door htevents » do nov 14, 2019 16:04
Ik snap wat willeme1 zegt. Herrie zal je waarschijnlijk krijgen. Dat de luchtmassameter verkeerde waarden leest lijkt me zowel waar als niet waar. Een LMM meet hoeveel luchtmassa er naar binnenkomt en stemt daar de brandstof toevoer op af. Echter is het denk ik niet de hoeveelheid die de LMM meet, maar dat er vaak bij een open luchtfilter systeem meer warme lucht aanwordt gezogen, dus de LMM meet wel meer lucht, maar de lucht bevat minder zuurstof, dus slechtere verbranding en hoger verbuik. Echter zal bij een goed geplaatst filter wel gewoon koude lucht worden aangezogen.
@detroit: Die gast heeft volgens mij enkel de hoeveelheid lucht gemeten, geen zuurstof/temperatuur waardes die wel essentieel zijn bij verbranding. Ik kan me niet voorstellen dat deze persoon goede prestaties heeft met dat filter gezien de alleen maar warme lucht op zal zuigen met de plek waar het filter zit.
Ik zie er dan op dit moment ook van af om dat te gaan doen, puur omdat ik niet veel tijd heb nu, het moet zeker geen haast klus worden en omdat ik mijn auto nu lekker stil vind. De mogelijke prestatie winst lijkt me nihil, tenzij helemaal uitgemeten en op een goede plek, waar minstens net zulke koude lucht als origineel aan kan worden gezogen.