Mappen zien in Blue and Me

Plaats reactie
wouter1974
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: do jun 23, 2011 20:00

Mappen zien in Blue and Me

Bericht door wouter1974 »

Hoi allen,

Ik ben een nieuwe Pevo rijder en ik heb het befaamde blue and me systeem als optie genomen.
Gisteren een USB stickje vol met muziek gezet als volgt:

Ik maak een mapje aan met de naam: Bruce Springsteen - De Best Of.
Daarin zet ik 12 liedjes van Bruce
Dan maak ik een mapje aan met de naam: Phil Collins -The Hits.
Daarin zet ik 15 liedjes van Phil Collins

Ik heb een 20tal mapjes aangemaakt zo met telkens liedjes van die zanger of groep erin.

Nu steek ik vanochtend heel verwachtingsvol mijn USB stick (4 giga) in het daartoe bestemde poortje en druk selecteer op de radio zodat hij van stick gaat afspelen.

Nu wil ik scrollen naar een map (bijvoorbeeld van Bruce Springsteen) om daarvan al de liedjes af te spelen. Maar dat lukt me niet. Ik kan met de pijltjes naast het volumeknopje wel een ander liedje selecteren maar dan speelt hij een liedje van Phil Collins en de volgende keer een liedje van Bruce en dan weer eentje uit de map van Madonna.

Ik kan echter niet mijn mapjes zien, een mapje selecteren (Bijvoorbeeld Bruce Springsteen) en daar dan een nummer uit kiezen.

Kan dit niet met Blue and Me?

Mijn vorige auto, een Peugeot 407 uit 2004 kon namelijk wel de mapjes weergeven. Daar kon ik een mapje selecteren en dan kreeg ik alle nummers die daar in stonden te zien. Kon dan naar een nummer gaan en deze selecteren en dan speelde hij dat af.

Die auto was dik 8 jaar ouder dus ik neem aan dat een moderne auto als de Fiat dat ook moet kunnen?
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: Mappen zien in Blue and Me

Bericht door Hans1963 »

Hier vooralsnog dezelfde ervaring :(

Ik heb in de handleiding van Blue & Me gelezen dat je met de pijltjes-knoppen omhoog en omlaag op je radio door de mappen zou kunnen bladeren. Maar dat is me ook nog niet gelukt dus als iemand het weet, dan verneem ik het graag.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Mappen zien in Blue and Me

Bericht door tonyvandenbroek »

Hans1963 schreef:Hier vooralsnog dezelfde ervaring :(

Ik heb in de handleiding van Blue & Me gelezen dat je met de pijltjes-knoppen omhoog en omlaag op je radio door de mappen zou kunnen bladeren. Maar dat is me ook nog niet gelukt dus als iemand het weet, dan verneem ik het graag.

Het bladeren van mappen lukt wel als je MP3 CD in de radio hebt zitten. In Blue en Me is het (volgens mij) niet mogelijk.
Afbeelding
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: Mappen zien in Blue and Me

Bericht door Hans1963 »

:-] Het bladeren door de mappen lukt ook op de mediaplayer :-]

Ik ben even aan het puzzelen geweest maar ik ben er uit. Je kunt als volgt door je mappen van je mediaplayer (USB) bladeren:

Bediening via het stuur:
- druk op de knop "menu" met het telefoontje
- met de pijltjes knoppen naar boven of beneden totdat er "mediaplayer" in de display staat
- druk op de knop "src / ok"
- display toont "opties USB" (zo niet, dan staat er "set USB" om mediaplayer aan of uit te zetten om deze automatisch te laten starten als er een USB apparaat in zit en kies dan totdat er "opties USB" staat)
- druk op de knop "src / ok"
- nu kun je met de pijltjestoetsen naar boven en beneden. In de display kan nu getoond worden:
- "willekeurig"
- "playlist"
- "album"
- "genres"
- "artiesten"
- "mappen"
met "src / ok" kun je een keuze bevestigen. Kies je voor een optie anders dan "willekeurig" dan krijg je verdere opties:
- "alles" of een optie binnen je gemaakte keuze (namen van artiesten, diverse genres etc.)

Met maar een paar mappen op je mediaplayer kun je direct kiezen uit volledige namen, die worden voluit getoond. Heb je veel mappen, dan worden letters getoond bijv. "A - BE" om een eerst pre-selectie te maken. Bevestig je keuze met de knop "src /ok" dan kun je weer verder selecteren naar artiest. Als er veel info is wordt er een "+" voor de tekst getoond (ik geloof als je bv. 10 albums van 1 artiest hebt o.i.d).

Dat verschil heb ik ondervonden met een 2GB USB stick en een 30GB harddisk. Die 30GB harddisk is een mp3 speler van Archos type 204 en ik kan door alle mappen bladeren. Fiat geeft aan dat tot 32 GB moet kunnen maar voor snelle opbouw van de inhoud van de mediaplayer wordt 8Gb geadviseerd. Ik vond het met de 30GB best snel gaan, ook een volgende nummer afspelen lijkt vooralsnog geen probleem te zijn (zoals anderen hebben ervaren met een 80GB HDD).

Prettige bijkomstigheid is dat mijn mp3 speler van 30GB door de USB-poort ook nog eens opgeladen wordt. .)

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitgelegd heb, als je een beetje met de knoppen probeert zie je zelf dat het werkt. ~]
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
wouter1974
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: do jun 23, 2011 20:00

Re: Mappen zien in Blue and Me

Bericht door wouter1974 »

Ja subliem, het werkt!!!

Super bedankt voor de uitleg. Ik vind het echt niet goed uitgelegd in het standaard radio boekje oid.
Gebruikersavatar
Se-base
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: za jun 04, 2011 15:03

Re: Mappen zien in Blue and Me

Bericht door Se-base »

Bij mij werkt het bladeren in mappen ook echt perfect alleen 1 ding doe ik nog verkeerd ben ik bang! De ene keer, als ik mijn usb stick heb geupdate, heb ik bijna meteen alle mappen en de andere keer moet ik eerst enorm lang wachten en krijg ik heel de tijd de melding 'bilbiotheek opbouwen, even wachten aub'. Heeft dat misschien met rijden en stilstaan te maken want als je rijdt worden wel sommige opties geblokkeerd zodat je je hoofd bij de weg houdt en niet allemaal gaat lopen stunten :-]
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: Mappen zien in Blue and Me

Bericht door Hans1963 »

Ik heb ook nog gemerkt dat het bladeren door mappen m.b.v. de radioknoppen ook deels werkt.
Als je via het stuur bijv. een artiest hebt geselecteerd en je hebt van die artiest 2 of meer sub-mappen (albums), kun je op de radio d.m.v. pijltje omhoog / omlaag door de mappen van die artiest nummers kiezen, maar je kunt dus niet naar een hoger gelegen map om een andere artiest te kiezen (althans zover is mijn ervaring).
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
wouter1974
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: do jun 23, 2011 20:00

Re: Mappen zien in Blue and Me

Bericht door wouter1974 »

Valt me wel op dat hij niet alle nummers laat zien ook al selecteer ik Alles bij bij "mappen". Hebben jullie daar ook last van?
Arendsoog
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: ma mar 21, 2011 2:38

Re: Mappen zien in Blue and Me

Bericht door Arendsoog »

wouter1974 schreef:Valt me wel op dat hij niet alle nummers laat zien ook al selecteer ik Alles bij bij "mappen". Hebben jullie daar ook last van?
Dat kan liggen aan de zgn. 'tag' (naam) die je de mp3 hebt gegeven.
Deze moet (heb ik ooit ergens hier op 't forum gelezen) aan de 'ID3v1' specificatie voldoen.
Dit kun je evt. veranderen met het programma 'Mp3tag' of met 'Tag & Rename' (beide als freeware te gebruiken).
Succes.
Hans1963
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di apr 05, 2011 19:08
Locatie: Weert

Re: Mappen zien in Blue and Me

Bericht door Hans1963 »

Of met dit http://www.spoelstrait.nl/BluMeUSB/index.htm programma, die dat blijkbaar automatisch voor je doet. Ik heb er geen ervaring mee maar kwam het ergens ander op het forum tegen.
Punto Evo MultiJet 85 5D Progressive Black rood interieur, Cool & Blue, Dynamic Plus, velgen 208, middenarmsteun, lederen stuurwiel + pook, parkeersensoren, afn. trekhaak, lendensteun, PTC, ESP, reservewiel, antiwiphlash hoofdsteunen.

Afbeelding Afbeelding2011
Andries_Be
Nuovo Arrivato
Berichten: 79
Lid geworden op: ma dec 27, 2010 13:03

Re: Mappen zien in Blue and Me

Bericht door Andries_Be »

het veranderen van mappen gaat perfect met de pijltjes toetsen op de radio.

ik heb ondervonden dat het bij mij werkt. eerst moet je naar het menu via het stuur. dan media player dan opties usb.dan krijg je de keuze tussen playlist,mappen,artiest , ...

daar kies ik Albums. als je deze kiest kan je gewoon met de toetsen op de radio(pijltjes toetsen boven en beneden aan de volumeknop) kiezen tussen de mappen.

Gz
Plaats reactie