FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Athome
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo sep 08, 2013 11:41

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Athome »

Ik heb gisteren een Punto Evo uit 2010 gekocht. Deze is voorzien van een Cradle (V1) en een TomTom Go 750 Live. Ik heb dit hele topic doorgelezen en heb toch een paar vragen.

- Ik heb begrepen dat er blijkbaar 2 hardwareversies van de Radio zijn. Kan ik stellen dat de versie zonder de AUX aansluiting in de middenconsole (wel USB) versie 1 is en dat de versie met Aux aansluiting (vanaf 2011) versie 2 is?
- Versie 1 zou geen ondersteuning hebben voor de MediaPlayer optie via de Fiat TomTom, is dit correct?
- Vraag is eerder gesteld maar kan ik de GO 750 Flashen met de Fiat firmware? Ik begrijp dat ik dan mogelijk de Live diensten kwijt raak. Die vind ik toch niet zo interessant
- Waar kan ik de firmware voor de Fiat TomTom vinden?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Odelot »

Mijn evo is uit 2011 en die heeft idd een aux aansluiting in de middenconsole. Ondersteuning voor de mediaplayer op de tomtom heeft ie ook.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door tonyvandenbroek »

ook versie 2...en ook mediaplayer op de tomtom ondersteuning.
Afbeelding
Athome
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo sep 08, 2013 11:41

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Athome »

Ben ondertussen in bezit van een Punto Evo uit 2010.
Deze is voorzien van Blue and Me (was een vereiste)
De 2010 modellen hebben geen AUX aansluiting maar de mijne is wel voorzien van de tweede generatie Blue and Me met TomTom ondersteuning.

Bij de auto was een Tomtom 750 Live met cradle meegeleverd. Deze mist de typische Fiat Functies.
Op zich is dat niet zo erg. Helaas is het bedienen van de mediaspeler van de radio/stuur een drama.

Daarom heb ik via Marktplaats een Fiat TomTom 750 gekocht. Met deze kan ik de mediaspeler veel eenvoudiger bedienen.
ARFP
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jun 08, 2014 12:09

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door ARFP »

ik ben ook wel benieuwd hoe ik mijn tomtom kan updaten
Athome
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo sep 08, 2013 11:41

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Athome »

Bij het updaten van de Blue and Me Tomtom heb ik gezien dat het Blue and Me eigenlijk een losse applicatie is en niet verweven zit in de Firmware van de TomTom, daarom moet het mogelijk zijn om van iedere TomTom 750 of 950 een Blue and Me TomTom te maken.
ARFP
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: zo jun 08, 2014 12:09

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door ARFP »

ken iemand mij misschien uitleggen hoe ik de tomtom kan updaten?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Odelot »

Gewoon, met de kabel aan de pc.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door zwabbers »

Instaleer dan eerst TomtomHome van de Tomtomsite .
Incure
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 10, 2010 18:30

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Incure »

Athome schreef:Bij het updaten van de Blue and Me Tomtom heb ik gezien dat het Blue and Me eigenlijk een losse applicatie is en niet verweven zit in de Firmware van de TomTom, daarom moet het mogelijk zijn om van iedere TomTom 750 of 950 een Blue and Me TomTom te maken.
Dit is helaas wat tekort door de bocht. Een paar jaar geleden heb ik dit uitgebreid uitgezocht, omdat ik zelf al beschikte over een TomTom 750 en wilde graag de Blue&Me functionaliteit (en het liefst nog met TomTom Live). Bij de Blue&Me TomTom (1) zit een extra mapje: carlink. Hierin zit de extra Blue&Me functionaliteit. Maar voordat het besturingssysteem (Navcore) van TomTom iets met dit mapje kan moet deze daarvoor wel aangepast zijn. TomTom Navcore (t/m v9) zijn al jaren gehackt en worden uitgebracht onder verschillende namen. Bekendste is de Navcore SE. Deze bieden de mogelijkheid om van een eenvoudige TomTom een luxere TomTom te maken met meer softwarefuncties. Dit door een TomTom model te laten denken dat dat die een ander model is met meer functies. Precies wat nodig is voor de TomTom 750 om er een Blue&Me van te maken.

Maar helaas is het Blue&Me model nooit als ondersteunend model toegevoegd. Op ontwikkelaarsfora van Navcore SE heb ik een aantal jaar geleden hier een uitgebreide post over gemaakt, met de vraag dit model te ondersteunen. Helaas is dit wegens te exclusief er nooit van gekomen. Maar de oplossing ligt erg dichtbij. Er zijn al tools op de markt om je Navcore zelf te modificeren. Helaas kom ik hier net wat kennis in tekort. Maar zou mooi zijn als iemand dit keer zou willen oppakken.

Zou namelijk echt een killer combo zijn: de TomTom is veel goedkoper, de kaarten zijn via het grijze gebied goedkoop up to date te houden en je hebt de mogelijkheid tot live functionaliteit!
Fiat Punto Evo 1.3 MultiJet 85 Dynamic - 5 deurs
Athome
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo sep 08, 2013 11:41

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Athome »

De kaarten uit het grijze gebied werken ook op de Blue and Me TomTom (tenminste de 750 variant)
Incure
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 10, 2010 18:30

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Incure »

Athome schreef:De kaarten uit het grijze gebied werken ook op de Blue and Me TomTom (tenminste de 750 variant)
Klopt, maar dan zit je dus "vast" aan de dure Blue&Me TomTom zonder Live functies.

Ik heb me er toch weer even opnieuw in verdiept en de tools om zelf je Navcore te maken zijn inmiddels een stuk eenvoudiger geworden. Met de DSA tool kun je deze redelijk eenvoudig zelf bouwen. De standaard modellijst van de DSA tool bevat nu:

slf-Self
17-Rider
34-ONE
35-XL
36-XL LIVE
37-GO x50
39-Start
18-GO x20
25-GO x30
24-GO x40

Dus nog niet het model id van de Blue&Me TomTom. Als ik weer zin heb om mijn TomTom overhoop te gooien ga ik eens experimenteren door te gokken met andere modelnummers. Hopelijk is 1 van deze model nummers de Blue&Me emulatie :D
Fiat Punto Evo 1.3 MultiJet 85 Dynamic - 5 deurs
Athome
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: zo sep 08, 2013 11:41

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Athome »

Is het niet de GO x50 serie?
Incure
Nuovo Arrivato
Berichten: 23
Lid geworden op: di aug 10, 2010 18:30

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Incure »

Nee helaas, die heb ik in het verleden al geprobeerd met de Blue&Me CAB files en carlink map. Blue&Me heeft een afwijkende (nog niet bekende) emulatiestand.
Fiat Punto Evo 1.3 MultiJet 85 Dynamic - 5 deurs
ARGPC

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door ARGPC »

ik snap er echt niks van ... tomtom home vindt bij geen tomtom als ik hem via de kabel op de pc aansluit.
en tomtomdrive? daar weer wel ...
als ik dan wil updaten blijft ie hangen of mislukt enz
Plaats reactie