AUX kabel op CD-wisselaar poort

Plaats reactie
lemmers.d
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma jan 08, 2018 16:46

AUX kabel op CD-wisselaar poort

Bericht door lemmers.d »

Heb het proberen te zoeken, maar niet gevonden (of niet goed gezocht), maar here goes.

Heb een GP uit 2007, waarin een eerste generatie Blue&Me systeem inzit.
Nu wil ik een AUX kabel toevoegen op de CD-wisselaar poort, waarvoor verschillende kant-en-klaar kabels bij onze goede vrienden in het verre oosten voor te vinden zijn.
Top voor de prijs voor nu, in de toekomst wil ik een Android radio in gaan bouwen.

Ik kom echter een aantal keer tegen dat deze AUX kabels niet zouden werken met een Blue&Me systeem.
Dit terwijl Carinterface.nl ze ook verkoopt (tegen Nederlandse prijzen) en hier niet direct iets over wordt verteld.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij uitleggen of het wel, of niet zou gaan werken?
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: AUX kabel op CD-wisselaar poort

Bericht door J.V. »

Als je Blue&Me hebt, is de aansluiting voor de AUX-kabel (gele connector) bezet.
Je zult de CD-wisselaar aansluiting (blauwe connector) moeten gebruiken i.c.m. bijvoorbeeld een Yatour- of Anycar-kastje.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
lemmers.d
Nuovo Arrivato
Berichten: 17
Lid geworden op: ma jan 08, 2018 16:46

Re: AUX kabel op CD-wisselaar poort

Bericht door lemmers.d »

Duidelijk, dankjewel!

Ik ga de komende tijd m'n hoofd eens breken wat te doen.
Yatour/Anycar lijkt de oplossing, maar 60/70 euro voor een non-wireless oplossing is wat aan de prijzige kant.
Een dubbele bluetooth verbinding (media en telefoon) op mn iPhone wordt ook lastig zoals ik al gelezen heb.

Misschien moet die Android radio dan toch maar eens eerder komen.
Ook eens overleggen met de lokale caraudio installateur, wat die voor een opties hebben en tegen welke prijs ofcourse.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: AUX kabel op CD-wisselaar poort

Bericht door J.V. »

Klinkt als een goed plan. :wink:
I.c.m. iOS is een dubbele BT-verbinding inderdaad niet altijd even stabiel; ik ben momenteel een Anycar-kastje aan het testen (review komt later hier op het forum) en de Blue&Me verbinding valt 9 van de 10 keer weg. :(
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie