abarth chippen savali

Plaats reactie
jorto
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 10:19

abarth chippen savali

Bericht door jorto »

Hallo allemaal,

Wie heeft hier zijn/haar abarth laten chippen door savali? Wat waren jullie waardes die eruit kwamen?

Bij mij zijn er een paar dingen al veranderd, zoals een g-tech gt-560 Cup s uitlaat en een bmc filter.

Heeft iemand met zoiets gelijkwaardigs op de bank gestaan en er leuke waardes uit gekregen?

Groetjes,

Jort
Gebruikersavatar
martijn1.4t
Junior Stato
Berichten: 335
Lid geworden op: ma jan 21, 2013 21:53
Locatie: Deventer

Re: abarth chippen savali

Bericht door martijn1.4t »

Heb geen abarth maar een t-jet en heb deze ook bij savali laten doen ( krijg je als vip lid van de gpc trouwens ook korting ) zeg er wel bij maak goede afspraken met hem en als je een uitdraai van de rollerbank wil zorg ervoor dat je die direct mee kan nemen. Voor de rest zeer tevreden over vermogens winst.
1.4 T-Jet Sport
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: abarth chippen savali

Bericht door jpkramer »

Ik heb mij Punro Evo Abarth laten chippen, deze was verder standaard.
Resultaat circa 185 pk en 290 Nm, zie ook http://www.vireoauto.nl/index.php/savali/tuning-abarth
jorto
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 10:19

Re: abarth chippen savali

Bericht door jorto »

Heb je jouw abarth ook in de N stand laten programmeren?

Martijn, wat zijn jouw testbank Resultaten?
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: abarth chippen savali

Bericht door jpkramer »

Nee, alleen de sport stand.
Gebruikersavatar
martijn1.4t
Junior Stato
Berichten: 335
Lid geworden op: ma jan 21, 2013 21:53
Locatie: Deventer

Re: abarth chippen savali

Bericht door martijn1.4t »

142 pk en 255 nm maar er zat meer in en hij hield het op een veilige marge i.v.m eventueel te warm worden van de motor, er zijn leden die met een t-jet 155 pk hebben gehaald dus.
Standaard heeft die van mij 120 pk
1.4 T-Jet Sport
jorto
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 10:19

Re: abarth chippen savali

Bericht door jorto »

Wat is een aanrader om motorisch nog aan te passen voor het chippen?

Overigens heeft mijn blokje aardig wat Kilometers gemaakt, is dit nadelig voor het chippen?

Gr,

Jort
Gebruikersavatar
martijn1.4t
Junior Stato
Berichten: 335
Lid geworden op: ma jan 21, 2013 21:53
Locatie: Deventer

Re: abarth chippen savali

Bericht door martijn1.4t »

Zelf heb ik een open luchtfilter en open uitlaat systeem van voor na achter van ragazzon of dit nou echt een meerwaarde heeft weet ik niet ieder geval open luchtfilter niet echt is leuk voor geluid maar voor echt koude lucht aanzuiging dien je hem zo te stationeren naar beneden toe bij de voorbumper, zoals ik hem heb zitten is het eigenlijk geen meerwaarde ( heb hem op de plek waar standaard de filterbox zit dus naast het blok , aangezien er natuurlijk veel warmte vrij komt komt er niet veel koude lucht in het filter ) los van een leuk geluidje .
wil je het helemaal maximaal hebben heb je dan ook nog een grotere intercooler nodig maargoed dit soort dingen kunnen altijd na het chippen uiteraard gedaan worden.
Je zult alleen met dit soort aanpassingen vooraf iets meer pk misschien op papier krijgen.

Tip van mij , heb je al is een complete olie wissel gedaan ? Dus helemaal nieuwe schone olie erin en oude eruit ? Ook goed voor het blokje een keer vers drinken :wink:

nee hoor geen probleem mijn blok heeft meer dan een ton gelopen dus en is ook pas geleden gechipt, leuke van chippen is dat je voornamelijk een verschil gaat merken in trekkracht.
1.4 T-Jet Sport
jorto
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 10:19

Re: abarth chippen savali

Bericht door jorto »

Intercooler zat ik ook aan te denken, alleen loopt het aardig in de kosten :mrgreen:

Mijn luchtfilter is nu al gelijk aan die van de esseesse, dus die laat genoeg lucht door :P

Het blokje heeft nu al bijna 140.000 gelopen (ondertussen 3 turbo's en een bakrevisie achter de rug)

De olie ga ik volgende week verversen, mn oliefilter komt deze binnen :?
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: abarth chippen savali

Bericht door NHke »

Misschien komt mijn Forge Intercooler begin volgend jaar te koop te staan :)
jorto
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 10:19

Re: abarth chippen savali

Bericht door jorto »

Haha even wachten dus :mrgreen:

Geeft die intercooler geen extra Turbo gat?

Ik hoop toch om nu dan richting de 180pk te gaan.
Plaats reactie