punto evo dectane

Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

punto evo dectane

Bericht door Kingpin »

Klopt het dat er nog steeds problemem zijn met groot licht en xenon dimlicht met apk?


Kan zelf nergens een Chrome set op een pevo vinden , als er iemand eentje wel weet zou top zij ~]
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: punto evo dectane

Bericht door Thegroov »

Als je grootlicht aanzet mag het dimlicht niet uit gaan bij xenon. Is dus alleen een probleem als je aparte lampen voor dimlicht en grootlicht hebt. Niet voor bixenon.
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: punto evo dectane

Bericht door provsen »

1 gemakkelijk oplossing als je naar apk gaat steek je halogeen dan weer opgelost hehe
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: punto evo dectane

Bericht door Kingpin »

Thegroov schreef:Als je grootlicht aanzet mag het dimlicht niet uit gaan bij xenon. Is dus alleen een probleem als je aparte lampen voor dimlicht en grootlicht hebt. Niet voor bixenon.
Ja dat zag ik al ergens voorbij komen, dectane xenon projectors niet geschikt voor xenon :?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: punto evo dectane

Bericht door Thegroov »

Niet geschikt is wat te sterk uitgedrukt. Xenon werkt prima in de dectanes. Ik heb zelf groot- en dimlicht in xenon in de dectanes. Na wat minimale aanpassingen werkt het uitstekend. Je blijft wel de standaard 15 graden hoek in de bermverlichting houden. Als je dan op de linkerbaan op de snelweg auto's inhaalt, dan zijn de mensen voor je op de rechterbaan niet altijd even blij, want die krijgen een puist licht in hun spiegel, maar voorliggers of tegenliggers hebben bij mij nog nooit geknipperd, want er is vrijwel geen licht boven de cut off.
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: punto evo dectane

Bericht door Kingpin »

Thegroov schreef:Niet geschikt is wat te sterk uitgedrukt. Xenon werkt prima in de dectanes. Ik heb zelf groot- en dimlicht in xenon in de dectanes. Na wat minimale aanpassingen werkt het uitstekend. Je blijft wel de standaard 15 graden hoek in de bermverlichting houden. Als je dan op de linkerbaan op de snelweg auto's inhaalt, dan zijn de mensen voor je op de rechterbaan niet altijd even blij, want die krijgen een puist licht in hun spiegel, maar voorliggers of tegenliggers hebben bij mij nog nooit geknipperd, want er is vrijwel geen licht boven de cut off.
ik bedoel dus dat dimlicht uitgaat als je grootlicht gebruikt , dus niet geschikt voor xenon zo uit de doos
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: punto evo dectane

Bericht door ARJFP »

hoe is het afgelopen ?:)
ik heb ook wel interesse in dectane koplampen ...

maar geeft het nog storing enz?
of kan iemand wat meer info geven?
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: punto evo dectane

Bericht door Kingpin »

Werkt bij mij perfect zo uit de doos , je kan grootlichtseinen zonder dat dimlicht uitgaat , enkel als je groot licht op continue zet dan wel je dimlicht uit gaat hier kan lastig om gedaan worden als je xenon hebt bij apk.

Koplampen zijn voor de rest prima geen last van vocht of iets .
esli007
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: zo jun 29, 2014 14:02

Re: punto evo dectane

Bericht door esli007 »

Werkt ook prima bij mij.
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: punto evo dectane

Bericht door ARJFP »

wel mooi, ik twijfel twijfel ;p

heb zelf underground grey .. dan zwart of de andere kleur?
en wel goeie pasvorm?

en hebben jullie xenon erin of?

want ik heb wel eens een andere auto gehad, en toen had ik ook xenon geinstalleerd... alleen maar stroningen op mijn radio. (fm)
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: punto evo dectane

Bericht door EvoDaan »

Hier ook underground grey met zwarte dectane. Vind het zelf wel een geslaagde combi! Xenon zit er ook in, zonder storingen allemaal.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: punto evo dectane

Bericht door ARJFP »

Ik woon aan de kust. Hier is het bereik meestal wat minder(fm radio)... Kan de storing daar ook door komen? Of puur slechte xenon ballasten?
Laatst gewijzigd door ARJFP op za apr 04, 2015 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: punto evo dectane

Bericht door Thegroov »

Ik heb nu einzelmann xenon in de dimlichten en leds in de grootlichten. Alles werkt zonder canbus-fouten. De parkeerlichten (stadslichten) gaven wel steeds foutmeldingen in het begin. Ondanks dat het plug and play zou zijn. Dat heb ik uiteindelijk met een truc op moeten lossen. Nadat ik vorige week de leds in het grootlicht gezet heb, heb ik waarschijnlijk toch weer een draadje losgetrokken (half los getrokken) want de foutmelding op het stadslicht is weer terug.

Ook paste de xenonlamp niet in het grootlichtvoetje. Die heb ik met de dremel wat moeten veranderen. Nu ik er leds in gezet heb, moest ik ze nog meer aanpassen, want de ledlamp ging er helemaal niet in.

Wel heb ik grote problemen gehad met de uv-werende laag op het 'glas'. Die brokkelde helemaal af. Nu heb ik die laag volledig verwijderd, want dectane wilde de klacht wel bekijken, maar dan moest ik de lampen uitbouwen en opsturen naar Duitsland, waar zij dan een beslissing zouden nemen of ik de lampen zelf gesloopt had, of dat het een productfout zou zijn.
Omdat ik er koplampspoilers op gezet heb, zou dit zeer waarschijnlijk voor hun voldoende reden zijn om de garantie te beëindigen. En ik had geen zin meer in het gezeik. Dus, de poetsmachine en schuurpapier erop gezet.

Afbeelding
ARJFP
Junior Stato
Berichten: 214
Lid geworden op: di mar 31, 2015 15:25

Re: punto evo dectane

Bericht door ARJFP »

En als je het gewoon aansluit. Dus gewone lampen geen xenon...

Heb je dan ook last van storingen?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: punto evo dectane

Bericht door Thegroov »

De meesten niet, maar bij mij kwam de fout 'parkeerlichten controleren' steeds terug. Dectane heeft toen weerstanden opgestuurd, maar ook dat was niet de oplossing.
Plaats reactie