Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door damted »

Welkom hier,
stel je eerst even voor.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
maarteun
Berichten: 5
Lid geworden op: do mar 10, 2016 17:36

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door maarteun »

Hi,

In het bezit van een GP '06 16V Sport. Zat standaard radio in op pagina 2 te zien is. Nu heb ik vorige week een andere originele radio er in gezet (zoals op pagina 1), en na veel gedoe met codes e.d. heb ik nu eindelijk muziek. In de tussentijd al een gele iso stekker met aux besteld dus deze was mooi op tijd binnen, echter heb ik m in de gele iso geplugd achterin de radio, maar na twee keer op CD drukken gebeurt er niks: 'No Source Available' geeft ie aan. Er zitten wel pinnetjes onder de gele iso, en er zat nog niks op aangesloten! Wat gaat er fout? Wil dolgraag aux in mn auto, wat blijft er aan opties over?
Gebruikersavatar
Blu Magnetico
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 233
Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Blu Magnetico »

Als er nog geen source op de aux is aangesloten, zal de radio het ook niet weergeven.
Ik heb standaard een usb-aansluiting in het dashboardkastje (Blue&Me); zit er niets ingeplugd dan gebeurd er niets als ik 2x op CD druk, maar als ik er een stick met mp3tjes in druk, dan werkt het wel. Succes.
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Gebruikersavatar
jaccovdzaag
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 02, 2016 18:41

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door jaccovdzaag »

Voor iemand met een Punto Evo, met de Delphi radio, zonder Blue & Me, kan ik dit aanbevelen:

http://www.ebay.com/itm/191803525644?_t ... EBIDX%3AIT" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb deze onlangs gekocht, pinnetjes om de radio eruit te trekken zitten erbij. Radio eruit, stekker achterin, en weer terug. Werkt als een tiet. Beste 15 euro ooit.
Bendaze
Berichten: 1
Lid geworden op: vr apr 01, 2016 15:01

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Bendaze »

Hi Fiat Punto fanaten!

Sinds 2 weken ben ik in het trotse bezit van een Fiat Punto Evo 1.3 Multijet uit 2010. De auto is voorzien van het Blue&Me pakket inclusief USB aansluiting. Wat helaas nog ontbreekt is een AUX-aansluiting, wat mij automatisch op dit forum brengt.

Ik heb de radio al uit mijn dashboard weten te krijgen en heb gezien dat de USB aangesloten zit op de C1 kamer, waar het gele ISO stekkertje in zou kunnen zoals ik hier al vaker voorbij heb zien komen. In kamer C2 (groen) en kamer C3 (blauw) zit nu niets.

Weet iemand of het zou werken als ik een blauwe ISO AUX stekker zou kopen en deze in de C3 kamer zou steken? En heeft iemand wellicht ook een goede ervaring met het bestellen van zo'n stekker op een bepaalde site? Hiermee zou mijn auto namelijk compleet zijn.

Bedankt alvast voor de reactie(s) en mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik dat graag!
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door Skrymger »

Met Blue en me gaat dit volgens mij niet werken... Spit dit Forum even door. Ik wil ook wel eens aux in m'n auto, ik heb t meerdere bronnen gevraagd maar niemand kan me antwoord geven...

Op dit moment heb ik een grijze USB module zonder aux in een Punto EVO 2010. In het 2011model zit er een Zwarte USB module met aux. Weet iemand of het mogelijk is om deze zwarte module los ( in of excl. kabel) aan te schaffen en deze in de Delphi Radio te steken? Volgens mij is de radio namelijk gelijk en als het contact uit staat, je zet de radio aan kan je wel onder de media knop aux selecteren (welke nu uiteraard niet werkt)

Je kan de module er wel vrij makkelijk uit trekken en de kabel is ook met een connector los te halen.
1.3 Mjet Punto Evo '10
dirk1991
Berichten: 1
Lid geworden op: za apr 09, 2016 13:06

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door dirk1991 »

Ik heb zelf sinds kort een Fiat Punto evo bj.2012.
Nu heb ik dat gele kabeltje net binnen en heb het geprobeerd aan te sluiten
maar ik krijg de melding: "no source available " ook als ik 2 keer op media druk.
cd werkt wel gewoon en op het schema achterop de radio is te zien dat de linkse stekkertjes voor aux-in zijn bestemd. Het is een uitvoering zonder blue en me, wel met parrot carkit ingebouwd maar dat maakt volgens mij niks uit.

Ik kom er echt niet meer uit, Help!!! :x :x
kurustar
Berichten: 1
Lid geworden op: do mar 09, 2017 20:19

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door kurustar »

Dit weekend heb ik mijn Punto Evo uit 2010 gekocht en me rot gezocht op internet hoe ik precies een aux kabeltje aan kan leggen. Het is inmiddels gelukt!

Mijn Punto Evo heeft géén Blue & Me systeem en, wanneer ik op de "Media" knop druk, krijg ik "No source available" te zien op het display. Mocht je in dezelfde situatie zitten als dit dan zou het volgende moeten werken:

1. Op Ebay wordt er vanuit Italië een set verkocht met het gereedschap om je radio uit je auto naar voren te halen + een blauwe ISO kabel die op het C3 slot past. Dit zou moeten werken volgens anderen, maar ik heb het zelf iets anders aangepakt (vanwege de 7 tot 14 dagen wachten tot het eindelijk in Nederland bezorgd is).
Link: http://www.ebay.nl/itm/KIT-cavo-aux-Fia ... SwG-1Wu26E

2. Mijn eigen oplossinkje: Een blauwe ISO kabel naar AUX kopen (bijv. https://www.conrad.nl/nl/aiv-line-in-ad ... 78292.html) en ook de metalen "beugeltjes" om je radio er uit te trekken (bijv. https://www.conrad.nl/nl/aiv-ontgrendel ... 79991.html) te kopen. Ik had ze 2 dagen later in huis ongeveer. Echter, met deze connector ben je nog niet helemaal klaar. Hier beneden staat een foto van hoe de bovenkant van de autoradio er uit ziet.

Zo zou je bovenkant van de radio eruit moeten zien als je hem eruit haalt (Delphi F199FL).
Afbeelding

Aan het blauwe connectortje moet nog een stroomdraadje vastgemaakt worden die de "D IN" met de "D OUT" verbindt. Dit lijkt ingewikkelder dan het is (het lukte mij ook en ben zeker niet heel technisch). Ik heb een klein geel kabeltje losgeknipt die ik nog in een oude doos had liggen ergens van een computer onderdeel. Stukjes rubber eraf gestript en in de blauwe connector gestoken op de juiste plek (zie foto hieronder):

De gele kabel heb ik er dus zelf tussen gezet:
Afbeelding

Plaats dan je kabel aan de achterkant van de radio op deze plek:
Afbeelding

TIP: Schuif niet meteen je hele radio terug, maar test eerst even of hij het doet!

Het blijkt dat wanneer je dat draadje er zelf niet tussen legt, de radio niet door heeft dat er een bron is en dus nog steeds "No source available" weergeeft als je op "Media" drukt! Even dit draadje ertussen en er wordt AUX getoond als je op "Media" drukt.

Afbeelding

Test hem even als alles aangesloten is en het zou moeten werken. Veel luisterplezier en ik hoop dat iemand er wat aan heeft!
basc
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 16, 2017 21:46

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door basc »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en heb alle paginas doorgelezen over dit onderwerp. Ik heb een Fiat punto sportsound uit 2006 met een blaupunkt radio. Ik heb op mijn autoradio geen CD knop alleen een SRC functie om te switchen naar CD of radio. Dus er is geen AUX functie. De gele kabel werkt niet omdat hij zegt dat er geen resources available zijn. Zou deze blauwe kabel van conrad wel werken? Of heeft iemand tips hoe ik anders mijn muziek kan luisteren via de mobiel.
https://www.conrad.nl/nl/mini-iso-stekk ... 78292.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door J.V. »

Welkom op het forum, basc!

Helemaal zeker weet ik het niet, maar ik vermoed dat het niet gaat werken... de AUX-functie was bij mij (GP uit 2009) ook niet beschikbaar (Blue&Me NAV gebruikte de aansluiting al) en een CD-wisselaar --> AUX-kabel werkte ook niet. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een Yatour CD-wisselaar emulator en heb ik zelf het e.e.a. in elkaar geknutseld om muziek vanaf mijn iPhone te kunnen streamen:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 82&t=14247
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
basc
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 16, 2017 21:46

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door basc »

Ik heb geen blue & me systeem. Vind het raar dat andere punto's van hetzelfde bouwjaar een andere autoradio hebben.
Dit is mijn autoradio:
https://www.google.nl/search?q=fiat+pun ... -9CTj5g-mM" onclick="window.open(this.href);return false;:
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door J.V. »

Weet je zeker dat zo'n geel AUX-kabeltje niet werkt?
Is de AUX-aansluiting wel gewoon aanwezg (metalen pinnetjes) en vrij achter op de radio?

Het komt volgens mij ook wel eens voor dat 'AUX' pas in het SRC-menu zichtbaar wordt zodra het kabeltje i.c.m. muziekbron (je telefoon bijvoorbeeld) aangesloten is namelijk.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
basc
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 16, 2017 21:46

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door basc »

Ik heb het gele kabeltje geprobeerd zoals hieronder te zien is:
Afbeelding
En dit zijn de aansluitingen. Excuses voor de kwaliteit
Afbeelding
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door J.V. »

Als ik 't goed zie, zitten achterop de radio niet de pinnetjes die nodig zijn voor de gele AUX-kabel.
Ik denk dat je geen andere optie hebt dan het gebruiken van de CD-wisselaar aansluiting (bijv. een Yatour kastje).
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
basc
Berichten: 5
Lid geworden op: di mei 16, 2017 21:46

Re: Waar zit de AUX-aansluiting en wat kun je er mee?

Bericht door basc »

Dus de blauwe kabel die links ingebracht kan worden zal ook niet werken?
Plaats reactie