chiptuning

Gebruikersavatar
mnrjw
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do feb 14, 2013 14:04
Locatie: Moordrecht

chiptuning

Bericht door mnrjw »

kan iemand mij vertellen wat het verschil is met chiptuners?

Savali of unlimted tuning?
Gebruikersavatar
Mverheijen
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 30, 2013 17:41
Locatie: Doesburg

Re: chiptuning

Bericht door Mverheijen »

unlimited , de naam zegt het al

ik ga zaterdag na savali , gewoon omdat iedereen mij dat adviseert.

zo gouw er op een site vermeld staat dat dit bedrijf alle auto merken kan chippen ben ik er al klaar mee iig
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: chiptuning

Bericht door RaydeJee »

Idem hier, kennis en kunde is vaak het grootste verschil. Savali is dedicated Alfa/Fiat tuner en houdt zich er lang mee bezig. En dat is nodig om goed te weten waar je mee bezig bent. Al ken ik Unlimited Tuning niet hoor, ik zou sowieso voor de bekende en bewezen tuner gaan.
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: chiptuning

Bericht door Anyways »

Ik heb alleen ervaring met Savali en Squadra. Deze doen beide hetzelfde. Ze passen software aan. Dit doen ze op nagenoeg dezelfde manier, maar ik heb begrepen dat Savali met bepaalde types wat meer ervaring heeft.

Alle overige tuners zetten er waarschijnlijk een andere chip in of een powerbox. Een powerbox zou ik nooit voor gaan omdat die na ongeveer 10.000km storingen kunnen veroorzaken in de ECU. Een powerbox past de brandstoftoevoer aan en de ECU meet deze waarden als foutief en gaat dus na verloop van tijd storen...
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: chiptuning

Bericht door eBoonstra »

Gisteren mijn auto laten tunen bij Savali, en als je naar zijn werkwijze kijk snap je wel waarom iedereen voor Savali gaat.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: chiptuning

Bericht door Odelot »

Kijk, en merk je er wat van? Ronald is geen amateur inderdaad. Die weet waar hij over praat en wat ie doet.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: chiptuning

Bericht door Jarre »

Ga maar maar savali.
Heb ook 1x zoiets gedaan en dik beklaagd...!
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: chiptuning

Bericht door eBoonstra »

Odelot schreef:Kijk, en merk je er wat van? Ronald is geen amateur inderdaad. Die weet waar hij over praat en wat ie doet.
Ja, absoluut. Toen ik de weg opreed wij Vireo weg vernam ik meteen al dat ik een andere auto had.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
mnrjw
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: do feb 14, 2013 14:04
Locatie: Moordrecht

Re: chiptuning

Bericht door mnrjw »

en voor de prijs hoef ik het ook niet te doen.

unlimeted tuning 300 euro

Savali 350 euro.

is voor een 1.4 8v 77pk
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: chiptuning

Bericht door hbassen »

uit een 1.4 8v zonder turbo ga je niet zo veel winst halen. Volgens mij heeft robinblack het laten doen.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
RARARA
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jan 10, 2014 17:34
Locatie: Zuid-Holland

Re: chiptuning

Bericht door RARARA »

As zaterdag is een mooie gelegenheid om kennis te maken met Unlimited Tuning en hun werkwijze.

Savali en Squadra hebben idd een jarenlange staat van dienst en ervaring met onze auto's en zullen ongetwijfeld een kwaliteitsprodukt leveren.
Maar dat betekend niet automatisch dat niemand anders dat ook kan :idea:

Zij (Unlimited Tuning) hebben nu al vele Bravo's van oa de FiatBravo Club gedaan, die stuk voor stuk zeer tevreden zijn.
Daarbij hebben zij allemaal bewijs van het resultaat dmv een vermogenstest voor en na.

Jeroen heeft ook dan vele jaren ervaring als chiptuner.

Wat mij heeft doen overtuigen om mijn auto ws daar te laten chiptunen, is dat de chiptuning op maat voor mijn auto en naar mijn wensen wordt gedaan.
Ik kan zelf kiezen wat de waardes worden, wil ik de grenzen gaan opzoeken van wat bijv de versnellingsbak aan kan of hou ik bijv de koppel ruim binnen de grenzen daarvan.
Geen enkele auto is precies het zelfde, zeker als je nog eens diverse mods heb gedaan, denk aan andere luchtfilter, andere uitlaatlijn etc. etc.


Naar mijn weten (correct me if i'm wrong !!) hebben zowel Squadra als Savali in het verleden de nieuwe software/chiptuning geschreven op een specifiek model en motortype.
Deze software wordt overgeschreven als je nu bij hun langs gaat.

Dit zal ongetwijfeld werken en voor verbetering zorgen, maar het zal in sommige gevallen niet optimaal zijn.

Wie van jullie hier die hun auto bij Savali of Squadra heeft laten doen heeft vooraf een vermogenstest gedaan en achteraf nadat de software is overgeschreven ?
Ik ben daar eigenlijk best benieuwd naar, omdat ik net als jij ook twijfelde waar ik mijn TwinAir zou laten chiptunen.
maar ik heb dat nog nergens kunnen vinden ?

Ik zou het ook erg leuk en informatief vinden, als er as zaterdag een auto aanwezig is die getuned is door 1 vd 2 en een vermogenstest wil doen ?
Tevens is dan ook te zien of de beloofde resultaten gehaald worden !

Er zullen 2 Punto T-Jet's ook die dag gechiptuned worden, dus die resultaten zullen die dag ook duidelijk en tastbaar worden.

Nogmaals, ik absoluut niet anti Savali of Squadra en en enorm pro Unlimited Tuning, maar dit is hoe ik het op dit moment zie en onderzoek naar heb gedaan.

Toegegeven dat er inderdaad ook een hoop universele chiptuners bestaan die een hoop beloven, maar er niks van maar waar maken door amateurisme en/of winstbejag...

Daarom wil ik gewoon een vermogenstest voor en na als ik zoveel geld uitgeef.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: chiptuning

Bericht door alfawiel »

vermogenstest voor en na tuning krijg je bij SAVALI ook, maar alleen als je er om vraagt.
Er wordt niets extra voor gerekend. Het is overigens geen standaard software maar een aangepast programma voor elk type motoruitvoering (wordt aan de hand van motornummer gecontroleerd)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Steunzooltje
Berichten: 5
Lid geworden op: za mei 31, 2014 18:27
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: chiptuning

Bericht door Steunzooltje »

Hallo Allemaal,

Eerst ff voorstellen:
Ik ben Arend en woon in Houten ( jawel vlakbij SAVALI) Ik heb sinds januari een witte punto evo uit 2011 met climat control blue & me en een panoramadak. via ebay in Italie heb ik een houder met tomtom gekocht ( 120 euro) en een nieuwe update erop gezet via tomtomhome, werkt perfect. Verder heb ik een pioneer subwoofer in de bak van het reservewiel gemgemonteerd omdat ik helaas geen aansluitingen heb zitten voor de orginele subwoofer, maar dit klinkt ook super.

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt. zaterdag 21 juni ga ik ook mijn Punto evo laten fine tunen bij natuurlijk Savali. Blijkt er die ochtend nog een Punto te komen ( iemand van dit forum?). Ben zeer benieuwd. En.. ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.
witte punto evo 1.3 mjt 2011 panoramadak
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: chiptuning

Bericht door Anyways »

RARARA schreef:As zaterdag is een mooie gelegenheid om kennis te maken met Unlimited Tuning en hun werkwijze.
Wat mij zaterdag vooral is opgevallen is dat ze bij de turbo's de motor wel heel snel uitzetten na de vermogenstest. En dit was niet bij 1 auto..
6500 toeren, paar keer op de rem trappen, en binnen 10 sconden de motor uit.
Verder viel het mij op dat er wel erg veel pk's uit de tjets werden gehaald. ik vraag mij dan ook af of ze alle waardes op maximaal gooien zonder beveiligingen..?

Ronald heeft mijn tjet getuned en gelijk een aantal beveiligingen ingebouwd. Hierdoor zijn de pk's wel wat lager, maar dat is maar een getal. Mijn koppel is wel een bak hoger geworden, en dat merk ik behoorlijk bij accelereren. Ik kan de getunde jtd van Eeuwe bijna bijhouden :P Kortom, ik zou iedereen Savali aanraden..
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: chiptuning

Bericht door Jarre »

Wesley zijn kar was defect nadat die mannen er waren aangeweest :roll:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Plaats reactie