Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door ing_BRW »

Afgelopen zondag zat ik op de meeting even met hbassen te praten over verlagingsveren.

Het was al vrij snel duidelijk dat een verlaging van 25-30mm op de standaard schokdempers optisch een groot verschil is, maar qua comfort ga je er niet op achteruit.

Eenmaal gezocht op internet kwam ik twee potentiele sets tegen. Namelijk Eibach (op advies van hbassen) en Magneti Marelli. Nu begin ik te twijfelen, want MM zie je ook vaak terug komen op bepaalde onderdelen zoals het motormanagemtn.

Iemand ervaring met MM, en wat raden julie aan? Prijstechnisch liggen ze ongeveer in dezelfde categorie.
elboero
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: di mar 19, 2013 11:36
Locatie: Irnsum

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door elboero »

Wellict niet de vraag, en misschien ook niet wat je wilt, maar is Novitec ook een optie? Aangezien je over verlagingsveren praat, en niet over een schroefset.
Novitec verlaagt (volgens het boekje) met 40mm. Persoonlijk vind ik dat nog mooier, terwijl het toch nog stijlvol is.
Hiermee verlies je misschien wel iets aan comfort, maar naar mijn mening is dit minimaal.
Oordeel zelf:
Afbeelding
Grande Punto 1.4 16V T-jet Nero Provocatore - Savali edition
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door Jarre »

ik heb met beide sets van eibach gereden en ik verkies novitec boven eibach.
eibach is nog wat stugger, novitec merk je weinig van comfortverandering, juist de kortere veerweg
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door hbassen »

Ik heb het andersom qua gevoel Jarre.
Mijn vorige GP had Novitec 40mm en nu heb ik juist Eibach 30mm.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door EvoDaan »

Zit er nog meer verschil tussen veren en een schroefset, behalve dat je een schroefset kan verstellen?
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door Nico111 »

Optisch vind ik Novitec prachtig en het scheurt heerlijk, maar het comfort lever je duidelijk in. Dit laatste is voor mij minder belangrijk dan hoe het er optisch uitziet 8) .
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door Jarre »

ik heb ook een half jaar met een kw v1 schroefset gereden, pfffff. veeeel te hard!
misschien daarmee dat ik de novitecs zacht vind...?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door eBoonstra »

Persoonlijk vind ik een schroefset veel mooier. Het is te verstellen in iedere gewenste hoogte (vind je het te laag, zet je hem in een halfuurtje weer een centimeter omhoog bijv.), en daarnaast vervang je meteen de schokbrekers (originele schokbrekers zullen malen sneller slijten als je de auto verlagen gaat) dus je hele onderstel is weer onderhoudsvrij voor de eerst komende tijd. Een schroefset is over het algemeen iets stugger, maar ook daar zit weer verschil in. Momenteel rijd ik op AP Suspention (zoals vele op het forum - ook bied ik zelf deze schroefset momenteel erg goedkoop aan (zie mijn handtekening)), en deze vind ik erg fraai qua comfort. Lange afstanden afleggen (wat ik veel doe) is makkelijk uit te houden. Als ik wist dat je zoekende was had je gisteren even een stukje mogen rijden in Zaltbommel :oops:
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
RARARA
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jan 10, 2014 17:34
Locatie: Zuid-Holland

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door RARARA »

Wat zijn de prijzen ongeveer van de Eibach en de Novitec veren en waar het beste te bestellen.

Op mijn Punto mk2 heb ik een jaartje op Novitec veren gereden, maar ik ben geneigd naar hbassen te luisteren wat betreft zijn ervaringen, aangezien hij hetzelfde model en motortype heeft als ik.

Het gewicht van de verschillende motortypes zal ook een rol spelen in de uiteindelijke verlaging en comfort, ongeacht het merk.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door Odelot »

Ik heb er nu 2 jaar -3 cm eibach onder zitten, maar hij is denk ik gezakt. Er liggen hier een stel van die bollen in de weg waar ik eerst overheen kon zonder wat te raken. Nu gaat dat niet meer. Verder bevallen ze mij prima.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door ing_BRW »

Na lang wachten kan er vandaag een vervolg worden gegeven aan dit topic.
Vandaag de Magneti Marelli verlagingsveren laten monteren en dus 30 mm verlaagd.

Ze waren wat duurder dan de Eibach's, maar via Italo-Tuning.de nog steeds goedkoper dan Eibach's kopen via bijvoorbeeld Profile Tyrecenter.

Dus mocht er iemand een 1.3Mjet hebben met Eibach verlaging, dan is een vergelijking mogelijk.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door RaydeJee »

Interessante keuze uiteindelijk. Hopelijk bevallen ze goed. :D
AGH1965
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: za okt 04, 2014 16:12

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door AGH1965 »

Ik weet niet hoe het met de Magneti Marelli veren voor de Punto zit, maar de Magneti Marelli veren voor de 500 komen van Eibach. Daar wordt ook niet echt geheimzinnig over gedaan, want naast het Magneti Marelli logo staat ook gewoon het Eibach onderdeelnummer en de niet bepaald Italiaanse aanduiding VA (Vorderachse) of HA (Hinterachse) op de veren.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door Jarre »

klopt, zelfde voor de spacers van novitec. worden ook door eibach gemaakt.
de veren van novitec dan weer niet.
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren

Bericht door Odelot »

Dan zullen alle MM veren wel van Eibach komen neem ik aan?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie