Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

ARGPC

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door ARGPC »

http://www.ebay.co.uk/itm/JB-WELD-WORLD ... 0958110906" onclick="window.open(this.href);return false;

deze bedoel je?

-edit-

dat topfix van innotech is wel duur haha, en dan moet er nog een lijmpistool bij?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door Odelot »

Ja die bedoel ik. JB weld kan temperaturen tot 800 graden aan zonder dat het los laat.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
ARGPC

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door ARGPC »

haha is dat niet te?
en hoe lang moet je dit dan aandrukken ?

zijn er eventueel nog andere 2 comp lijm?
ARGPC

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door ARGPC »

heeft iemand een linkje voor goeie 2 comp lijm die goed aan te brengen is en snel droogt?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door Odelot »

Er zijn genoeg soorten 2 componenten lijm. Geen enkele kan er tippen aan JB weld. Je hebt wel van die Bison sticks die je moet kneden. Dat is een soort klei die je dmv kneden mengt. Die is ook wel sterk. En die knoei je minder snel. Weet alleen niet hoe die zich houdt op een glad lak oppervlak.

http://www.bison.net/en/products/648-ep ... universal/" onclick="window.open(this.href);return false;
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door Wesley Abarth »

Heb je hem laten plaatsen? Zou da terug gaan en vragen of ze het even opnieuw doen. Waarschijnlijk heeft hij niet lang genoeg kunnen drogen.

Of anders zelf verwijderen en opnieuw doen/laten doen, Op een andere manier krijg je het nooit 100%.
ARGPC

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door ARGPC »

ben al terug geweest, en dan krijg je het antwoord.. pasvorm is niet 100%
met een beetje 2comp lijm ertussen zit ie ook mooi hoor.

en als ik hem er nu afhaal dan wordt het misschien alleen maar minder

en @ odelott .. die jb weld is wel goed hiervoor denk je ? 5min aandrukken is genoeg?
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door Wesley Abarth »

Als ze dat zeggen moet je gelijk vragen of ze dat niet even kunnen doen, is het gelijk opgelost.

Zou het er niet zomaar bij laten zitten, kans dat je het erger maakt is groot.
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door zwabbers »

Wij gebruiken ook innotec 2k lijmen maar spoilers gebruiken wij Sikaflex 260.
Een 1 component montage kit vergelijkbaar met ramenkit .
Zeer sterk en bestand tegen bijna alles.
Wij lijmen hier spoiler op bestelbussen ( bvb , http://www.interimcar.be/content/merced ... t-laadbrug" onclick="window.open(this.href);return false;) nieuwe daken van bestelbussen en bij de personenwagens de dakspoilers en zijskirts.

Ik zou de spoiler iets optillen en er een klein beetje kit tussen spuiten , aandrukken en evt teveel kit met wasbenzine weg wassen .
Dan weer aandrukken en voor een nacht iets van gewicht er op leggen .
Geen angst voor vocht want het is een Polyurethaan en die hard uit door vocht .
ARGPC

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door ARGPC »

Deze kit?
http://www.nauticgear.nl/techniek-aan-b ... tlijm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zou je die er nu ook tussen doen? of een 2 componenten lijm?
en moet ik maar kijken wat voor gewichten er op moeten...

-edit-

deze had ik ook gevonden, http://www.klium.nl/loctite-3090-1379570-210476" onclick="window.open(this.href);return false;
maar kit lijkt me beter
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door zwabbers »

Sorry voor het late antwoord maar was gisteren de Puto in het mooie drenthe aan het uitlaten .

Ik zelf zou de Sikaflex nemen omdat die flexibel blijf en 2k lijmen/kitten worden kei hard.
Het uitharden duurt wel een heel stuk langer maar de kit is veel beter instaat om spanningsverschillen tussen de stalen achterklep en
de kunststof spoiler op te vangen .
Die spanning wordt onder andere veroorzaakt door uitzetting door warmte , staat je punto een dag in de zon dan zal de klep anders uitzetten dan je spoiler .

Bij ons op het werk gebruiken we ook 2k lijm/kit en soms wel eens een stootlijst er mee vastgezet met op de lange duur slechte resultaten .

Als ik het goed heb moet je straks ook je skirt's monteren en dan kom de sikaflex goed van pas .

Ik zeg niet dat 2k lijm slecht is en problemen geef maar ik ga liever voor zekerheid en een product wat er voor gemaakt is .
ARGPC

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door ARGPC »

het probleem is, kit krijg ik er bijna niet meer tussen .. ben ik bang.

en skirts heb ik al.
Gaat alleen om de naden bovenop de spoiler.

http://www.klium.nl/loctite-3090-137957 ... AupY8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

is ook een optie? droogt snel..
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door zwabbers »

Ik kan geen productinformatieblad van deze lijm vinden maar ik denk dat het wel gaat omdat het alleen maar de hoek van je spoiler is die los zit .
Bedenk wel een droog tijd van 90 tot 150 seconden betekend wel dat je erg weinig tijd heb om schoon te maken als je zit te knoeien !
Handschoenen aan en ruim rond je spoiler afplakken .
Zorg dat je een doekje met thinner er op klaar heb leggen want als je iets moet schoonmaken en je het niet klaar heb ben je te laat .
Beter ongebruikt weg gooien dan lijm op je lak die je niet meer ( moeilijk) weg krijg .
ARGPC

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door ARGPC »

ja klopt, maar het mooie is hier zitten 7 verschillende attributen bij.
dus deze kan mooi tussen de kieren spuiten ...

een kitbus uiteinde is zo groot en dan moet ik het er tussen zien te kliederen ...

-edit-

iemand anders raad dit aan
http://www.werkenmetmerken.nl/nl/poly_m ... ress/p/738" onclick="window.open(this.href);return false;

maar ik ben bang dat ik het er moeilijk onder krijg...
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Vraag: Spoiler / Sideskirts spuiten monteren.

Bericht door Kingpin »

Zou gewoon transparante kit pakken van praxis gamma , kan je het nog leer afhalen(kost je wel dag werk)
Plaats reactie