lampje deurvergrendeling blijft branden

Plaats reactie
loempia
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 16:23

lampje deurvergrendeling blijft branden

Bericht door loempia »

Hello friends, ik heb het probleem dat mijn lampje blijft branden die aangeeft dat de achterklep of een portier niet goed gesloten is terwijl dat natuurlijk wel het geval is. Moet dit dan een draadbreuk zijn ? of is er een andere (eenvoudige) manier om dit op-te-lossen ?
Is dit bij iemand een bekend probleem ??

Alvast bedankt voor je reactie.
RVE
Junior Stato
Berichten: 291
Lid geworden op: di okt 16, 2012 10:05

Re: lampje deurvergrendeling blijft branden

Bericht door RVE »

Zit 'm waarschijnlijk in de sensor van de kofferbak, dacht dat je dan het slot moest vervangen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen..
loempia
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 16:23

Re: lampje deurvergrendeling blijft branden

Bericht door loempia »

RVE schreef:Zit 'm waarschijnlijk in de sensor van de kofferbak, dacht dat je dan het slot moest vervangen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen..
OK, ga eerst het slot nakijken/schoonmaken, wellicht wat contactspray ?
loempia
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 16:23

Re: lampje deurvergrendeling blijft branden

Bericht door loempia »

loempia schreef:
RVE schreef:Zit 'm waarschijnlijk in de sensor van de kofferbak, dacht dat je dan het slot moest vervangen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen..
OK, ga eerst het slot nakijken/schoonmaken, wellicht wat contactspray ?
Nou na wat vloekjes en 2 pleisters verder slot opengemaakt ( hoopte op een los draadje) geen bijzonderheden visueel, zal wel in het printplaatje zitten maar moet ik laten doormeten kan ook van de portieren zijn toch ?
loempia
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 16:23

Re: lampje deurvergrendeling blijft branden

Bericht door loempia »

loempia schreef:
loempia schreef:
RVE schreef:Zit 'm waarschijnlijk in de sensor van de kofferbak, dacht dat je dan het slot moest vervangen maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen..
OK, ga eerst het slot nakijken/schoonmaken, wellicht wat contactspray ?
Nou na wat vloekjes en 2 pleisters verder slot opengemaakt ( hoopte op een los draadje) geen bijzonderheden visueel, zal wel in het printplaatje zitten maar moet ik laten doormeten kan ook van de portieren zijn toch ?

Nou het slot vervangen , a 35 euro, maar helaas het lampje BLIJFT branden !! pfffff word er gek van !!
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: lampje deurvergrendeling blijft branden

Bericht door zwabbers »

Kan zijn dat het wel verholpen is maar de foutcode's nog in de boordcomputer staan .
Even laten wissen bij de fiat dealer .

Net zelf gehad met een koppelingspendaalpositiesensor , vernieuwd maar de waarschuwingslampen op mijn dash bleven branden .
Bij de dealer de foutcode's laten verwijderen .
loempia
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 16:23

Re: lampje deurvergrendeling blijft branden

Bericht door loempia »

zwabbers schreef:Kan zijn dat het wel verholpen is maar de foutcode's nog in de boordcomputer staan .
Even laten wissen bij de fiat dealer .

Net zelf gehad met een koppelingspendaalpositiesensor , vernieuwd maar de waarschuwingslampen op mijn dash bleven branden .
Bij de dealer de foutcode's laten verwijderen .
TOP !! ga ik morgen gelijk proberen , hoop dat je gelijk hebt.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: lampje deurvergrendeling blijft branden

Bericht door Sjoerd H. »

Mag ik vragen: Deed je achterbak verlichting het ook niet toen je hem opendeed toen dit zich voordeed?
Ik heb op dit moment ook telkens de melding "Achterklep open", terwijl hij écht dicht is.
Alvast bedankt!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie