Aansluiten FIAT subwoofer

Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

Na bij de voorzitter het effect van de sub te hebben beluisterd en het relaas van Hans. te hebben gelezen, dacht ik: dat doe ik ook even.... :?

Sub besteld (bussen niet gekregen) maar na een week was alles compleet en heb ik rechts achter de bekleding losgehaald. De bussen in de gaten getrokken met behulp van een ijzerdraadje en vastgelijmd met secondenlijm. Bekleding opengeknipt, stekker in de sub, plaatsen en de bouten (T-30 waarvoor je een hele lange schroevendraaier nodig hebt) aangedraaid.

Radio aan... grote stilte achter. :(

Scoop (grote DANK daarvoor) verwees mij naar onze italiaanse zustersite en daar vond ik een foto gelijk deze:
Afbeelding
Dit fraais bevindt zich ter hoogte van de A-stijl rechtsvoor, achter de afdekplaat (2 schroeven, 1 zit in de kabelgoot). Het oranje stukje wip je er eenvoudig af en dan kun je de vier draadjes, overeenkomend met LR+ (oranje/rood) LR- (groen/rood) RR+ (blauw/rood) RR- (blauw/zwart) en verbonden met de substekker achter, er met een klein schroevendraaiertje makkelijk uitwippen. (het schijnt dat een (interne!)USB stekker ook past...)

Deze moet je dus verbinden met de buitenste draden naar de speakers bij de ISO-stekker achter in de radio. Kleurtjes komen overeen, zie de ovaaltjes.
Afbeelding
Afbeelding
Dan heb je een zgn. ISO vrouwtje nodig (een klein stekkertje) die in het gaatje moet komen voor de electrische antenne). Zie het rechthoekje en de pijl.
Deze moet verbonden worden met de grijze draad komende uit de substekker. Ik heb dat in de kabelboom gedaan in de kabelgoot rechts.
Kabelgoot is 2 schroeven en 2 pluggen onder de achterbank en zachtjes wat geleiders op wippen. (Maar je kunt dat natuurlijk ook rechts vooraan doen, alleen heb je daar wat minder ruimte om te werken, en meer draadjes om uit te kiezen :).)
Laatst gewijzigd door Giovanni Tutore op di nov 20, 2007 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hans
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 20:48
Locatie: Etten-Leur

Bericht door hans »

Bussen had ik ook niet gekregen wel daarna besteld.
Met behulp van speciale poptang van FIAT OTTEN er in gemonteerd
Bij mij deed de sub het gelijk misschien omdat het een Blue & Me uitvoering betrof ?
Knap werkje heb je er aan gehad
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Geweldig! Fijn om te horen dat het ook het gewenste resultaat opgeleverd heeft! Ik heb ook Blue&Me, dus het lijkt er inderdaad op dat hier standaard al in voorzien is als je deze optie neemt. Bedankt voor het delen van deze informatie.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Bericht door Giovanni Tutore »

scoop schreef:Bedankt voor het delen van deze informatie.
Graag gedaan, daar is 't een forum voor!

Overigens gaat Bennie ook voor een sub sparen en als ik hem mag helpen zullen we dan nog even wat meer pixels verkleuren van de truc met de bussen enzo.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Fijn voor je Giovanni, dat je nu ook eindelijk van je Subwoofer kan genieten. Het heeft wat bloed, zweet en tranen gekost, maar dan heb je ook wat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Bennink »

Giovanni Tutore schreef:Had je me daar al niet eens overgebeld :?: :D

De bekleding krijg je wel los, daar heb je zelf al eens pixels van geplaatst...
het linkse gat kan je zo bij toch? Rechts:
Ik gebruikte een ijzeren opbind draadje voor bloemen. Door het gat wurmen, nu moer op draadje, lusje in draadje zodat moer niet afglijdt, door gat trekken en vastzetten met seconde lijm. Draadje doortrekken et voila (ik zit in Lyon, vandaar...)
genoeg zo :wink: ?

Bij de weg: in techniek: LINK
Super Hans! Thnx!

Dat van die draadjes wist ik nog, maar de secondelijm was ik vergeten. Goed idee trouwens!
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door swans »

(het schijnt dat een (interne!)USB stekker ook past...)
wat moet ik daar bij voorstellen :roll:
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

swans schreef:
(het schijnt dat een (interne!)USB stekker ook past...)
wat moet ik daar bij voorstellen :roll:
Je MAG je voor stellen dat binnen in een kompjoeter USB ook bestekkerd wordt. Die stekker :!:
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door swans »

aha op die manier.... daar kan je dan ook nog het een en ander op aansluiten dan?

leuk zo'n gp met al die verborgen stekkertjes en dingetjes die bij de een er wel zijn en bij een ander weer niet! :D
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Bennink »

Gisteren voor de afspraak van de 120.000km beurt eens even gevraagd hoe dat met monteren zat: de busjes die je in de carrosserie indrukt zetten zichzelf vast zodra je er een moer indraait. De monteur gaf aan dat je ze niet van achteruit in de gaten hoeft te stoppen met draad etc, maar ze er gewoon in kan zetten, subwoofer ervoor, moeren aandraaien en vast. Komt jullie dit bekend voor?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

Hans, van eerst groen en nu rood, had ook zo'n verhaal. Ik heb duidelijk andere moeren gehad, een soort bussen als in keihard en zij draaiden zeker zichzelf niet vast. Ik heb wel nog steeds een beetje speling op de blaffer en dat zou hier dus wel eens aan kunnen liggen. (vandaar ook mijn advies aan jou om geen gat te knippen maar een klein gaatje te priemen... :)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Bennink »

Ik heb dus eventjes gekeken naar die busjes en geprobeerd hoe hard die dingen zijn: ik kan er krassen op maken met mijn tanden, dus erg hard lijken ze me niet...
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

Hans had het over een tang, bij Otten, die ze er zo inkneep...
Gebruikersavatar
hans
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 20:48
Locatie: Etten-Leur

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door hans »

Goeden dag allemaal,

De moeren waar je over praat zien er inderdaad uit als zeskante busjes met draad erin.
als je ze aandraaid met bouten zitten ze niet vast.
de tang waar ik ze bij Otten er in gemonteerd heb heeft inderdaad een draadeind waarmee je dmv veel kracht door de tang de moeren vast perst in het binnenscherm.
Doe je dit niet ,dan blijft de sub trillen in het binnenscherm.
(bij supernova hebben we het ook zo gedaan.

Groetjes, Hans.
Grande Punto Edizione Blue & Me Guttuso Rood Mica 5-Deurs.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Aansluiten FIAT subwoofer

Bericht door Giovanni Tutore »

Dank Hans...
Dus Erik, ik blijf erbij ff achterlangs dan kun je 't zelf........... :)
Plaats reactie