Aansluiten FIAT subwoofer

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

Volgens mij heeft de monteur dit topic niet opgezocht want het kan dus wel -]
Gebruikersavatar
dejong
Junior Stato
Berichten: 223
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 11:45

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door dejong »

Dus je kan gewoon de fiat sub bestellen bij tuynder en achteraf inbouwen? Omdat die kabels daar al zitten in de koffer?
Zit er in die kast met die sub ook de versterker bij of hoe word dat gedaan?

Of zit ik er helemaal naast :P

Want zou graag de kleine sub willen bestellen, neemt niet veel ruimte in van mijn kofferbak :D
~]
Fiat Punto Evo Racing 1.3 Multijet Racing Ambient White
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Bennink »

Correct... als je een Grande Punto hebt. Dan is de kans namelijk vrij groot dat je de kabels hebt liggen. Ik geloof alleen dat jij een Evo 1.3 Multijet Racing hebt, nietwaar?

Hoe het voor de Punto Evo zit, is niet echt bekend. Ik zou dus eerst controleren of je een kabel hebt liggen en dan kijken of er spanning op de kabel staat.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
dejong
Junior Stato
Berichten: 223
Lid geworden op: zo feb 06, 2011 11:45

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door dejong »

nja ik neem aan dat als ze het al op de grande doen dat het toch op de evo ook zou zitten :lol:

Maar geen nood zal dit weekend is kijken of ik een stekkertje kan vinden in de kofferbak
Fiat Punto Evo Racing 1.3 Multijet Racing Ambient White
palmo
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: vr dec 10, 2010 20:32

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door palmo »

palmo schreef: Ik informeerde even of het mogelijk is om de originele subwoofer nog te laten inbouwen, maar men zei me direct dat dit niet mogelijk is aangezien de bekabeling niet ligt. Sterker zelfs, de subwoofer kan alleen bij een nieuwe wagen besteld worden en het is achteraf niet meer mogelijk om dit te plaatsen.
Is dit effectief zo voor de recentere GP's? Ik heb op het forum toch al verscheidene posts gevonden van mensen die de subwoofer niet hebben, maar de kabel wel (en natuurlijk ook mensen die de kabel niet hadden).
Nadat ik hem vorige week opgehaald had, merkte ik dat de subwoofer er al in zat :D :D :D :D
Was niet gezegd en stond niet op de factuur, leuke verrassing van de garage!!! :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Rik »

Weet iemand de richtprijzen van de subwoofers dan?
Ik heb mijn bedrading bekenen, maar heb helaas geen aansluiting :( neem aan dat die ook gewoon via de dealer te regelen is of kan je er ook aftermarket bedrading in leggen? (Caliber etc.)
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door tonyvandenbroek »

palmo schreef:
palmo schreef: Ik informeerde even of het mogelijk is om de originele subwoofer nog te laten inbouwen, maar men zei me direct dat dit niet mogelijk is aangezien de bekabeling niet ligt. Sterker zelfs, de subwoofer kan alleen bij een nieuwe wagen besteld worden en het is achteraf niet meer mogelijk om dit te plaatsen.
Is dit effectief zo voor de recentere GP's? Ik heb op het forum toch al verscheidene posts gevonden van mensen die de subwoofer niet hebben, maar de kabel wel (en natuurlijk ook mensen die de kabel niet hadden).
Nadat ik hem vorige week opgehaald had, merkte ik dat de subwoofer er al in zat :D :D :D :D
Was niet gezegd en stond niet op de factuur, leuke verrassing van de garage!!! :D :D :D :D :D

Zo'n leuke verassing had ik ook bij mijn GP. Een compleet Interscope systeem, en niet op de rekening -]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Bennink »

palmo schreef:Nadat ik hem vorige week opgehaald had, merkte ik dat de subwoofer er al in zat :D :D :D :D
Dat is een mooie verrassing :-)

In Nederland werd de Racing een tijdje als Racing+ geleverd: getinte ramen, B&M en een Subwoofer. Ik zie in je eigen topic dat je wel voor ramen en B&M hebt gekozen, dus blijkbaar vond Fiat het makkelijk om gelijk je sub te installeren ;-) In dat geval heb je een Racing+
Rik schreef:Weet iemand de richtprijzen van de subwoofers dan?
Check even het juiste onderdeel op Tuynder.nl en klik in de catalogus door naar bijvoorbeeld de 1.4 8v:
FIAT - PUNTO GRANDE - GRANDE PUNTO (2005-... ) - 1.4 MPI 8V CF4 - ELECTRISCHE APPARATUUR EN COMMANDOS - INRICHTING VOOR AUTORADIO

Er staan er twee:
9 LUIDSPREKER
735410428 AUDIOSYSTEEM HI-FI
735424249


Ik dat dat je er een bedrag van tussen 100 en 200 voor betaalt... Ik heb toen zo'n ding tweedehands gehaald voor 75 en verkocht voor 25 a 50 euro. Stuur een mailtje naar Tuynder met het juiste onderdeelnummer en zei kunnen je vertellen wat het gaat kosten.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

Mijne was 54 ex. Het verschil in onderdeel nummer betreft Interscope versie. Je moet die met HIFI omschrijving hebben. Denk aan het bevestigingsmateriaal :idea:

Bedrading is NIET origineel te krijgen, (tenzij je failliet wil :wink: ) want bestaat uit verschillende kabelbomen die kompleet vervangen moeten. Die achter het dashboard bijvoorbeeld...
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Bennink »

54 ex is geen geld! Als ik dat toen geweten had, had ik een nieuwe gehaald :-)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Schultz
Junior Stato
Berichten: 301
Lid geworden op: zo mar 25, 2012 10:05
Locatie: Budel

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Schultz »

nu heb ik vandaag ook mijn subwoofer ontvangen. (overgekocht van GPC-lid)

Maar zou nu heel graag de handleiding willen lezen zodat ik em kan aansluiten. (de eerste post)
alleen de foto's werken niet grrr....

heeft iemand recentere foto's ?
Afbeelding
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door meloenie »

Net gekeken bij mijn Punto 2012 maar helaas geen subwoofer stekker. Had leuk geweest maar helaas....
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
ARJSAV
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: vr mar 13, 2015 21:05

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door ARJSAV »

waar zit deze precies??
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door AlexAbarth »

rechts in de kofferbak achter de bekleding.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
skeez
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: do feb 12, 2015 12:03

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door skeez »

Even een kleine up. Ik rijd al een tijdje rond met de subwoofer en bevestigingsmateriaal los achterin de auto. Van het weekend maar eens monteren. Die originele bevestigingsmoertjes (besteld bij Tuynder) hebben inderdaad speling als je ze in de gaten duwt, uit dit topic kan ik concluderen dat je daar een speciale tang voor nodig (dealer) hebt en dat anderen het gelijmd hebben. Zal dus wel lijmen worden. Lees zelfs ergens dat het zichzelf vastzet als je het stevig aan draait, maar dat betwijfel ik.

Hier nog een link met foto's: http://www.forum-auto.com/marques/fiat/sujet1154.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie