Fiat Punto Evo (Radio/telefoon/bluetooth/streaming)

Plaats reactie
RaoulM
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 09, 2018 18:31

Fiat Punto Evo (Radio/telefoon/bluetooth/streaming)

Bericht door RaoulM »

Goedenavond,

Ik heb een vraagje, ik heb vandaag een nieuwe Fiat Punto evo 1.3 M-jet (bj 2011) gekocht.
Er zit helaas geen bluetooth in het voertuig, graag zou ik dit wel willen ik weet dat er uitvoeringen zijn die het wel hebben.

Kan iemand mij de mogelijkheden vertellen, Ik dacht eerst aan een parrot maar daar blijkt als je muziek streamt van mindere kwaliteit te zijn. Tevens zou ik een speaker upgrade willen mensen nog tips?

Alvast bedankt allemaal !!!
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Fiat Punto Evo (Radio/telefoon/bluetooth/streaming)

Bericht door J.V. »

Allereerst welkom op het forum!
Er zijn geen Punto’s waar je via Bluetooth muziek kunt streamen. Deze vraag is al vaker gesteld, dus ik wil je graag vragen de zoekfunctie te gebruiken en te zoeken naar ‘AUX’ en/of ‘Yatour’.

CORRECTIE: er zijn wél Punto’s met de mogelijkheid om muziek te streamen, maar dat is pas bij de latere bouwjaren.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Fiat Punto Evo (Radio/telefoon/bluetooth/streaming)

Bericht door tonyvandenbroek »

Niet helemaal waar J.V.

De laatste generaties punto's met Blue en Me kunnen wel degelijk muziek streamen. Ik had vorig jaar een leen twin-air waarmee ik dus wel de optie had om muziek te streamen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Fiat Punto Evo (Radio/telefoon/bluetooth/streaming)

Bericht door evospark »

Klopt Tonny, mijn huidige Punto kan dit idd ook. De evo welke ik hiervoor had ging dit weer niet.
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Fiat Punto Evo (Radio/telefoon/bluetooth/streaming)

Bericht door J.V. »

Oeps, mijn fout!
Ik ging uit van Punto’s <= 2011. ;-)
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: Fiat Punto Evo (Radio/telefoon/bluetooth/streaming)

Bericht door Kenny92 »

Een evo kan dit ook niet. Althans niet via Bluetooth. Wel via USB of aux, mits deze aanwezig is. Maar dit versta ik niet onder streamen [emoji85]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
RaoulM
Berichten: 2
Lid geworden op: di jan 09, 2018 18:31

Re: Fiat Punto Evo (Radio/telefoon/bluetooth/streaming)

Bericht door RaoulM »

Beste leden,

Bedankt voor jullie snelle reactie's. Bedankt J.V. voor de tip ik zal het opzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb niet veel verstand van auto's en wat er mogelijk is. Maar de fiat punto vond ik zo mooie auto en zo lekker rijden dat ik hem kocht. Maar niet stil gestaan bij het feit dat ik geen muziek vanaf me telefoon kon afspelen op mijn Radio.
Bij navraag bij een auto speciaalzaak kreeg ik te horen dat een parrot wordt afgeraden aangezien de parrot's het geluid alleen maar verslechten, en dat terwijl ik juist betere audio set wil in laten bouwen. Ook hier kreeg ik de prijs indicatie alleen nog voor de speakers+subwoofer een prijskaartje van tussen de 500 en 750 euro (terwijl ik geen high end geluid verwacht) is dit een reëel bedrag? En dan komt nog een of andere module die achter in de standaard radio moet worden geplaatst waardoor streaming wel mogelijk is met een prijs van 150,-

Alvast hartelijk dank !!!

Groetjes Raoul
Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: Fiat Punto Evo (Radio/telefoon/bluetooth/streaming)

Bericht door Kenny92 »

Of het bedrag reel is voor de speakers plus sub hangt van een aantal dingen af:
1 welke front speakers worden gebruikt.
2 welke subwoofer.
3 word er een versterker gebruikt, zo ja welke?
4 wordt er gebruik gemaakt van dempingsmateriaal.

En voor de front speakers te vervangen hoef je niet heel technisch te zijn. Alleen een beetje voorzichtig het zijpaneel eraf halen. Sub is ook goed zelf in te bouwen hoor. Zeker als je er een versterker tussen zet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Fiat Punto Evo (Radio/telefoon/bluetooth/streaming)

Bericht door Odelot »

Ik was 1200 kwijt voor een dab+ radio van pioneer en 4 2 weg luidsprekers met scheidingsfilters enzo, en een Gladen subwoofer. Inclusief inbouw. Voor rond de 1000 moet je dus wel alle speakers kunnen laten vervangen incl. subwoofer denk ik. Icm de originele radio.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie