Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door J.V. »

Als ik mij niet vergis (kijk even op het aansluitschema op de sticker op de radio), moet de CD-wisselaar aangesloten helemaal rechts op deze foto:
http://i65.tinypic.com/xmocxc.jpg

Ik zie daar wel metalen pinnetjes zitten.
Of het kabeltje met de doorverbonden D IN en D OUT werkt, kan ik je niet vertellen helaas. Degene die dat zo aangesloten heeft, heeft niet dezelfde radio namelijk.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
basc
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 16, 2017 21:46

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door basc »

Zal eens kijken
J.V. bedankt voor je hulp en je snelle reacties!

Gr. Bas
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door J.V. »

Graag gedaan. ;-)
Succes ermee.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Gebruikersavatar
Vitamine
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: di aug 20, 2013 18:55
Locatie: Groningen

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Vitamine »

Voor ik begin, geen van de foto's zijn van mij en via Google/forum tot mij gekomen 8).

Van alle verschillende opties heb ik er één gevonden die ook werkt voor de mensen, zoals ik, met de Blue&Me versie zonder de AUX-ingang in het middenconsole, maar wel Spotify etc. willen gebruiken. (Let op: hiermee vervalt wel je Blue&Me):

Deze radio:

Afbeelding

En deze USB-aansluiting in het middenconsole:

Afbeelding

Haal de radio los met de daarvoor bestemde beugels:

Afbeelding

Klik de stekkers los:

Afbeelding

Je kunt de wel bekende gele ISO stekker met 3.5mm jack gebruiken (die bijvoorbeeld hier te bestellen is) om deze achterin de radio te steken:

Afbeelding

Vervolgens zet je op een USB-stick een MP3 met een zogenaamde 'silence MP3'. Deze kun je hier downloaden: klik.

Op deze manier 'fop' jij je radio door hem te laten denken dat er een signaal komt, waarop hij de AUX-ingang aan de achterzijde open zet.
Deze USB-stick plaats je in de USB-aansluiting in je middenconsole.

Zet de radio op 'Media' en geniet van je ingang :-]!
Laatst gewijzigd door Vitamine op do jul 27, 2017 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Scarrrr »

Mijn kabeltje was stuk gegaan (lomp de radio los gehaald :lol: ) dus heb nu een nieuwe via Aliexpress voor een kleine 5,-

Dus als je geen haast hebt, kun je ze daar goedkoop krijgen :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jraider
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: do aug 17, 2017 19:50
Locatie: Zutphen

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Jraider »

Deze yatour is inmiddels al een tijdje in gebruik. De YT-M06 om precies te zijn. Het is inderdaad Plug&Play.

Korte foto impressie:

Het pakketje, klein compact doosje met alles wat je nodig hebt keurig verpakt:
Afbeelding

Allereerst de radio eruit gehaald, en inderdaad een Grundig radio. Geen enkel probleem, daar moet mijn bestelde Yatour het in doen. Radio eruit gehaald met vier metalen sateprikkers.

Dan de kabel goed vanaf het handschoenkastje richting de radio gewurmd:
Afbeelding

Vanaf de pijl, ik had de Yatour al aangesloten aan de stekker en nadien gaan wurmen. Kon ik meteen kijken waar ik dat ding eventueel wil vastmaken

Stekker komt er dan hier uit:
Afbeelding

Aansluiten die hap:
Afbeelding

Aan de linker zijde, vanaf kont radio, is nog ruimte voor nog een stekker. Ik vermoed een AUX kabel aangezien de radio dit aangeeft bij indrukken van de "CD" functie. Dus ik wurm daar in de toekomst denk ik nog een kabel door, dan zijn beide "Functies" benut

Dan heb ik nog deze kabel aan elkaar geknupt, was volgens de handleiding alleen nodig bij ruis. Maar beter zekere voor het onzekere:
Afbeelding

Dan auto op contact en testen:
Afbeelding

*O* En die doet het *O*

Geluid is dikke prima :Y De Yatour heeft een seconde of twee nodig om te reageren op de stuurknoppen maar verder dikke prima :9~
Kan eindelijk de USB er fatsoenlijk in :)
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dynamic '07
~The Extraordinary Is In What We Do, Not Who We Are~
Mrjraider @GoT
zekerz
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 05, 2015 9:21

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door zekerz »

kurustar schreef:Dit weekend heb ik mijn Punto Evo uit 2010 gekocht en me rot gezocht op internet hoe ik precies een aux kabeltje aan kan leggen. Het is inmiddels gelukt!

Mijn Punto Evo heeft géén Blue & Me systeem en, wanneer ik op de "Media" knop druk, krijg ik "No source available" te zien op het display. Mocht je in dezelfde situatie zitten als dit dan zou het volgende moeten werken:

........................................

De gele kabel heb ik er dus zelf tussen gezet:
Afbeelding

........................................

Test hem even als alles aangesloten is en het zou moeten werken. Veel luisterplezier en ik hoop dat iemand er wat aan heeft!
Ik heb dezelfde radio (Delphi F199FL) en kan bevestigen dat dit werkt! Gewoon een stukje luidsprekerkabel geknipt en gestript en in de blauwe connector gedaan zoals beschreven. De radio herkent de aux kabel direct, fluitje van een cent.
Hartstikke bedankt voor de tip!!
Gebruikersavatar
Vitamine
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: di aug 20, 2013 18:55
Locatie: Groningen

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Vitamine »

Jraider schreef:Deze yatour is inmiddels al een tijdje in gebruik. De YT-M06 om precies te zijn. Het is inderdaad Plug&Play.

Korte foto impressie:

Het pakketje, klein compact doosje met alles wat je nodig hebt keurig verpakt:
Foto

Allereerst de radio eruit gehaald, en inderdaad een Grundig radio. Geen enkel probleem, daar moet mijn bestelde Yatour het in doen. Radio eruit gehaald met vier metalen sateprikkers.

Dan de kabel goed vanaf het handschoenkastje richting de radio gewurmd:
Foto

Vanaf de pijl, ik had de Yatour al aangesloten aan de stekker en nadien gaan wurmen. Kon ik meteen kijken waar ik dat ding eventueel wil vastmaken

Stekker komt er dan hier uit:
Foto

Aansluiten die hap:
Foto

Aan de linker zijde, vanaf kont radio, is nog ruimte voor nog een stekker. Ik vermoed een AUX kabel aangezien de radio dit aangeeft bij indrukken van de "CD" functie. Dus ik wurm daar in de toekomst denk ik nog een kabel door, dan zijn beide "Functies" benut

Dan heb ik nog deze kabel aan elkaar geknupt, was volgens de handleiding alleen nodig bij ruis. Maar beter zekere voor het onzekere:
Foto

Dan auto op contact en testen:
Foto

*O* En die doet het *O*

Geluid is dikke prima :Y De Yatour heeft een seconde of twee nodig om te reageren op de stuurknoppen maar verder dikke prima :9~
Kan eindelijk de USB er fatsoenlijk in :)
Ik sluit mij hier volledig bij aan!
Vorige week bijna een boete gekregen voor het vasthouden van de telefoon, dat ik vond dat het anders moest.
Dus afgelopen donderdag deze besteld: Yatour YTM07-BLAU samen met een 30 pins -> lightning aansluiting om mijn Iphone 6S aan te kunnen sluiten.
2 minuten om alle kabels aan te sluiten, 15 om de kabels een net plekje te geven 8-|. Vervolgens wat aan het spelen met stuurwielbediening, maar werkt voortreffelijk met Spotify.

Erg blij mee :-]!
Gebruikersavatar
NeroBianco
Berichten: 8
Lid geworden op: di apr 07, 2015 9:36
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door NeroBianco »

Hi Allen,

Ik heb eerder al wat gepost in dit topic toen ik mijn Fiat GP had gekocht, die heb ik inmiddels 3 jaar geleden verkocht en een Alfa Romeo Giulietta gekocht. Nu heb ik afgelopen zaterdag voor mijn vriendin ene Fiat GP uit 2006 gekocht, deze heeft een Blaupunkt radio dus toen heb ik opnieuw in dit forum gezocht en op internet, de ene zegt gele mini-iso kabel, de andere zegt blauwe kabel. De meeste webshops gaven ook aan; Blaupunkt = Blauwe mini-iso dus die heb ik ook besteld.

De radio laat uit zichzelf al zien "AUX", nu plug ik de blauwe mini-iso achterin maar krijg ik geen geluid?
Moet ik dan toch de gele hebben?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
NeroBianco
Berichten: 8
Lid geworden op: di apr 07, 2015 9:36
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door NeroBianco »

Inmiddels een oplossing gevonden. Blauwe Mini-iso heeft voeding of dergelijke nodig las ik, voor de rest werkt de kabel hetzelfde als de gele, nu heb ik de blauwe kabel gewoon omgedraaid een stukje plastic weggesneden en in het rechter vak gestopt waar normaal de Gele Mini-iso in gaat.
Plaats reactie