Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door Bennink »

Oh, zo, ik dacht dat de headunit vervangen was. Dan is het helemaal mooi. En wat kost dat geintje dan?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
romke81
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 06, 2010 16:00

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door romke81 »

De versterker en subwoofer kosten rond de 600 euro, daarnaast zijn ze er nog een dag mee bezig.

Voor diegenen die het interresant hier nog een foto van de oude versterker:

Afbeelding
DaDragon

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door DaDragon »

En wat is het verschil?
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door Giovanni Tutore »

romke81 schreef:De standaard fabrieksradio zit er gewoon nog in. Ik had de punto evo met interscope besteld. Deze interscope versterker is nu vervangen door de Helix versterker. De Interscope subwoofer is ook vervangen door een helix subwoofer.
Kijk dat had je niet eerder gemeld. De bedrading voor de Interscope is vanzelfsprekend anders dan met alleen de standaard radio.

Ik vind het wel een erg dure oplossing. Eerst Interscope bestellen en dat dan gaan upgraden :?
Gebruikersavatar
romke81
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 06, 2010 16:00

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door romke81 »

Zonder interscope systeem was het eenvoudiger geweest om het te upgraden dan met interscope. Zonder interscope hadden ze een verloopstekker van helix kunnen toepassen. Voor de interscope versterker is er geen verloopstekker.

Ik heb al eens eerder een fabrieks audio upgrade besteld bij een andere auto, deze was echter wel goed. Ik ben bij verschillende Fiat garages geweest, echter heb ik nergens naar zo'n interscope systeem kunnen luisteren omdat het niet veel besteld wordt.
Ik heb het interscope systeem gekocht afgaande op reviews op internet en ervaringen van verschillende dealers.

Helaas voldeed de interscope niet aan mijn verwachtingen. Aangezien ik de Punto Evo een fijne auto vind om in te rijden heb ik besloten om als nog een goede audio upgrade te doen en dit kost inderdaad geld.
Giovanni Tutore
Avere Una Vita
Berichten: 4980
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door Giovanni Tutore »

Een "normale" autoradio aansluiting heeft plus permanent (om de zenders in het geheugen te bewaren en de klok op tijd) en plus via contact(om de radio in te schakelen).
De Punto radio werkt met aansturing via het CAN systeem. Can A is voor 'snelle' instructies, Can B voor minder dringende (dit kort door de bocht). Voor het Interscope systeem wordt vanuit de Punto radio een plus puls verzonden om de versterker (en de daarachter geschakelde subwoofer) in te schakelen. Daar werkt de door jou aangeschafte versterker ook mee. Doordat de Interscope versterker al bedraad was lag er ook al een permanente plus.
Het aansluitschema van de Helix gaat heel duidelijk uit van een "normale" autoradio waarbij de Helix stekker aftakt van de plus permanent en plus contact.
Jouw bewering kun je dus niet staven. :wink:
DaDragon

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door DaDragon »

romke81 schreef:Zonder interscope systeem was het eenvoudiger geweest om het te upgraden dan met interscope. Zonder interscope hadden ze een verloopstekker van helix kunnen toepassen. Voor de interscope versterker is er geen verloopstekker.

Ik heb al eens eerder een fabrieks audio upgrade besteld bij een andere auto, deze was echter wel goed. Ik ben bij verschillende Fiat garages geweest, echter heb ik nergens naar zo'n interscope systeem kunnen luisteren omdat het niet veel besteld wordt.
Ik heb het interscope systeem gekocht afgaande op reviews op internet en ervaringen van verschillende dealers.

Helaas voldeed de interscope niet aan mijn verwachtingen. Aangezien ik de Punto Evo een fijne auto vind om in te rijden heb ik besloten om als nog een goede audio upgrade te doen en dit kost inderdaad geld.
En wat is nu het verschil in geluid? Want daar ben ik dan weer benieuwd naar.
Gebruikersavatar
romke81
Nuovo Arrivato
Berichten: 13
Lid geworden op: di jul 06, 2010 16:00

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door romke81 »

Het verschil met de nieuwe versterker

- Voller geluid meer eenheid over het gehele frequentiebereik
- Lage tonen komen beter tot zijn recht/ je voelt ze nu ook
- Geluid is minder blikkerig.
- Geluid is meer een geheel.
- Hij gaat harder, kan meer volume produceren.

Alleen op frequentie bereik tussen 300 en 600 hertz hebben de voorspeakers het iets moeilijk deze laat ik nog vervangen. Daarna moet het helemaal top zijn.
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door karimero »

Ik zit te denken om http://www.pioneer.nl/nl/products/25/13" onclick="window.open(this.href);return false; ... specs.html te kopen.
Ik heb Interscope-bedrading in de bak, maar is deze plusdraad dik genoeg om die 200W-actieve sub goed te voorzien van stroom? De Interscope-sub trekt namelijk max. 100W...
Het plan is om de signaaldraden en plus/min van de Interscope-sub door te trekken naar de Pioneer.
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
DaDragon

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door DaDragon »

Als je 200 watt erin wil hebben heb je niet genoeg aan het kabeltje wat je nu erin moet hebben.
Is de 200 watt RMS? of is de 200 watt peakvermogen?

Bij 200 watt peak heb je voldoende aan 8 mm2 voedingskabel. Houdt er ook rekening mee dat je de - (massa) ook 8 mm2 maakt. Anders heeft het nog weinig nut.

Heb je een 200 watt rms vermogen (veelal 500 watt peak) dan zou ik al gauw voor 15 mm2 gaan.
Vermogens van 500 watt rms zou ik houden op 25mm2.

Doe je dunnere kabels erin zal je versterker flink te kort komen.
karimero
Nuovo Arrivato
Berichten: 72
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 14:35

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door karimero »

Bedankt voor je antwoord. Het is 200W piekvermogen ja, maarrr: Nominaal ingangsvermogen is 2x 50W. Dus ik vraag me af of die 100W-kabel van de Interscope dan net wel of net niet goed genoeg is. Scheelt een hoop gepruts namelijk door gewoon de huidige kabel te gebruiken... :D
1.3 Mjet 5d Progressive Black: Dynamic pakket, Blue&Me pakket, lederen bekleding, open dak, ESP/ASR, Interscope hifi, regen- en parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, afneembare trekhaak, 208-velgen, etc. etc. http://www.mijnalbum.nl/Album=CULL7XYC
DaDragon

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door DaDragon »

Dan volstaat de huidige bekabeling waarschijnlijk wel.
MrBas
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jun 19, 2017 11:47

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door MrBas »

Ik heb zelf een Helix pp50 versterkertje liggen vanuit mijn vorige auto en wil deze in mn punto evo zetten.
Ik zie dat jullie het hebben over het Interscope systeem en dat het Helix kastje precies op die plek past.

nu is mijn vraag; Waar word normaal gesproken het interscope kastje weggewerkt? Dan weet ik waar ik mijn Helix kastje kan plaatsen! iemand enig idee?
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door J.V. »

Zo, da's nog eens een oud topic omhoogschoppen! :lol:
Je vraag kan ik helaas niet beantwoorden, maar iemand anders misschien wel.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
MrBas
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jun 19, 2017 11:47

Re: Audio upgrade P evo Helix ervaringen

Bericht door MrBas »

Haha ja graven met de zoekfunctie!
Maar niemand die dit weet? :)
Plaats reactie