Aansluiten FIAT subwoofer

Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door black GP »

Giovanni Tutore schreef:Lijkt mij een wat heftig bedrag, vooral omdat deze bij Fa. Tuynder 54 ex. is... :oops:

En aansluiten, met de handleiding van moi, half uurtje... :D
dit klopt inderdaad, ik mailde de firma Tuynder daarover en kreeg dit als antwoord!

"Voor het juiste type subwoofer hebben wij het chassisnummer van uw Grande Punto nodig.
Er zijn nml 2 types,resp. 56,50 en 106,85 euro
De bevestigingsdelen kosten ongeveer 5,00 euro"
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door black GP »

hbassen schreef:Weet iemand ook wat de dealer vraagt voor het inbouwen van de originele subwoofer?

Ik rij nu in een Racing uitvoering. mijn vorige was een sportsound plus en ik mis toch wel een beetje de subwoofer.

Henk
ik kom net van mijn fiat dealer en ik moest teleurgesteld naar huis keren. ik heb verschillende mensen aangesproken bij de dealer ( magazijnier, verkoper, dienst naverkoop) en allemaal zeiden ze hetzelfde. Bij hen heeft nog nooit de subwoofer achteraf aangekocht, en het is bijna onmogelijk dit te doen, aangezien dit systeem met een andere kabelboom werkt. als ik het echt zou willen dan willen ze het wel doen maar het zou me een fortuin kosten aan werkuren.
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Bennink »

Zonde :-( Dan is het helemaal treurig te lezen dat het bij anderen wel zo makkelijk gaat...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik kan je dat ook wel vertellen zonder je chassis nummer... De dure hoort bij de Interscope en die wordt alleen compleet geleverd. 8)

Die 'kabelboom' zoals uw verdeler hem noemt bestaat uit zeven draadjes. Mijn ervaring is meer dat de meeste garagisten geen trek hebben in uitzoek werk. Toon ze mijn handleiding :lol:

Bij mij lag plus en min er al en het stekkertje maar da's klein bier. -]
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door black GP »

Giovanni Tutore schreef:Ik kan je dat ook wel vertellen zonder je chassis nummer... De dure hoort bij de Interscope en die wordt alleen compleet geleverd. 8)

Die 'kabelboom' zoals uw verdeler hem noemt bestaat uit zeven draadjes. Mijn ervaring is meer dat de meeste garagisten geen trek hebben in uitzoek werk. Toon ze mijn handleiding :lol:

Bij mij lag plus en min er al en het stekkertje maar da's klein bier. -]
hmm ik zal dan ook maar eens kijken wat er bij mij ligt. met welk type Gp rij je ? en heb je Blue&me ? of heeft dit laatste daar niets mee te maken? dus met je handleiding en mits enige kennis van electronica moet dit wel lukken om toch zelf te doen?
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Gebruikersavatar
black GP
Junior Stato
Berichten: 309
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 14:17
Locatie: België- Gent

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door black GP »

Dus

De kabeltjes die uit die oranje stekker komen verbinden naar de radio, (zijn die lang genoeg, of moeten die verlengd worden?)

En de grijze kabel die uit de sub komt verbinden met het kanaaltje waar je dat rechthoekje hebt getekend.. en zo zou het moeten werken qua electronica?
1.4 8.v Dynamic Crossover Black Gp (bj: 2008) : SOLD new car: Ford Fiesta titanium 1.6 TDi (bj: 2010)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

Ja verlengen. En bij mij doet ze het prima :mrgreen:
Maartent
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 03, 2009 19:32
Locatie: Boxtel

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Maartent »

Hallo, weet iemand toevallig wat een losse subwoofer kost?
Gebruikersavatar
CasH
Nuovo Arrivato
Berichten: 117
Lid geworden op: wo jul 22, 2009 11:48
Contacteer:

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door CasH »

Als ik het goed herinner, moest ik €145 extra betalen voor de optie.
Groeten:
CasH
Overall Admin for Online Racing Client TYKA http://www.tyka.net , http://www.tyka.net/leagues/f1 en http://www.tyka.net/leagues/enduracers
Proud Punto Racing 1.4 16V with 17" MOMO-10S rims, Novitec 40mm owner ;)
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

Ik heb ongeveer 54 ex betaald bij Fa. Tuynder.
Maartent
Berichten: 2
Lid geworden op: za okt 03, 2009 19:32
Locatie: Boxtel

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Maartent »

Die bij fa Tuynder heb ik gevonden. Nog een vraag is dat een originele fiat subwoofer en is hij makkelijk in te bouwen? De aansluit stekker ligt er al is het gewoon een kwestie van, inpluggen woofer monteren en knallen maar of komt er nog meer bij kijken? Weet er toevallig ook iemand waar ik een ipod stekker van fiat kan kopen.
Alvast bedankt voor de info

Groeten Maartent
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Scooterguy »

Na net een jaar is de Subwoofer van het Interscope systeem dan toch stuk...
Gisteravond die eens open gemaakt en ervan versteld gestaan wat een klein woofertje er maar inzit, niet moeilijk dat dit stuk gaat.
Nu ga ik terug de oplossing doen zoals in m'n vorige GP: kabel trekken naar de kofferbak, versterker, sub en 2 hoedenplankspeakers erin, achterluidsprekers in de zijwand afkoppelen ;)
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Scooterguy »

Vanavond al even 2 uurtjes bezig geweest, subwoofer, versterker en 2 hoedenplankspeakers zijn gemonteerd, voedingskabels zijn ook getrokken.
Morgen nog even het audiogedeelte in orde brengen en dan kunnen we weer ouderwets de achterruit laten trillen :twisted: :-] :-]
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door buxol »

Scooterguy schreef:Vanavond al even 2 uurtjes bezig geweest, subwoofer, versterker en 2 hoedenplankspeakers zijn gemonteerd, voedingskabels zijn ook getrokken.
Morgen nog even het audiogedeelte in orde brengen en dan kunnen we weer ouderwets de achterruit laten trillen :twisted: :-] :-]
LoL! Goeie ouwe tijd ..... memories.... :mrgreen:
Had ook een GP met allemaal specificaties.
palmo
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: vr dec 10, 2010 20:32

Re: Subwoofer

Bericht door palmo »

Vandaag even langs de Fiat garage gereden om te melden dat ik begin februari mijn GP ga afhalen.
(vier maand geleden gekocht, maar ik rijd voorlopig nog met een bedrijfswagen)

Het is een demowagen van eind 2009, een GP racing (met blue en me). Ik informeerde even of het mogelijk is om de originele subwoofer nog te laten inbouwen, maar men zei me direct dat dit niet mogelijk is aangezien de bekabeling niet ligt. Sterker zelfs, de subwoofer kan alleen bij een nieuwe wagen besteld worden en het is achteraf niet meer mogelijk om dit te plaatsen.
Is dit effectief zo voor de recentere GP's? Ik heb op het forum toch al verscheidene posts gevonden van mensen die de subwoofer niet hebben, maar de kabel wel (en natuurlijk ook mensen die de kabel niet hadden).

Verplaatsing Gio
Plaats reactie