Lcd, navi, dvd

Cees63
Nuovo Arrivato
Berichten: 118
Lid geworden op: do mei 22, 2014 21:52
Locatie: Hoofdstad van de Ronde Venen

Re: Lcd, navi, dvd

Bericht door Cees63 »

Odelot schreef:Dus geen succes, die navi?
Gelukkig geen problemen, werkte meteen goed
Vindt het een aanrader, beetje duur , maar mooi apparaat
Fiat Punto Evo 1.3 Multijet 16V 85 Dynamic 5-D 2011 kleur wit
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Lcd, navi, dvd

Bericht door Odelot »

Ghehe, echt China made spul dus. Illegale maps. Lol.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Lcd, navi, dvd

Bericht door EvoDaan »

Zoals jullie misschien gezien hebben het ik gister ook het multimedia systeem aangeschaft. Voor de gene die nog twijfelen een korte recensie:

Uitstraling:
Het apparaat ziet er netjes uit, exacte pasvorm zoals de originele radio maar dan met meer opties. Een aantal knopjes in de bovenrij staan er wel, maar zijn niet bruikbaar. Zo is het plaatje van de tankdop het knopje om je kofferbak open te maken. Over de knoppen aan de zijkant zitten speciale kapjes, deze moet je na montage eroverheen klikken en op deze manier zijn de schroefjes afgedekt. Deze plaatjes zijn zeer dun/fragiel en zullen dus makkelijk breken. Daar heeft de fabrikant schijnbaar rekening mee gehouden want er zitten 2 setjes in.

Montage:
In eerste instantie wilde ik het systeem door de garage laten inbouwen. Echter kostte dit me €70,- en dat vond ik toch echt teveel dus ik ben zelf maar aan het pielen gegaan. De oude radio eruit ging vrij makkelijk met gebruik van die speciale pinnetjes die bij de nieuwe radio zaten. Vervolgens was het even goed kijken welke schroefjes er los moesten. In eerste instantie dacht ik dat het frame zou blijven zitten, maar echt alles moet eruit. Het bovenste zwarte balkje met start/stop kofferklep etc. zit vast aan het frame en kom er dus niet los uit.

Bij het systeem worden alle mogelijke draden geleverd. Een opzet stuk voor de antenne (die ik even over het hoofd had gezien en dus geen radio ontvangst had), een snoer voor iPod/iPad/iPhone (alleen 4s of ouder), kabelboom met alle mogelijke aansluitingen zoals TV, camera, boxen etc. en een GPS ontvanger.

De nieuwe systeem erin zetten is even makkelijk. Mijne zit echter maar met 1 schroefje vast, maar wel muurvast.

Installatie:
In de winkel hadden ze voor mij al een SD-kaartje met de nieuwste versie van iGo Primo geïnstalleerd, mooi stukje service. Verder is er vrij weinig aan te installeren. Buiten dat je je favoriete radio zenders even moet vastleggen, maar dat heb je bij alle radio's. Voor een aantal extra instellingen heb je een Setup code nodig. Gelukkig was de code hier op het forum al bekend gemaakt want ik heb deze niet terug weten te vinden. De code is 860755. Ik ben zelf zo onhandig als wat en kan weinig zelf. De radio is gelukt dus dat bewijst denk ik wel hoe gemakkelijk het is. 8)

Radio:
Het ontvangst van de radio is mijn inziens prima. Het heeft wel even geduurd voor die alle zenders had gevonden maar uiteindelijk doen al mijn favoriete zenders het goed.

Navigatie:
Zoals ik al het gezegd is het systeem voorzien van iGo Primo. De Lay-out is net een tekening, maar het doet z'n werk. Bij mij heeft hij heel snel GPS ontvangst, maar is dit helaas ook weer snel kwijt. Op de oprit thuis heeft hij in 1 minuut 4 keer opnieuw naar GPS moeten zoeken, of dat door mijn oprit komt of dat het iets anders is weet ik niet. Ik gebruik zelden tot nooit navigatie, mede door mijn verleden als taxichauffeur ken ik het Nederlandse wegennet wel redelijk goed, maar voor kleine straatjes midden in een stad of dorp blijft het natuurlijk altijd handig. De GPS ontvanger heb ik door het handschoenenkastje, langs de deurpost en boven het plafond laten lopen en vervolgens met dubbelzijdig tape op het zwarte vlak achter de achteruitkijkspiegel geplakt (Misschien dat daarom het ontvangst minder is, maar daar gaan we vanzelf achter komen)

TV:
Binnenkort ga ik ook een snoertje aanschaffen om TV te kunnen kijken. Waarschijnlijk is het alleen NPO 1, 2 en 3 en kijk ik het nooit, maar het blijft leuk als je de mogelijkheid hebt.

Gebruik:
Het apparaat is redelijk snel, reageert snel op een 'touch' en is makkelijk te bedienen. Opstarten van het gehele apparaat duurt wat langer. Normaal gesproken ben je gewend als je de auto start dat de radio meteen aanspringt, in dit geval duurt dat even omdat de hele computer opgestart moet worden. Hetzelfde geldt voor de navigatie, dit heeft even de tijd nodig om op te starten. Af en toe springt het systeem terug naar het hoofdmenu, terwijl je hier helemaal niet om hebt gevraagd, dat wordt een kwestie van wennen.

Samengevat:
Absoluut een leuk apparaat, vele extra opties en het ziet er strak uit. Montage kan iedereen en stelt niet heel veel voor, je moet net even weten hoe het in elkaar zit. Is het apparaat tussen de €450 en €550 waard... Hmm nee, ik denk het niet. Daar vind ik het allemaal net iets te plastic voor maar het is wel een toevoeging voor het interieur! Zal ik in een andere auto ook zoiets aanschaffen als dit er nog niet inzit? Ja, ik hou van schermpjes :-]
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Lcd, navi, dvd

Bericht door Jarre »

Die unit schakelt de gps automatisch uit als er geen verandering van richting is.als je bv 50km rechtdoor moet schakelt hij zichzelf ongeveer 75% van de tijd uit
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Lcd, navi, dvd

Bericht door EvoDaan »

Aha, is dat ook weer opgelost. Dank!
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Puntoblack1.2
Nuovo Arrivato
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 13:15

Re: Lcd, navi, dvd

Bericht door Puntoblack1.2 »

Jarre schreef:Die unit schakelt de gps automatisch uit als er geen verandering van richting is.als je bv 50km rechtdoor moet schakelt hij zichzelf ongeveer 75% van de tijd uit
Weet je hoe hij geïnstalleerd moet worden op de interscope?
Amo il mio fiat
Io amo le auto italiane
Io amo l'Italia! (l)

1) alfa romeo 156 1.8 TS 16v 144pk 2001
2) fiat punto 1.2 facelift 2013
3) abarth punto evo 1.4 multiair 2012. 163pk---->179pk

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=12720" onclick="window.open(this.href);return false;
Puntoblack1.2
Nuovo Arrivato
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 13:15

Re: Lcd, navi, dvd

Bericht door Puntoblack1.2 »

Geïnstalleerd door caraudioexpert.nl op de interscope werkt perfect!
Amo il mio fiat
Io amo le auto italiane
Io amo l'Italia! (l)

1) alfa romeo 156 1.8 TS 16v 144pk 2001
2) fiat punto 1.2 facelift 2013
3) abarth punto evo 1.4 multiair 2012. 163pk---->179pk

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=12720" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie