Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mverheijen
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 30, 2013 17:41
Locatie: Doesburg

Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door Mverheijen »

Goede avond !

Deze vraag is vast eerder gesteld , sorry hiervoor

Ik heb zojuist mistlampen binnen gekregen voor mijn GP
nu zitten er orgineel geen mistlampen in...

maar de kabels liggen er wel, tot hoever ligt deze voorbereiding in de auto ( de kabels )
Is dat een kwestie van een nieuw bedieningspaneel aanschaffen ? ( incl mistlamp knop ) of zijn er ook nog zekeringen/relais die toegevoegd moeten worden

het is namelijk zo dat er 1 kabeltje in de connector geen aansluiting heeft

zijn er mensen die dit hebben gedaan?
stel dat het niet kan maak ik die kabelboom wel, dat is geen probleem maar heb het liever zo origineel mogelijk

Ik wacht met smart op antwoord -] ~~

Greeeetzzzzz
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door Jarre »

ik heb even de zoekfunctie voor je gebruikt:

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... af#p101572" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fiatforum.com/grande-punto-g ... ights.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Mverheijen
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 30, 2013 17:41
Locatie: Doesburg

Re: Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door Mverheijen »

Jarre schreef:ik heb even de zoekfunctie voor je gebruikt:

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... af#p101572" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.fiatforum.com/grande-punto-g ... ights.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hee bedankt voor het meedenken, alleen heb ik nog niet echt antwoord haha ,

waarom liggen die draden al voorgewerkt in de auto ? is dit voor de show :P ? of kan je er werkelijk wat mee...
Gebruikersavatar
Mverheijen
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 30, 2013 17:41
Locatie: Doesburg

Re: Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door Mverheijen »

Niemand :cry:
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door PuntoSporting »

Ik denk dat je een aparte schakelaar moet gebruiken, want ik meen in 1 van de topics gelezen te hebben, dat achteraf inbouwen lastig wordt door de voorgeprogrammeerde ECU.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
Mverheijen
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 30, 2013 17:41
Locatie: Doesburg

Re: Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door Mverheijen »

Hee bedankt voor je reactie, maar wat vreemd dat ze dan toch de kabels voor bereid hebben ,


Nou dan maar kabelboompie makeee


Groetjesss
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door Thegroov »

De bekabeling in onze punto's lijkt af en toe volledig willekeur. De ene auto heeft alle bedrading in de achterbak voor een 12 v aansluiting en/of voor een interscope, de volgende heeft helemaal niets aan bekabeling daar liggen. Zo ook voor de mistlampen. De ene auto is volledig bedraad, de volgende ontbreken alle draden.
Je zou denken dat het goedkoper is om één draadboom te maken en die in elke punto te leggen, maar blijkbaar kiest fiat voor deze willekeur. Zo heeft ook een punto met cruise contol een andere processorunit dan een zonder, zodat achteraf inbouwen, eigenlijk een kwestie van een schakelaar aan het stuur zou kunnen zijn. Achteraf inbouwen van cruisecontrol of blue & me unit of wat dan ook is echter gewoon een crime.

Als er bij jou al wel bedrading ligt voor je mistlampen, is dat gewoon mazzel, maar het betekent inderdaad niet dat je processorunit daar ook op voorbereid is.... Rare jongens, die Italianen....
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door Thegroov »

Overigens zijn mistlampen niet op het canbussysteem aangesloten. Gaat er een kapot, dan krijg je dus geen melding. Okay, moet je zelf af en toe kijken of ze nog werken, maar het betekent ook dat je gewoon een kabeltje van je accu naar een zekering naar een relais naar je lampen kunt trekken en een schakelaartje van je stuurkolom naar je motorkap, voor de aansturing van de lampen. Neem een schakelaar met verlichting en je hebt ongeveer hetzelfde als een punto die standaard voorzien is van mistlampen. Ik zie fiat er nog wel voor aan dat er in het dashboard ook geen lampje zit voor mistlampen als je die niet hebt, anders zou je je dashboard open kunnen maken en dat lampje aan kunnen sluiten op je schakelaar, dan is het helemaal niet meer van echt te onderscheiden. Alleen wel vrezeloos veel werk...
Gebruikersavatar
Mverheijen
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 30, 2013 17:41
Locatie: Doesburg

Re: Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door Mverheijen »

Hee jongens , bedankt voor jullie reacties


Heb vandaag de mistlampen gemonteerd en de bekabeling gelegd
Wat eeen werk pff ... Leuk om de dag te vullen maar toch een hoop werk hoor

Maargoed morge vroeg afmonteren en dan laat ik het zien !
Gebruikersavatar
DeNz
Nuovo Arrivato
Berichten: 12
Lid geworden op: di okt 14, 2014 11:21
Locatie: Dordrecht

Re: Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door DeNz »

Hallo ik ben ook op zoek naar een oplossing voor mistlampen te plaatsen, bij mijn fiat punto evo zitten de andere voorbereidingen er behalve die kabel... Hoe heb jij het nu opgelost en heb je een paar foto's van hoe jij het nu hebt gedaan? Ben benieuwd :D
Gebruikersavatar
Mverheijen
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: ma dec 30, 2013 17:41
Locatie: Doesburg

Re: Mistlamp bedieningspaneelknop (menu)

Bericht door Mverheijen »

DeNz schreef:Hallo ik ben ook op zoek naar een oplossing voor mistlampen te plaatsen, bij mijn fiat punto evo zitten de andere voorbereidingen er behalve die kabel... Hoe heb jij het nu opgelost en heb je een paar foto's van hoe jij het nu hebt gedaan? Ben benieuwd :D
het word toch echt een apparte schakelaar maken... en een kabel trekken ( en zekeren )

het werkt nog steeds btw haha
Plaats reactie