FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Gebruikersavatar
Ricktkr
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: ma okt 20, 2014 21:33

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Ricktkr »

Ik ben ontzettend blij met de blue&me Tomtom. Ik heb dan wel de eerste versie (die wat lijkt op de Go750).
Helaas heb ik wel oude kaarten erop. Maar via Tomtom zelf zag ik dat ik voor 60euro de kaarten kan updaten naar de laatst nieuwe versie.

Gezien het feit dat ik mijn tomtom (met cradle) voor 125euro heb kunnen kopen is 60euro voor nieuwe kaarten nog altijd een mooi bedrag voor deze tomtom!
Hij werkt prima in de Punto en via tomtomhome is ook alles goed aan te passen en up-to-date te brengen!

Ik denk dat als het via tomtomhome niet goed werkt, de software eens opnieuw geïnstalleerd dient te worden op de pc. Wellicht dat het dan wel werkt.
Punto 0.9 Twinair Turbo '13
Gebruikersavatar
Mirna
Berichten: 3
Lid geworden op: vr aug 28, 2015 9:00

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Mirna »

hoi,
ik heb nu sinds 2wkn een Fiat Punto met TomTom live er in.
kan die zo geupdate worden of moet je daar voor betalen en hoe gaat dat?
via de PC?
hoe zie je of er überhaupt iets geupdate moet worden aan de TomTom of de auto? :o
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door tonyvandenbroek »

Update van TomTom kost geld. Jammer genoeg best veel geld.
Iets wat je zelf kunt doen als je een account hebt bij TomTom (is gratis aan te maken)
Afbeelding
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door zwabbers »

kijk bij instellingen van je Tomtom wat de kaartversie is .
http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... to-date%3F" onclick="window.open(this.href);return false; Hier kan je zien hoe oud je kaart is .
Met een kaart van een jaar oud is nog wel mee te rijden maar ouder als twee jaar gaat echt problemen geven .
angel66
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: wo mar 09, 2016 20:57
Locatie: Den Haag

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door angel66 »

Wat zijn de andere mogelijkheden om van de aansluiting in de auto gebruik te maken. Originele systeem is erg duur. Die houder kan ik via de uk bestellen.
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
nuvolari
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 09, 2012 20:21

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door nuvolari »

Ik heb sindskort een TwinAir bj november 2012 met een MyPort aansluiting op het dashboard. Helaas is de bijbehorende TomTom en houder niet meegeleverd. Op de website van Fiat NL vind ik 2 versies van de TomTom voor de Punto:

TomTom Go codenr. 71806682 328,- euro en TomTom 2 Live codenr. 71803238. 399,-

Is de 70,- meerprijs van de Live 2 het geld waard of voldoet de Go ook?
Galardo
Berichten: 1
Lid geworden op: wo mei 24, 2017 9:57

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Galardo »

Hello,

Ik heb een Punto Evo uit 2010 met Blue&Me 1 (geen aux ingang wat mega K is) en mijn TomTom kaarten moeten nu echt geupdate worden. In de meeste steden weet de navigatie gewoon geen raad meer.
Mijn vraag is of dit alleen kan via de speciale TomTom kabel? Ik zie namelijk geen andere ingang op de TomTom om het apparaat aan de computer te leggen. Ik heb de kabel helaas niet en zie dat die alleen nog bij TomTom te verkrijgen is voor 25 euro. Deze kosten met de kosten van de update maakt het wel prijzig. Ik vraag mij dan ook af of het beter is een nieuwe TomTom te kopen? Zo ja, welk model is dan het beste voor de Fiat?

Bedankt voor jullie hulp
Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Kenny92 »

Hallo,

Ja het update is alleen mogelijk via de pc met het bijbehorende kabeltje. Ik heb mijn systeem gister ge-update. En zag iets van een actie voorbij komen, kan deze alleen niet terug vinden helaas.
Als je een TomTom voor in de houder wil (zonder de houder aan te passen) ben je al beperkt. Anders moet je rekening houden met de aansluiting van de TomTom mocht je de houder toch willen aanpassen. Er zijn al meerdere op het forum die dit gedaan hebben, er zijn dus al wat topics van


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie