sub

Plaats reactie
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

sub

Bericht door old school »

na reeds enkele topics over subs te lezen ben ik er nog steeds niet uit,
ik zou gaag een sub met versterker installeren in mijn GP (geen van beiden van fiat zelve)
maar hoe moet ik deze "correct" aansluiten, zonder mijn speakers te storen, en toch een signaal naar mijn sub te krijgen en hoe moet ik dan gaan BV: 12V naar versterker, radio naar versterker, versterker naar sub?
en welke kabels moeten er extra getrokken worden, betreft een GP uit 2006.
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
Gebruikersavatar
Bennie
Membre D'Oro
Berichten: 1558
Lid geworden op: do mei 24, 2007 13:04
Locatie: Nieuwkoop

Re: sub

Bericht door Bennie »

Wil je dit op een originele fiat headunit aansluiten of op een bijvoorbeeld Pioneer met sub.uitgang of iets dergelijks?
Life's too short to drive boring cars
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Re: sub

Bericht door DigitalPunk »

Ik heb ongeveer een maand geleden een Pioneer Sub ingebouwd onder de stoel van de bijrijder.

Aansluiten was even een klus want ik moest de volgende kabels trekken:
- Stroom
- Aarde
- Auto antenna (Dat je sub aan gaat als je radio ook aan gaat)
- Speakerkabels (LV, RV, LA, RA)

Ik heb dus bij Halfords een ISO blokje gekocht en alle kabeltjes van de sub hierop gesoldeerd en deze dus tussen de radio en de originele ISO van de auto geprikt.
Laatst gewijzigd door DigitalPunk op do dec 18, 2008 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
old school
Junior Stato
Berichten: 239
Lid geworden op: wo dec 17, 2008 20:35
Locatie: Leke

Re: sub

Bericht door old school »

waarschijnlijk op de ori headunit,
en is het mogelijk van enkele fotos ook te sturen.
1.3 mjet diesel 90 pk 6,4l/100
to be continued....
DigitalPunk
Junior Stato
Berichten: 216
Lid geworden op: ma feb 18, 2008 9:35
Locatie: Voorburg

Re: sub

Bericht door DigitalPunk »

Ik vrees dat ik er geen goede foto's van kan maken aangezien het achter de radio een enorme wirwar van kabels is geworden.
Op de originele stekker zit nu een Sub + Carkit + Radio, dus je kan je voorstellen hoeveel kabels er nu achter gepropt zitten.
GP 1.9 Emotion mJTD 120 - EGR klep vervangen - Pioneer Subwoofer - Eibach verlaging 3cm - BMC CDA Box - Zwarte grille - Dorpellijsten - LED Achterlichten - Achterspoiler - Zwarte mistlampen - iPod interface - Alu pedalen - Madeno remap - Uitlaatsierstuk
Gebruikersavatar
tiop86
Nuovo Arrivato
Berichten: 132
Lid geworden op: di sep 02, 2008 10:20

Re: sub

Bericht door tiop86 »

vanuit de standaard radio kan je makkelijk de sub aansluiten zonder dat je boxen storen

kan alleen zijn dat als je radio standaard geen sub ondersteunt (zoals mijne ) dat je r een kastje tussen moet zetten

in deze topic wordt het ook wel verteld. http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =50&t=3796
geen gp-er meer
Plaats reactie