FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door RaydeJee »

Is de huidige Blue & Me Tom Tom nog steeds de Go Live 1000? Ziet er wel zo uit als ik de brochure check, alleen de houder lijkt anders.
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jarnoootje »

Is nog steeds de huidige versie. TomTom Blue&Me 2 of TomTom Go 1000(live)
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door EvoDaan »

Heb via de zoekmachine gezocht maar kon niet direct een duidelijk antwoord krijgen.

Is het mogelijk om achteraf een navigatie in te laten bouwen in een Evo uit 2011. Op dit moment is het een loos opbergvakje. Een heel blue&me systeem is opzich niet nodig maar navigatie is altijd handig (weet niet of dit los van elkaar kan). Hoor het antwoord graag.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jarnoootje »

Voor zover ik weet is het nog niemand gelukt of heeft niemand het nog geprobeerd.
De 'unit' om de navigatie in te klikken zal vast los te verkrijgen zijn. Je zal, denk ik, zelf nog ergens in het dashboard de aansluitingen moeten maken/vinden voor de stroom.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door tonyvandenbroek »

Voor zover ik weet,

Er is er eentje die de originele mount in het dashboard heeft gemaakt (ik dacht een GP)
Deze laad zelfs zijn tomtom op, en kan dus de orginele spullen gebruiken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
M113
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 1526
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 20:49
Locatie: Leiderdorp

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door M113 »

Er word vast en zeker dit topic bedoeld :mrgreen:

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... =82&t=7176

Ben zelf ook nog steeds aan het dubben wel of niet doen.
Arno-Evo
Berichten: 7
Lid geworden op: zo jul 14, 2013 9:04
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Arno-Evo »

Of ik zoek niet goed, of het is gewoon erg lastig te vinden. Maar ik zoek dus een TomTom die in de blue&me aansluiting past van mijn Punto Evo. Hij staat mooi op de TomTom-website (http://www.tomtom.com/nl_nl/products/ca ... tom-2-live" onclick="window.open(this.href);return false;) maar ik vind geen (web)winkels waar je 'm ook daadwerkelijk kan bestellen. Op Marktplaats vind ik er wel een paar, maar die zijn allemaal zonder de blue&me active cradle.

Heeft iemand hier een tip waar ik aan een passende TomTom kan komen?
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Wesley Abarth »

Bij de Fiat dealer, Tuynder, of eBay. In enkele webshops kun je de blue en me tomtom wel vinden, maar altijd zonder cradle
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Odelot »

Is er maar 1 model tomtom die geschikt is voor de fiat blue&me?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jarre »

ja, ik verkoop de mijne namelijk... :wink:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 55&t=10948" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Odelot »

Ah ok. De mijne ziet er anders uit als die op de foto trouwens. Ik heb een tomtom 2 live.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Jarre »

Odelot schreef:Ah ok. De mijne ziet er anders uit als die op de foto trouwens. Ik heb een tomtom 2 live.
mijne is ook een tomtom 2 live :)
deze om juist te zijn:
Afbeelding
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
paul1959
Berichten: 6
Lid geworden op: vr apr 27, 2012 18:02

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door paul1959 »

Zojuist Blue&Me versie 7 geïnstalleerd via http://www.blueandme.net/blueandme/inde ... /download/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze update gaat in twee stappen.

Stap 1 hiermee bepaal je via het BlueMeConfigurator bestand of je een eerste dan wel tweede generatie blue&me hebt, welk blue&me model en welke taal.
Stap 2 de daadwerkelijke update naar versie 7.

Stap 1.
Eerst BlueMeConfigurator gedownload. Hierin is een instructiebestand opgenomen. Lees deze eens rustig door zodat je weet wat je doen moet.

Met deze configurator wordt via de usb poort van de auto een BMConf.xml bestand geconfigureerd.

Stap 2.
Vervolgens lees je het BMConf.xml bestand weer in http://www.blueandme.net/blueandme/inde ... /download/" onclick="window.open(this.href);return false; (Op de PC dus)

Hierna verschijnt een button met de versie 7 download. Hierin zit ook een instructiebestand opgenomen. Ook deze eerst rustig doorlezen.


Het daadwerkelijk updaten van stap 2 in de auto duurt lang, zeker 8 a 10 minuten.
Bij mij verliep dit als volgt:
Na het plaatsen van de USB stick en de sleutel op MAR kreeg ik de melding in het display UPDATE GESTART.
Dit bleef 2 a 3 minuten inbeeld.
Daarna verdween deze melding voor een paar minuten. Het lijkt alsof er niets gebeurt. Dit is wel het geval, wacht rustig af en kom aan geen enkele knop en laat de USB stick zitten waar die zit. Ik heb een lampje om mijn USB stick en ik zag dat deze flikkerde; dus actief was.
Daarna kreeg ik de melding INSTALLATIE. Dit bleef 2 a 3 minuten in beeld. Daarna verdween ook deze melding. En lijkt het weer alsof er niets gebeurt.
Pas na 10 minuten nadat ik de USB stick had geplaatst kwam de melding VOLTOOID.
Deze melding bleef maar voor 5 tot 10 seconden in beeld, daarna verdween deze weer.
Het is dus van belang dat je er bij blijft tijdens de update omdat je anders de kans loopt de melding VOLTOOID te missen. Haal je de USB stick er te vroeg uit dan kun je weer van voor af aan beginnen.

Bij deze update is het een kwestie van eerst rustig en goed lezen en geduld hebben.

Wat er anders is aan deze versie kan ik niet zeggen er is geen changelog. Hoewel het me voordien niet opgevallen was dat ik een navigatiemenu had.

nb ik heb een fat32 geformateerde USB 3.0 stick van 16 GB gebruikt.
Fiat Punto Evo 1.3 Multi Jet Glory White. KM 50.000 gem 4,2lt per 100 km.
Arno-Evo
Berichten: 7
Lid geworden op: zo jul 14, 2013 9:04
Locatie: Puttershoek
Contacteer:

Re: FAQ: Blue&Me icm Tomtom

Bericht door Arno-Evo »

Afgelopen week heb ik de TomTom 2 Live van forumlid Jarre overgenomen, alleen krijg ik het niet voor elkaar deze te pairen met de blue&me in de auto. Ik krijg telkens op de TomTom de melding dat het registreren mislukt is, daarna de gesproken melding 'welkom' (met TomTom in beeld op het dashboard display), om kort daarna weer te verdwijnen zonder koppeling met de TomTom. Zowel de TomTom als de blue&me van de auto zijn bijgewerkt naar de laatste versie (blue&me 7.0).

Echter, ik heb na wat zoeken op internet en het lezen van het xml-bestand op de usb-stick het idee dat de blue&me-versie in de auto geen TomTom-ondersteuning heeft. Bij stap 2 van de update-procedure op blueandme.net zie ik bovenin dat het blue&me model verspringt naar Second Generation Blue&Me i.p.v. Blue&Me TOMTOM2. Ook wanneer ik dit handmatig aanpas op de site en de update-procedure uitvoer blijft hij hierop staan. Het xml-bestand wat in stap 1 door de auto op de usb-stick geplaatst wordt geeft klaarblijkelijk door dat het geen TomTom-uitvoering betreft. Balen, want zou dat betekenen dat ik m'n TomTom niet kan gebruiken via Blue&Me?

Ik las op een Alfa-forum dat ze daar het xml-bestand handmatig aanpassen naar een code, waardoor je zelf kan bepalen welke software-versie er gedownload wordt bij stap 2 van de update-procedure. Zou zoiets een oplossing kunnen zijn, en heeft iemand hier ervaring mee (en weet welke code ik moet hebben voor de NL-versie van TomTom2 voor een Punto Evo)?

Dit staat er nu in mijn BMConf.xml:

Code: Selecteer alles

<BlueAndMeInfo>

  <CarType>Punto EVO e Punto 2012</CarType>

  <Configuration>EA941</Configuration>

  <BDaddr>53209_20_2352</BDaddr>

</BlueAndMeInfo>
Update:
Met een beetje puzzelen en het lef om een aangepaste xml naar de auto te sturen kan ik uit deze pagina waarschijnlijk wel de juiste code vinden die refereert naar de juiste Blue&Me TomTom versie, behorende bij een Punto Evo. Het zou dan gaan om de configuration-code 8DA42 die verwijst naar http://www.blueandme.net/resources/down ... 6_NL_B.zip" onclick="window.open(this.href);return false;

Update 2:
Ik heb het gewoon gedaan. Dus het bestand uit de link hierboven op een usb-stick gezet en die update gedraaid in de auto. En hoppakee, gewoon werken nu! :-] Voor Punto Evo (2010)-eigenaren met hetzelfde probleem zou dit dus weleens een simpele oplossing kunnen zijn.
Plaats reactie