ervaringen soundboard

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tjeerd1992
Junior Stato
Berichten: 265
Lid geworden op: wo okt 03, 2012 15:39
Locatie: Vollenhove

ervaringen soundboard

Bericht door Tjeerd1992 »

Hallo, op ebay http://www.smartes-tuning.de/assets/s2d ... tuning.de/" onclick="window.open(this.href);return false; kwam ik een zogenaamd soundboard tegen.
Dit is een hoedenplank met boxen zeg maar.
Heeft iemand zo 1 of heeft iemand er een mening over?
Hoor het graag.
Op zoek naar een zuinige, mooie diesel :)
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: ervaringen soundboard

Bericht door Odelot »

Die kun je beter zelf maken voor dat geld. Gewoon een mdf plank. Leg je je originele hoedenplank op en tekent hem af. Decoupeerzaag erbij en klaar. Eerst speakers aanschaffen en erin zetten. Daarna bekleding er overheen maken. Voordeel is ook nog eens dat je dan de speakers aan de onderkant kunt maken, zodat je er van bovenaf niets van ziet.

Bij die kant en klare kan dat ook wel, maar is eigenlijk jammer, omdat die al bekleed zijn.

Mdf bij praxis: http://www.praxis.nl/bouwmaterialen/hou ... 81655.html" onclick="window.open(this.href);return false;

15 mm dik voor 19 euro , dan heb je genoeg voor 2 hoedenplanken. 18 mm is 21 euro. Ook voor 2 hoedenplanken.

Hoedenplank bekleding in alle kleuren. 11,65 voor 1 hoedenplank: http://www.winparts.nl/1017/interieur/a ... ding-zwart" onclick="window.open(this.href);return false;

Of voor 9,95: http://www.brinkscarstyling.com/nl/inde ... Itemid=111" onclick="window.open(this.href);return false;

Speciale geluidsdoorlatende hoedenplankbekleding. 15,00 voor 1 hoedenplank: http://www.pimtensen.nl/aansluitmateria ... 150-black/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor rond de 30 euro ben je dus klaar. Alleen wat knutselen, maar dat moet je toch al om de gaten voor de speakers erin te maken.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Tjeerd1992
Junior Stato
Berichten: 265
Lid geworden op: wo okt 03, 2012 15:39
Locatie: Vollenhove

Re: ervaringen soundboard

Bericht door Tjeerd1992 »

Bedankt voor de uitleg! Top!
Maar kan ik dan ook de stroom aftappen van de achterste boxjes? En zo ja, welke weg kan ik dan het beste nemen?
Of is een smalle actieve subwoofer in de hoedenplank een goede optie?
Op zoek naar een zuinige, mooie diesel :)
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: ervaringen soundboard

Bericht door Odelot »

Als je de achterste speakers wil behouden kun je de bekabeling niet aftappen. Laat je die vervallen dan wel. Met een actieve subwoofer heb je ook weer stroom nodig. Dan moet je dus wel draden door de auto trekken. Als je daar aan begint zou ik gelijk extra draden trekken voor het geval je later nog meer in wil gaan bouwen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
mnrjw
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do feb 14, 2013 14:04
Locatie: Moordrecht

Re: ervaringen soundboard

Bericht door mnrjw »

Wat obelet zegt is wel een goed idee.

Ik heb een active sub van blaupunkt.
heb + van me accu getapt en - zit aan chassis.
heb een high level tap gedaan van me achterste boxjes.

Als je van je achterste boxjes wil tappen houd wel in dat je een flink klus hebt. Want je achter bank moet er uit en je zij panelen ook.
Gebruikersavatar
GP_Buttje
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di okt 15, 2013 12:25
Contacteer:

Re: ervaringen soundboard

Bericht door GP_Buttje »

wheu .. ik was er al bang voor, maar wil je bij de achterste speakers komen, moet dus éérst de bank zitting maar ook de rugleuning eruit? En dan de gehele panelen?
pfew.. noujah, tis do-able :?
|| heb: Fiat Grande Punto 1.4 16v Racing || had: Alfa Romeo 156 1.8 TS 16v || geschorst: Alfa Romeo 90 2.0 TS ||
Gebruikersavatar
mnrjw
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do feb 14, 2013 14:04
Locatie: Moordrecht

Re: ervaringen soundboard

Bericht door mnrjw »

dat klopt achterbank eruit. zij panelen voorzichtig los trekken.
dan je luidspekers uitboren want de boxen zitten met popnagels vast.
Gebruikersavatar
ferrynice
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: di sep 02, 2014 16:05
Locatie: Arnhem

Re: ervaringen soundboard

Bericht door ferrynice »

.........
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

ervaringen soundboard

Bericht door Milo-vs »

Nog beter is gewoon de standaard speakers vervangen voor wat beters met aparte versterker. Dan heb je geen overbodig spul achterin liggen en pak je de oorzaak aan van waar jij vind dat je slecht geluid hebt. De rotte speakers blijf je anders toch wel horen. Ik denk dat het in kosten elkaar niet veel ontloopt...
Kijk bijvoorbeeld naar een composetje van Alphine met versterker. Je hoeft absoluut niet gelijk de duurste te nemen, de goedkoopste zal al een verbetering zijn vergeleken het standaard geluid. Alleen al omdat het apart versterkt is.

Al is naar mijn mening het standaard geluid niet heel erg gek hoor. Ligt een beetje aan je volume en de onderkant die je hem eventueel meegeeft met een subwoofer. Ik denk namelijk dat het standaard setje wel ophoud bij 70Hz.. En dat terwijl iedereen juist zo graag de 63Hz erbij wilt hebben.. Is dat je doel, neem dan een goed subwoofertje.

Wat je ook kunt doen is een RTA in je auto plaatsen en kijken wat je mist. Zo kun je wellicht makkelijker benoemen waar de euvels zitten en kun je het probleem gericht aanpakken. Mijn gok? Tophoog en Sub is het probleem, veel auto's hebben dit, maar is vrij eenvoudig aan te pakken.
Plaats reactie