog terug plaats. De usb van blue en me heb ik nog niet aan de praat gekregen maar dit is opgelost met de micro usb card. Daar zit de muziek nu in. Dit speelt ie feilloos, zelfs clips gedownload en prima beeld. Geluidskwaliteit is zeker vergelijkbaar met originele radio, al heb ik geen subwoofer. Dab+ ben ik sowieso nog niet van overtuigd, op de radio's voor de bouw die ik verkoop zie ik nog geen grote voordelen hiervan (het opzoeken en opslaan van de zenders als uitzondering maar dit is éénmalig), ik denk dat het ook mede een stukje marketing is, dus ik vond dat geen vereiste, ik luister vaak toch alleen naar de grotere zenders of eigenlijk staat ie maar op één zender. Dus meer zenders is voor mij geen vereiste.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Android Navigatie

Bericht door meloenie »

Mooi ding hoor. Past qua kleur van het plastic ook erg goed!
Fiat logo bij opstarten ook erg leuk natuurlijk. Je hoefde zelf niets te doen voor die achteruit rij omschakeling? Dat is ook erg mooi.
En dat voor die prijs zet, heb je echt goeie deal aan kerel!
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Fari88
Berichten: 6
Lid geworden op: do dec 22, 2016 23:02

Re: Android Navigatie

Bericht door Fari88 »

Ziet er zeker netjes uit! Ik heb dat andere systeem in mijn auto met Windows software zeg maar. Ik heb het probleem dat mijn km-stand blijft knipperen weet iemand misschien hoe ik dat kan oplossen?
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Re: Android Navigatie

Bericht door robert061980 »

Nee hoefde er niks voor te doen, blijkbaar regelt die canbus module dit.
Zeker ben er erg blij mee, voor dit geld echt een aanrader.

Btw, de lampjes van de knoppen staan alleen aan als de verlichting van de auto aanstaat.

@Fari 88 wellicht heb je een verkeerde canbus. Stond al eens zoiets op het forum. Ik heb even opgezocht waar dit stond, wellicht kun je contact opnemen met deze persoon. Laatste 3 pagina's heeft iemand eenzelfde soort probleem.

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... &start=105
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Din frame Re: Android Navigatie

Bericht door robert061980 »

Zo inmiddels de navigatie helemaal naar wens en recht in het Din frame en dus ook vast.

Het probleem was dat het Din frame 1mm te klein was, hierdoor kon ik met het originele Din frame de unit niet helemaal naar achter duwen. En had ik m tijdelijk geplaatst zonder Din frame.

Wat heb ik gedaan om dat Din Frame 'flexibel' te maken? Ik heb aan de voorzijde van het frame de gaatjes groter geboord van de twee buitenste schroefjes waar deze mee vast zit aan het 'alarmknopraam'. Tevens de twee gaatjes waar het plastic kruis vierkantje in zit vergroot. Beide met boortje 8mm. Boor wel voorzichtig met veel toeren maar weinig druk anders gaat het boortje happen en bestaat de kans dat het gat aan de zijkant scheurt. Tevens heb ik het Din Frame in de hoeken ingezaagd ca. 4 cm. Ook heb ik aan de achterkant, de middenverbinding weg gezaagd, dit om alle stekkers makkelijker kwijt te kunnen. Uiteraard alle bewerkingen na bewerkt met een vijl en een isolatie tape, voor het geval het nog scherp was. Vervolgens zet je het Din frame weer vast aan het alarmknopraam wel met twee m4 ringetjes bij de schroefjes én vast is vast, het moet tenslotte beweegbaar zijn.

Nou op zich een handig hulpmiddel mocht er een willekeurige radio niet lekker in het Din frame passen. Indien nodig zal ik nog een foto maken.

De foto die ik nu plaats is van het eindresultaat!
(Btw, weet iemand hoe je de unit met het bakje met klep en de oude cradle houder eruit gehaald kan worden? Zie namelijk een mooie grotere bakje met klep op dit forum. Wellicht ga ik dit ook plaatsen.)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door robert061980 op zo jul 09, 2017 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie