Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Afgelopen zondag zat ik op de meeting even met hbassen te praten over verlagingsveren.
Het was al vrij snel duidelijk dat een verlaging van 25-30mm op de standaard schokdempers optisch een groot verschil is, maar qua comfort ga je er niet op achteruit.
Eenmaal gezocht op internet kwam ik twee potentiele sets tegen. Namelijk Eibach (op advies van hbassen) en Magneti Marelli. Nu begin ik te twijfelen, want MM zie je ook vaak terug komen op bepaalde onderdelen zoals het motormanagemtn.
Iemand ervaring met MM, en wat raden julie aan? Prijstechnisch liggen ze ongeveer in dezelfde categorie.
Het was al vrij snel duidelijk dat een verlaging van 25-30mm op de standaard schokdempers optisch een groot verschil is, maar qua comfort ga je er niet op achteruit.
Eenmaal gezocht op internet kwam ik twee potentiele sets tegen. Namelijk Eibach (op advies van hbassen) en Magneti Marelli. Nu begin ik te twijfelen, want MM zie je ook vaak terug komen op bepaalde onderdelen zoals het motormanagemtn.
Iemand ervaring met MM, en wat raden julie aan? Prijstechnisch liggen ze ongeveer in dezelfde categorie.
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Wellict niet de vraag, en misschien ook niet wat je wilt, maar is Novitec ook een optie? Aangezien je over verlagingsveren praat, en niet over een schroefset.
Novitec verlaagt (volgens het boekje) met 40mm. Persoonlijk vind ik dat nog mooier, terwijl het toch nog stijlvol is.
Hiermee verlies je misschien wel iets aan comfort, maar naar mijn mening is dit minimaal.
Oordeel zelf:
Novitec verlaagt (volgens het boekje) met 40mm. Persoonlijk vind ik dat nog mooier, terwijl het toch nog stijlvol is.
Hiermee verlies je misschien wel iets aan comfort, maar naar mijn mening is dit minimaal.
Oordeel zelf:
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
ik heb met beide sets van eibach gereden en ik verkies novitec boven eibach.
eibach is nog wat stugger, novitec merk je weinig van comfortverandering, juist de kortere veerweg
eibach is nog wat stugger, novitec merk je weinig van comfortverandering, juist de kortere veerweg
Life is better on 2 wheels
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Ik heb het andersom qua gevoel Jarre.
Mijn vorige GP had Novitec 40mm en nu heb ik juist Eibach 30mm.
Mijn vorige GP had Novitec 40mm en nu heb ik juist Eibach 30mm.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Zit er nog meer verschil tussen veren en een schroefset, behalve dat je een schroefset kan verstellen?
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Optisch vind ik Novitec prachtig en het scheurt heerlijk, maar het comfort lever je duidelijk in. Dit laatste is voor mij minder belangrijk dan hoe het er optisch uitziet .
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
ik heb ook een half jaar met een kw v1 schroefset gereden, pfffff. veeeel te hard!
misschien daarmee dat ik de novitecs zacht vind...?
misschien daarmee dat ik de novitecs zacht vind...?
Life is better on 2 wheels
- eBoonstra
- Senior Stato
- Berichten: 753
- Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
- Locatie: Ooststellingwerf
- Contacteer:
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Persoonlijk vind ik een schroefset veel mooier. Het is te verstellen in iedere gewenste hoogte (vind je het te laag, zet je hem in een halfuurtje weer een centimeter omhoog bijv.), en daarnaast vervang je meteen de schokbrekers (originele schokbrekers zullen malen sneller slijten als je de auto verlagen gaat) dus je hele onderstel is weer onderhoudsvrij voor de eerst komende tijd. Een schroefset is over het algemeen iets stugger, maar ook daar zit weer verschil in. Momenteel rijd ik op AP Suspention (zoals vele op het forum - ook bied ik zelf deze schroefset momenteel erg goedkoop aan (zie mijn handtekening)), en deze vind ik erg fraai qua comfort. Lange afstanden afleggen (wat ik veel doe) is makkelijk uit te houden. Als ik wist dat je zoekende was had je gisteren even een stukje mogen rijden in Zaltbommel
Fryslân | JOVD/VVD
BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)
Op zoek naar een perfecte schroefset?
BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)
Op zoek naar een perfecte schroefset?
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Wat zijn de prijzen ongeveer van de Eibach en de Novitec veren en waar het beste te bestellen.
Op mijn Punto mk2 heb ik een jaartje op Novitec veren gereden, maar ik ben geneigd naar hbassen te luisteren wat betreft zijn ervaringen, aangezien hij hetzelfde model en motortype heeft als ik.
Het gewicht van de verschillende motortypes zal ook een rol spelen in de uiteindelijke verlaging en comfort, ongeacht het merk.
Op mijn Punto mk2 heb ik een jaartje op Novitec veren gereden, maar ik ben geneigd naar hbassen te luisteren wat betreft zijn ervaringen, aangezien hij hetzelfde model en motortype heeft als ik.
Het gewicht van de verschillende motortypes zal ook een rol spelen in de uiteindelijke verlaging en comfort, ongeacht het merk.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Ik heb er nu 2 jaar -3 cm eibach onder zitten, maar hij is denk ik gezakt. Er liggen hier een stel van die bollen in de weg waar ik eerst overheen kon zonder wat te raken. Nu gaat dat niet meer. Verder bevallen ze mij prima.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Na lang wachten kan er vandaag een vervolg worden gegeven aan dit topic.
Vandaag de Magneti Marelli verlagingsveren laten monteren en dus 30 mm verlaagd.
Ze waren wat duurder dan de Eibach's, maar via Italo-Tuning.de nog steeds goedkoper dan Eibach's kopen via bijvoorbeeld Profile Tyrecenter.
Dus mocht er iemand een 1.3Mjet hebben met Eibach verlaging, dan is een vergelijking mogelijk.
Vandaag de Magneti Marelli verlagingsveren laten monteren en dus 30 mm verlaagd.
Ze waren wat duurder dan de Eibach's, maar via Italo-Tuning.de nog steeds goedkoper dan Eibach's kopen via bijvoorbeeld Profile Tyrecenter.
Dus mocht er iemand een 1.3Mjet hebben met Eibach verlaging, dan is een vergelijking mogelijk.
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Interessante keuze uiteindelijk. Hopelijk bevallen ze goed.
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Ik weet niet hoe het met de Magneti Marelli veren voor de Punto zit, maar de Magneti Marelli veren voor de 500 komen van Eibach. Daar wordt ook niet echt geheimzinnig over gedaan, want naast het Magneti Marelli logo staat ook gewoon het Eibach onderdeelnummer en de niet bepaald Italiaanse aanduiding VA (Vorderachse) of HA (Hinterachse) op de veren.
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
klopt, zelfde voor de spacers van novitec. worden ook door eibach gemaakt.
de veren van novitec dan weer niet.
de veren van novitec dan weer niet.
Life is better on 2 wheels
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Eibach v.s Magneti Marelli verlagingsveren
Dan zullen alle MM veren wel van Eibach komen neem ik aan?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.