Stuur bediening:Niet Nederland

Plaats reactie
Dirk_01
Berichten: 7
Lid geworden op: zo okt 28, 2018 11:45

Stuur bediening:Niet Nederland

Bericht door Dirk_01 »

Hallo,

Sinds vandaag krijg ik de melding, wanneer ik het blue & me of setup knopje op mijn stuur indruk, de melding 'Niet Nederland' in mijn display op het dashboard. Ik kan dus geen spraak meer selecteren en ook niet bijvoorbeeld in mijn mappen van mijn USB kijken. Echter werkt de usb wel als ik hem via mij Radio bedien. Alleen kan ik dan geen mappen selecteren. Ik heb de accupool er al een tijdje van af gehaald, maar dat heeft niet geholpen. Ook is de software up to date. Deze heb ik enige tijd geleden gecheckt. Heeft iemand zo'n zelfde probleem gehad en weet iemand hoe ik het kan verhelpen? Alvast bedankt

Gr Dirk
Gebruikersavatar
Marius
Nuovo Arrivato
Berichten: 50
Lid geworden op: za aug 25, 2018 12:24

Re: Stuur bediening:Niet Nederland

Bericht door Marius »

Zou het zo helaas niet weten. Enigste wat ik weet is dat ik het bokke systeem vind. Bij mijn werkt het nog gelukkig
DvP
Berichten: 2
Lid geworden op: di aug 20, 2019 20:49
Locatie: Zwijndrecht

Re: Stuur bediening:Niet Nederland

Bericht door DvP »

Ik hoop dat je dit probleem al hebt opgelost, zo niet dan heb ik zeer waarschijnlijk de oplossing voor je.

Ik heb dit probleem ook een tijdje gehad en vandaag opgelost:), bij mij was het systeem nog niet up-to-date (v5.6) dus dit heb ik eerst gedaan. Voor de mensen die niet weten waar dit kan: HIER

Na de update van het systeem stond er bij indrukken van de voice-command knop op het stuur ook ''NIET NEDERLAND'' Dit komt doordat er (nog) geen taal in het systeem is geïnstalleerd.

Dit probleem kun je verhelpen door FAT32 Geformateerde USB-Stick te pakken. (ERG BELANGRIJK)
Vervolgens ga je naar deze link: Blue&Me Voice-Command taal
Klik op de gewenste taal, deze zal nu automatisch starten met downloaden. (ZIP.file)
Als de download klaar is pak je de zip uit en vervolgens ga je naar de map LANG_NL_V02.
In deze map staan 3 of 4 files (afhankelijk van welke taal je kiest), kopieer al deze files en plaats deze op de FAT32 Geformateerde USB-Stick.
Bij mij stonden de volgende files in de map: (0413.CAB, SSFT0413.V2.ARMV4I, ssft0413_FIAT_LH.V1.ARMV4I, INSTALL.INF)
Wanneer de files op de USB-Stick staan kun je de USB-Stick uit je PC halen en ga je naar je auto.
Vervolgens zet je de auto aan (motor draait) en wacht je ongeveer 10 seconden voordat je de USB-Stick in de Blue&Me USB-Poort steekt.
Ongeveer 2 seconden nadat je de USB-Stick in de USB-Poort hebt gestoken zal de download starten en zul je een stem horen welke zegt dat de download gestart is, als je niks hoort is het ook geen probleem, want op het display tussen de meters zal ook te zien zijn dat je download bezig is.
Na ongeveer 35 seconden stopt de download en zul je nogmaals een stem horen welke zegt dat de voice-command taal is geïnstalleerd.
Wanneer je de USB-Stick uit de USB-Poort hebt verwijdert kun je weer gebruik maken van de voice-commands met de knoppen op je stuur!

Deze procedure is voor elke taal hetzelfde!

Ik hoop jou en eventueel anderen met hetzelfde probleem geholpen te hebben!
Plaats reactie