Defecte Blue&Me

Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door Kenny92 »

Heb je toevallig laatst het dashboardkastje eruit gehad ofzo? Of iets anders aan de auto gedaan?
Ik had namelijk hetzelfde en had me dashboardkastje eruit gehaald en nadat ik de kabel weer bevestigd had aan het dashboardkastje was het weet weg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
GioBrown
Berichten: 2
Lid geworden op: vr mar 09, 2018 11:23

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door GioBrown »

Een aantal dagen voordat merkte dat er wat aan de hand was, heb ik hem APK laten keuren. Ze hebben toen een melding (olie verversen) er uit gehaald.
Ik zal even alle kabels goed aandrukken en kijken of het dan over is!

Ik hou je op de hoogte!
steffan
Berichten: 6
Lid geworden op: za jun 17, 2017 21:46

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door steffan »

Een beetje een late reactie, maar bij mij zat de Blue&Me module bovenop (aan de buitenzijde) van het dashboardkastje. Je kan de B&M module zien zitten als je de binnen-/bovenkant van het dashboardkastje bekijkt.
Het was een kwestie van de 5 of 6 zes schroeven van het kastje verwijderen, het hele kastje haal je dan zo naar voren. Kost je hoog uit 15 minuten.

@J.V.
Geen idee waarom ze dat allemaal aanboden. Het was de goedkoopste....

@Kam-Wen
Ik denk dat de mijne ook kapot gegaan door het gebruik van de USB-poort als lader. Een week nadat ik de USB-poort ben gaan gebruiken om mijn telefoon te laden is de module stuk gegaan.. ergens krijg ik het idee dat de USB-poort/module niet gemaakt is voor de "hoge" stromen tijdens het laden.
harry smits
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mei 13, 2018 10:35

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door harry smits »

Ik lees hier over defecte blue en me.
Die gaan niet vlug stuk of zijn stuk.
Ze kunnen geblokt worden als men ze verkeerd of heel lang niet gebruikt.
Verkeerde telefoon gebruikt.
Als dat zo is, haalt men de plus en min kabel los van de accu.
Hou deze kabels tegen elkaar aan, zodat men een harde reset
krijgt van alles.
Hou de kabels 5 minuten tegen elkaar of langer.
Sluit de kabels weer aan de accu .
En probeer het weer.
Je kunt software down loaden via de fiat site.
http://www.blueandme.net/blueandme/inde ... ga&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
marcieb5
Berichten: 3
Lid geworden op: di jan 21, 2020 15:57

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door marcieb5 »

Hallo allen. Ook ik heb de problemen zoals @steffan beschrijft. Ik zal mezelf even kort voorstellen, Marc, 35 jaar, woon in Deventer en bezit een punto Evo uit 2012, de 85pk 1.3 diesel.

Eerst stopte m'n USB en Bluetooth carkit ermee, inmiddels knippert ook de kilometerstand.

Heb veel gelezen, - pool losgemaakt van de accu werkte niet, een proxi alignment nog niet gedaan maar vraag me af of dit momenteel al zin heeft.

Zal graag weten waar en hoe ik de blue&me Module eruit kan halen, vooral ook omdat de airbag daar ook ergens zit.. Ervanuit gaande dat hij bovenin /bovenop m'n dashboard kastje zit, moet ik alleen daar schroeven loshalen of ook van het panel daarboven?

Hopelijk kunnen jullie mij nog verder helpen dan dat nu al is gedaan.

Met vriendelijke groet,

Marc
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door J.V. »

Ik weet niet hoe het in een Evo zit, maar in de Grande Punto zie je de module zo zitten als je het dashboardkastje opent.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
marcieb5
Berichten: 3
Lid geworden op: di jan 21, 2020 15:57

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door marcieb5 »

Helaas. In de Evo niet.. Usb / aux zit hier ook bij de pook ipv in het kastje. Maar blijkbaar zijn deze gescheiden van elkaar?
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door J.V. »

Ik heb even in ePER gekeken:
Afbeelding

Nummer 4 is de B&M module. Als de tekening klopt zit deze dus ergens achter/boven de radio verwerkt in het dashboard. Verder dan dat kan ik je helaas ook niet helpen.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Guilly94
Berichten: 1
Lid geworden op: di feb 18, 2020 20:44

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door Guilly94 »

Goedenavond,

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Punto Evo 1.3 Diesel uit 2013. Tot nu toe bevalt de auto heel erg, het enige waar ik mee zit is dat de kilometerstand knippert en ik behalve de volumeknoppen en source knoppen op het stuur geen gebruik kan maken van de overige knoppen(Blue&Me) de verkoper kon me ook niet vertellen waar dat aan ligt. Vandaar dat ik het vraag in deze rubriek. Hoop dat iemand me hiermee zou kunnen helpen.

Mvg,

Guilly
Judith
Berichten: 3
Lid geworden op: di jan 27, 2015 15:04

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door Judith »

Heb je de radio al losgehaald en gekeken of de stekkers van de Blue&Me module goed vastzitten?
Anders waarschijnlijk een defecte blue&me module.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door J.V. »

Als de kilometerstand knippert heeft dat met de B&M module zelf te maken en niet met de verbinding tussen de radio en de B&M module. Ik zou eerst uitlezen en proxy alignment uitvoeren.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
paulenmonique
Berichten: 1
Lid geworden op: wo apr 15, 2020 11:25

Re: Defecte Blue&Me

Bericht door paulenmonique »

Goedenavond,

ik heb een Fiat Punto Evo 1.3 JTD Multijet 85 16V Euro 5 uit 2013 (eerste eigenaar) en ook mijn BLue & ME systeem heeft het begeven, inclusief knipperende kilometerstand.

Ik heb de accu losgehaald, de software proberen te updaten, bij een garage het systeem laten uitlezen maar niets hielp.

Mijn laatste optie is om de Blue&Me module zelf te vervangen maar ik heb uit de verschillende reacties nog niet de exacte locatie kunnen vinden van deze module bij mijn type auto.

Moet ik mijn radio loshalen om bij de module te komen en kan je er dan makkelijk bij?

Alvast bedankt voor de reacties
Plaats reactie