configuratiefout?

Plaats reactie
nathalie89
Berichten: 1
Lid geworden op: vr mar 29, 2019 13:28

configuratiefout?

Bericht door nathalie89 »

Beste allemaal,

ik heb sinds een weekje na heel veel zoeken en afwegen eindelijk een grande punto uit 2006 met een blue and me systeem aan boord.
mijn telefoon koppelen wilt hij niet, maar ik heb een iphone xr dus dat snap ik ergens nog wel. als ik probeer ziet hij wel mooi iphone van nathalie maar binnen een paar seconde krijg ik dan de melding no bleutooth.
ik heb eens geprobeerd een mp3 met muziek in het dashboardkastje te prikken maar zonder resultaat.
een ritje bij de fiat dealer leverde me op wat ik al vermoedde dat het systeem wellicht geupdate moet worden. tevens kreeg ik de verwijzing naar de blueandme punt net site waar ik een programmatje zou moeten downloaden. uitpakken. vervolgens 4 bestanden op een fat32 geformateerde usb moet zetten en dit in het systeem moet prikken. hierop zou er dan een documentje door de auto aan gemaakt moeten worden waarmee ik zou kunnen uitlezen welke versie blue and me erin zit en of ik hem kan updaten. echter zodra ik de usb in prik kom ik niet verder dan configuratiefout. een beetje googelen helpt me ook niet echt verder. alle tips zijn dus welkom.
ik heb ooit een it opleiding gevolgd dus enig technisch inzicht heb ik nog wel maar hier loop ik gewoon even gigantisch vast. dat ik mijn nieuwste iphone wellicht niet kan koppelen prima. maar ik zou er dan toch wel graag een usb in kunnen prikken met muziek. overigens een iphone 5s en een samsung telefoon krijgt hij momenteel ook niet gekoppeld.
hopelijk is iemand bekend met dit probleem en heeft de tip die het op kan lossen of waar ik in elk geval verder mee kan.

groetjes nathalie
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: configuratiefout?

Bericht door walpunto »

zoals ik lees is gewoon je bleu en me kast/computer kapot deze zou bij een dealer nieuw op auto besteld moeten worden en dan geprogrameerd kost ong 600 euro mijn collega had dit ook dat hij configuratiefout steeds kreeg terwijl eerst wel werkte na de nieuwe erin werkt alles weer als vanouds
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: configuratiefout?

Bericht door J.V. »

Als het echt zo is dat de Blue&Me module defect is, zou ik daar verder geen geld aan besteden. Koop een Android radio en gneiet van alle mogelijkheden (+ bespaar een hoop geld). 8)
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie