Usb afspelen storing blue&me

Kronenburger
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jan 31, 2018 19:16

Usb afspelen storing blue&me

Bericht door Kronenburger »

Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem. Bij het vele zoeken online en het lezen heb ik besloten mij hier aan te melden, omdat ik hier veel problemen lees die op de mijne lijken. Maar ik heb helaas nog geen oplossing gevonden.

Het zijn eigenlijk 2 problemen;

1. Als ik muziek afspeel van een usb stick is er vaak een verstoring. Hij heeft het ooit wel goed gedaan overigens. Wat is er aan de hand: als ik muziek afspeel slaat hij sommige nummers structureel over (dit kan komen door het bestandstype) of als hij nummers wel pakt en ik op het stuur naar volgende klik, stop het afspelen, staat er "onderbroken" op het dashboard en schakelt hij over naar radio. Als ik dan weer naar usb overschakel gebeurd vaak het zelfde weer een paar keer, totdat hij daadwerkelijk naar het volgende nummers kan zonder "onderbroken" te zijn. Ook wil hij nog wel eens harder gaan terwijl ik juist op "-" klik, of zachter als ik op "+" klik.

Blue & me heb ik een jaar geleden geupdate geloof ik. Daarvoor was dit probleem er ook al.

Auto: Grande punto 2007 met een SB05 radio. Blue en me zit er op, usb ingang links in het handschoenenkastje.

2. Ik zou heel graag van een aux gebruik willen maken, zoals vele op dit forum. Is er een optie die bij mij wel gaat werken. Als ik 2x op cd druk krijg ik geen "aux" te zien namelijk. Als ik dit kan inbouwen kan ik het probleem van 1 zo laten, want usb ga ik dan niet meer gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie adviezen :-]
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door J.V. »

Welkom op het forum!

Ik wil je niet ‘bang’ maken, maar als de stuurwielbediening niet correct/omgekeerd werkt kan er ook een ander onderliggend probleem zijn (bijv. sleepring). Werken de volumeknoppen en de mute-knop op het stuur wél goed als je ‘m op radio hebt staan?

Voor een alternatief om o.a. AUX te krijgen, lees de berichten in dit topic even door:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 82&t=15003" onclick="window.open(this.href);return false;
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Kronenburger
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jan 31, 2018 19:16

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door Kronenburger »

Met de radio heb ik dit probleem volgens mij niet. Die valt ook nooit weg en blijft netjes op de door mij ingestelde zender staan.

Ik had dat topic toevallig al gelezen. Maar is er geen goedkopere optie mogelijk? Bij de punto's die wel een aux voorbereiding hebben is het een kwestie van een goedkoop kabeltje er achter in te pluggen. Wel even wat anders da €80 voor zo'n kastje :lol:
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door J.V. »

Ik zou de volumeknoppen toch ook eens grondig testen als ‘ie op radio staat. Voor zover ik weet wordt het volume losstaand van Blue&Me geregeld door de radio. Het zou vreemd zijn als de volumeknoppen bij gebruik van Blue&Me niet goed werken, terwijl ze bij de radiofunctie wél goed werken.

Helaas is de goedkope manier om een AUX-in aansluiting toe te voegen, niet beschikbaar als je Punto voorzien is van Blue&Me. Als je Blue&Me wilt blijven gebruiken, zul je er helaas niet aan ontkomen de CD-wisselaar aansluiting te gebruiken.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door Algon »

Wat betreft de stuurbediening, deze problemen had ik ook en nu ook nog een beetje. Bij mij ging dan bijvoorbeeld plotseling de Voice Control aan of werd het liedje gepauzeerd.
Je zou de accu een nacht kunnen loskoppelen en de zekering van het Blue&Me systeem eruit kunnen halen. Bij mij werkte de knoppen toen weer, alleen als ik op 'volume omlaag' druk gaat het geluid soms juist harder, maar voor de rest werken de andere knoppen weer zoals het hoort.
Hopelijk kan je hier iets mee.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Kronenburger
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jan 31, 2018 19:16

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door Kronenburger »

Ik heb het de afgelopen dagen even aangekeken. Het verschilt duidelijk per rit hoeveel last ik heb van dat de usb stick "onderbroken" wordt. Ene keer is het heel vaak, andere keer nauwelijks. Bij de radio kan ik het moeilijk controleren, omdat ik daarbij de stuurknoppen nauwelijks gebruik. Dat het volume harder ging als ik op"-" druk is deze dagen niet voorgekomen. Is het dan alsnog slim op de accu een keer los te koppelen of de zekering er uit te halen? Kan dit kwaad?
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door Christ »

Ha Kronenburger,

Kan geen kwaad hoor half uurtje de minpool eraf. Datum en klok alleen weer actualiseren.

Gr.

Chris :)
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Kronenburger
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jan 31, 2018 19:16

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door Kronenburger »

Ik heb de minpool er een zo'n 3 kwartier afgehaald. Maar bij het wisselen tussen de eerste 10 nummers van de usb "onderbrak" hij al weer zo'n 4x. Probleem is dus nog niet verholpen.
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door Christ »

Ha Kronenburger,


Misschien is het USB poortje stuk? Heb je het met meerdere sticks?

Succes!!

Chris :)
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door tonyvandenbroek »

Probeer eens een andere USB,of formateer een de USB opnieuw (FAT32).
Voor het aux probleem is er eigenlijk maar 1 goedkope en snelle oplossing, die ik zelf ook gebruik sinds korte tijd.

Een FM-transmitter.

Deze stuur je Bluetooth audio van de telefoonn door naar een radio Frequentie. Die kun je zelf instellen.
Werkt prima met bv. Spotify. Alleen kun je niet skippen van nummer via het stuur. Okay, maar je behoud wel je Blue en ME functie.

Vind je het niet erg om je B&M op te offeren voor een ander systeem kun je altijd gaan werken met een Yatour.
Deze plug je in de B&M iso en je hebt USB, audio-Bluetooth, Hands free set ineen.
Er zijn er hier op het forum die een yatour gebruiken. Ik ben voorlopig tevreden met mijn FM transmitter van Aliexpress.

Is er ook nog de optie om er een Android radio in te steken. Dan ben je van alle problemen af. Maar die is wel een stuk duurder dan zo'n transmitter of yatour
Afbeelding
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door J.V. »

FM-transmitter is inderdaad ook een optie, hoewel de audiokwaliteit daarvan wel wat minder zal zijn.
Overigens blijft Blue&Me volledig functioneel als je een Yatour kastje aanschaft; die sluit je namelijk aan op de CD-wisselaar aansluiting (die wordt niet gebruikt door Blue&Me). :wink:
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door tonyvandenbroek »

Okay, dat laatste wist ik niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door J.V. »

:wink: Blue&Me maakt gebruik van de aansluiting waar je normaal een eenvoudige AUX-in kabel (gele ISO-connector) op aan zou kunnen sluiten. Vandaar dat je niet simpelweg een AUX-in kabel aan kunt sluiten als je auto voorzien is van Blue&Me. Yatour kan wel i.c.m. Blue&Me omdat die dus de CD-wisselaar aansluiting (blauwe ISO-connector) gebruikt.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door tonyvandenbroek »

Toppie, helemaal duidelijke nu. Nog 1 dingetje dan. De yatour (blauwe ISO) met bluetooth functie is ook voor het handsfree bellen toch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Usb afspelen storing blue&me

Bericht door J.V. »

Correct. Zie:
http://www.carinterface.nl/fiat/yatour- ... _yt-bta-fa" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt er overigens ook voor kiezen om Blue&Me te blijven gebruiken voor bellen en het Yatour-kastje enkel voor muziek te streamen. De AnyCar-versie (met Bluetooth) die Car Interface ook aanbiedt, ben ik nog aan het testen; t.z.t. volgt daar meer over.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie