Punto + radio...en een vrouw die er uiteraard niks van snapt

Plaats reactie
DeBergens
Berichten: 5
Lid geworden op: ma apr 30, 2018 9:55

Punto + radio...en een vrouw die er uiteraard niks van snapt

Bericht door DeBergens »

Typt de vrouw in kwestie........

Bedankt voor het toevoegen van mij op het forum. Ik had hier gehoopt iets wijzer te worden over mijn pas gekochte Punto Evo en de radio waar ik mijn Iphone op aansluiten wil maar gewoonweg niet lukt.
Volgens zeggen en deels zien schijnt de auto voorzien te zijn van het Blue en Me systeem. Ik heb ook een USB met windows teken en wat ik al vermoedde , kan ik daar met kabel mijn iphone op aansluiten maar het doet niks.

Een aux ingang kan ik ook nergens vinden en bluetooth kunnen ze elkaar ook niet vinden. Hoe speel ik nou mijn spotify playlist af hierop?
Ik zag iets met een kastje, wat ik redelijk omslachtig vind. En zag ook een prachtige radio met navigatie en touch maar praat je weer ff over 450,- euries.

Wie legt het deze dame met no know-how uit wat mijn mogelijkheden zijn?
Thanks!
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Punto + radio...en een vrouw die er uiteraard niks van s

Bericht door Algon »

Je kan een iPhone adapter kopen van Fiat waardoor je je iPhone wel kan aansluiten en Spotify kan gebruiken. Deze heb ik zelf ook een hele tijd gebruikt. Kost wel rond de 100 euro maar geen gedoe met aansluiten.
Misschien dat je bij de Punto Evo wel muziek kan streamen via Bluetooth maar dat durf ik niet te zeggen. In je Bluetooth lijst zou je 'Blue & Me' moeten kunnen vinden, dan kan je het even proberen.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Gebruikersavatar
Neidjel
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 103
Lid geworden op: di mar 07, 2017 15:19

Re: Punto + radio...en een vrouw die er uiteraard niks van s

Bericht door Neidjel »

Bluetooth in de Evo werkt alleen om te bellen geloof ik. Over die iPhone adapter weet ik niks aangezien ik geen iPhone heb, maar voor Spotify heb ik zelf zo'n yatour kastje (€95 ofzo geloof ik) en zelfs met mijn twee linkerhanden had ik die binnen een half uur werkend geïnstalleerd. Kwestie van de radio er uit halen (heb je beugeltjes voor nodig), een stekker er in pluggen en het kastje ergens wegstoppen.

Verder zijn er helaas voor zover ik weet op zo'n dure touch screen radio na niet echt alternatieven.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Punto + radio...en een vrouw die er uiteraard niks van s

Bericht door tonyvandenbroek »

Die dure radio (touchscreens) zijn eigenljk niet eens zo duur. Je vind ze voor de GP al voor een dikke 200 euro. Voor de EVO zijn ze wel wat duurder.
Er zijn, na hierboven, al beschreven voor de GP/EVO geen andere manieren om muziek te streamen. Sommige radio's hebben een mogelijk om een AUX kabeltje (2 euro bij ali) aan de radio te hangen. Maar dan moet je nu een AUX mogelijkheid hebben (2x CD klikken). Anders werkt deze ook niet.

Een andere unit steken kan natuurlijk ook altijd.
FB_IMG_1519764601984.jpg
Afbeelding
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Punto + radio...en een vrouw die er uiteraard niks van s

Bericht door J.V. »

Het Blue&Me systeem in de Punto is helaas enkel geschikt voor bellen, niet voor muziek streamen. Een simpel AUX-kabeltje (met gele ISO-connector) gaat helaas niet werken i.c.m. een Punto die voorzien is van Blue&Me. Je zult dus moeten kiezen tussen een Yatour-kastje (werkt via de CD-wisselaar aansluiting van de radio, een blauwe ISO-connector) óf een Android radio, waarbij de eerste optie de goedkoopste is maar de tweede optie de mooiste.

Enige kennis is wel vereist, hoewel het Yatour-kastje ook voor een leek vrij simpel aan te sluiten is.
Elke willekeurige garage zal je daarbij wel kunnen helpen lijkt me, mocht je er niet uit komen. :wink:
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
DeBergens
Berichten: 5
Lid geworden op: ma apr 30, 2018 9:55

Re: Punto + radio...en een vrouw die er uiteraard niks van s

Bericht door DeBergens »

Bedankt voor alle antwoorden. Jammer dat er inderdaad niet meer opties zijn. Dat wordt geld opzij zetten voor de radio dus 8)
Plaats reactie