Blue&Me USB ombouwen naar USB+AUX???

Plaats reactie
lagp
Berichten: 1
Lid geworden op: do aug 04, 2016 17:03

Blue&Me USB ombouwen naar USB+AUX???

Bericht door lagp »

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om de huidige Blue&Me met enkel USB om te bouwen naar de USB+AUX versie?

Afbeelding

Ik heb reeds een auxkabel met gele isostekker gemonteerd wat werkt, echter verbreek je daarmee de geluidsdoorvoer van de Blue&Me en kun je dus niet meer telefoneren qua geluid.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Blue&Me USB ombouwen naar USB+AUX???

Bericht door J.V. »

Welkom op het forum!
Om heel kort te antwoorden: nee, dat gaat helaas niet.

Wat je wel kunt doen is een Yatour (of AnyCar) kastje aansluiten op de CD-wisselaar aansluiting van je radio.
Op die manier blijft Blue&Me volledig functioneel én krijg je er nog een USB en AUX-in bij. Afhankelijk van de versie die je kiest, krijg je ook de mogelijkheid om muziek vanaf een geheugenkaartje af te spelen en/of via Bluetooth te streamen.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Sherkenized
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: di okt 17, 2017 8:10
Locatie: Almere

Re: Blue&Me USB ombouwen naar USB+AUX???

Bericht door Sherkenized »

Ik ben echt helemaal niet technisch. is het voor mij te doen op z'n kastje aan te sluiten op de radio/het dashboard los te halen?

als ik het zo lees is mijn radio er wel geschikt voor. ik heb dan wel geen cd wisselaar, maar ik begrijp dat deze aansluiting er standaard op zit? ik heb een 2010 mode
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Blue&Me USB ombouwen naar USB+AUX???

Bericht door J.V. »

Het stelt niet heel veel voor; je hebt twee metalen beugeltjes nodig om de radio uit het dashboard te kunnen schuiven. De kabel die bij het Yatour/Anycar kastje geleverd wordt, klik je vervolgens in de CD-wisselaar aansluiting van de radio (blauwe connector) en aan de andere kant in het Yatour/Anycar kastje.

Voor zover ik weet zijn de nieuwere radio’s allemaal voorzien van de CD-wisselaar aansluiting, maar het kan natuurlijk geen kwaad om dat eerst even te checken. :wink:
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Sherkenized
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: di okt 17, 2017 8:10
Locatie: Almere

Re: Blue&Me USB ombouwen naar USB+AUX???

Bericht door Sherkenized »

Dank je! dat klinkt inderdaad niet al te ingewikkeld. ik dacht dat wellicht het hele dashboard eruit moest!

iemand een idee hoe ik aan die beugeltjes kom? zijn dit standaard beugeltjes o.i.d?

edit: ik heb de beugeltjes al gevonden op dezelfde website waar ik dat kastje kan bestellen!
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Blue&Me USB ombouwen naar USB+AUX???

Bericht door J.V. »

Die beugeltjes kun je op meerdere plaatsen krijgen; via eBay waarschijnlijk het goedkoopst, snelst waarschijnlijk via Car Interface:
http://www.carinterface.nl/radio-demontage-hulpstukken

Welke je precies nodig hebt, durf ik zo niet te zeggen.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie