Velgen "plastidippen"

Boukekoppejan
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: ma jun 09, 2014 17:39
Locatie: Goudswaard

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door Boukekoppejan »

Nog even een paar vraagjes , jij hebt er allemaal kaartjes in gedaan om je banden niet zwarter te maken maar hoe heb je dat verder netjes afgewerkt? Want scheurt het niet dan als je de kaarten weghaalt? En ventieldop en dergelijk plak je dat gewoon netjes af dus ook de bout gaten?
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door tonyvandenbroek »

Poedercoat is blijvend, Plastidip wordt na een paar jaar toch minder mooi, en gaat her en der oneffenheden laten zien.
Plastidip is leuk voor een paar jaar. je kan relatief goedkoop kijken wat je met je velgen wil gaan doen. Welke kleur je neemt. Poedcoat is toch iets wat blijvend is, maar natuutlijk veel betere kwaliteit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door Skrymger »

Ik heb ook mijn velgen gedipped, 5 lagen totaal 3,5 bus gebruikt van die Amerikaanse dip, blauwe bus. Ik heb gewoon de banden licht ingevet en geen kaartjes gebruikt. Ik trok de dip zo weer van de banden af. En op de velg bleef netjes zitten.

Wat ik niet had gedaan was de boutgaten afgeplakt/propje in gedaan. Bij een aantal gaten draaide de dip mee met het bout aandraaien, echt een kak geluid is dat zeg! Mja, ook mijn velgen zijn zwart dus je ziet het haast niet.

Van de zomer nog maar eens doen, 35 euries is geen geld voor hoe ze er daarna uitzien.
1.3 Mjet Punto Evo '10
Boukekoppejan
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: ma jun 09, 2014 17:39
Locatie: Goudswaard

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door Boukekoppejan »

Moet je dan iets van een mesje gebruiken om het netjes af te scheuren zeg maar? Zou spuiten dan een betere optie zijn?

Zit daar even om te twijfelen of spuiten dan niet net iets beter is? [emoji51]

En moet je bij de plastidip ook je velgen scheuren of ontvetten en spuiten en klaar? Kan je met hetzelfde spul ook je remlkauwen mee spuiten?
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door Skrymger »

Nee, geen mesje, de dip scheurt netjes op het randje af. Ik vind dip ideaal omdat het echt mega makkelijk spul is om te spuiten, het egaliseerden briljant! Dunne en veel laagjes spuiten.

Mocht je wat schade maken is het ook weer makkelijk zelf te herstellen.

Schuren is niet nodig. Alleen de stoeprand plekjes even doen met (wetsand) grid 2000, zodat die mooi glad zijn. Even ontvetten en spuiten maar. En mocht het niet bevallen kan je het er zo weer vanaf halen.

Remklauwen met je er echt niet mee doen. Het rubber is niet bestand tegen de directie hitte die de remmen genereren. Het zal dan ook smelten en snel lelijk worden.
1.3 Mjet Punto Evo '10
Boukekoppejan
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: ma jun 09, 2014 17:39
Locatie: Goudswaard

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door Boukekoppejan »

Afbeelding

Wat zou hier mooier bij staan? Glanzend of mat? Persoonlijk dacht ik mat.

.Afbeelding

Heb best wel een rand tussen band en velg, dit komt er dan wel netjes uit te zien zeg maar?
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door Skrymger »

Volgens mij hebben we bijna dezelfde velgen ook, mijne waren ook hoog glans zwart, bekijken even de foto's van de november contest.

Verder krijg je die rand netjes gevuld. Volg eens wat YouTube tutorials van dipyourcar.com

Behandel steeds een specifiek gedeelte, dus eerst die buitenste rand, dan de binnenrand, spaak voor spaak en dan de naafhub. Eerste laag alles dun sprayen en de opvolgende steeds een specifiek gedeelte iets dikker doen, dus bij de 2e laag de buitenrand, bij de 3e de spaken, bij de 4e de hub en bij de laatste alles goed meepakken, zo heb ik het aangepakt. Ook de zijkanten van de spaken per kant goed meenemen.
1.3 Mjet Punto Evo '10
Boukekoppejan
Nuovo Arrivato
Berichten: 181
Lid geworden op: ma jun 09, 2014 17:39
Locatie: Goudswaard

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door Boukekoppejan »

Ok dank je wel! Wat is een gangbaar merk want zag veel verschillende merken?
Waar een wil is, is een weg
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door Skrymger »

Ik heb de plastidip besteld en opgehaald bij https://plastidip.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. dit is de 'Amerikaanse echte' plastidip die ook door dipyourcar.com wordt gebruikt. Een maat van me heeft een keer dat spul van motip gebruikt maar dat is toch niet helemaal hetzelfde.

Overigens kan je dat type plastidip uit de blauwe spuitbus op meerdere plaatsen bestellen. Even voor de duidelijkheid ik wordt niet door een van beide genoemde sites gesponsord! Maar bestel voor die paar euro gelijk zoon spuitknijp ding mee dat je met heel je hand de spuitbus kan indrukken, je wijsvinger zal van de houden ;)
1.3 Mjet Punto Evo '10
kevin89
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: vr apr 19, 2013 8:37

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door kevin89 »

Hoeveel bussen was je nodig voor de auto dan ?
Laatst gewijzigd door Rudabroda op zo jan 31, 2016 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd, zie punt 5 van de algemene voorwaarden.
Gebruikersavatar
TheoWen
Nuovo Arrivato
Berichten: 120
Lid geworden op: za dec 26, 2015 14:31

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door TheoWen »

Dat ga je niet meer met spuitbussen doen...Dan moet je vloeibare dip pakken en met spuitpistool doen, anders gaat het niet mooi worden
kevin89
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: vr apr 19, 2013 8:37

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door kevin89 »

oké thnx voor de tip

Hoeveel Liter zou je nodig hebben ?
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door EvoDaan »

TheoWen schreef:Dat ga je niet meer met spuitbussen doen...Dan moet je vloeibare dip pakken en met spuitpistool doen, anders gaat het niet mooi worden

Naar mijn weten heeft hij met spuitbussen gedaan. Ik dacht rond de 15 of 20 stuks. :mrgreen:
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
kevin89
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: vr apr 19, 2013 8:37

Re: Velgen "plastidippen"

Bericht door kevin89 »

okee :D bedankt 20 is dan wel genoeg :D

als beter weer wordt maar beginnen

Foto zullen zeker komen :D
Laatst gewijzigd door Rudabroda op zo jan 31, 2016 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd, zie punt 5 van de algemene voorwaarden.
Plaats reactie