Plastidip

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fiat043
Junior Stato
Berichten: 431
Lid geworden op: vr jan 04, 2013 21:59
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Plastidip

Bericht door Fiat043 »

Hallo allemaal,
Ik heb een jaar geleden het tussenstuk bij de voorgrill laten plastidippen.
Helaas is hij wat los gegaan bij de randjes, het bedrijf waar ik het heb laten doen doen is failliet.

Nu even een vraag ik zie dat er heel veel die dat ook hebben geplastidipt maar welk merk en waar hebben jullie deze besteld?

Graag een linkje plaatsen.

Alvast bedankt! .)
Fiat Grande Punto 1.4 8v Prima
Mijn GP klik hier!
Mickey
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 20:01

Re: Plastidip

Bericht door Mickey »

Halfords is oa leverancier van plastidip, vlgs mij 20 euro per bus,
Bij conrad heb je Felgenfolie, 4 bussen voor 40 euro. Ik ben momenteel met die van conrad mijn velgen aan het doen.....
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Plastidip

Bericht door Sjoerd H. »

Ik heb originele plastidip besteld op plastidip.nl
Bezorgkosten zijn redelijk hoog, maar voor minder dan 25 euro had ik 2 bussen zwart bij me thuis.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TheEliteChicken
Nuovo Arrivato
Berichten: 56
Lid geworden op: ma sep 15, 2014 17:29
Locatie: heerlen

Re: Plastidip

Bericht door TheEliteChicken »

Ik heb dit stuk ook met plastidip gespoten maar vind het toch niet zo geweldig. als je de tape loshaalt komt de plastidip mee en als je met je vinger als de zijkant komt laat het al los, dus ik ga het laten wrappen dat is veel steviger.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Plastidip

Bericht door Jarre »

ik bestelde hier:
http://www.plastidip.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Mickey
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 20:01

Re: Plastidip

Bericht door Mickey »

je moet je afplaktape verwijderen als de plastidip nog nat is, dst trek je de plastidip niet mee....... en zorgen dat je voldoende laagdikte hebt, anders is het evt verwijderen een crime. Ik heb ook dat stukje tussen de grill gedaan en ben er goed tevreden over, het zit er nu een jaar op.
Nu ben ik mijn velgen aan het dippen, ik zal binnenkort wel wat foto's plaatsen.
Gebruikersavatar
Fiat043
Junior Stato
Berichten: 431
Lid geworden op: vr jan 04, 2013 21:59
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Plastidip

Bericht door Fiat043 »

Bedankt allemaal,
Uiteindelijk besteld op plastidip.nl

Helaas blijft het aankomende week alleen maar regenen.
Maar het moet voor 19 april erop zitten voor BOTS.
Fiat Grande Punto 1.4 8v Prima
Mijn GP klik hier!
tauwtech
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: vr feb 20, 2015 18:56

Re: Plastidip

Bericht door tauwtech »

Ik heb ook geplastidipt. Kon gelukkig de bus zelf ophalen bij plastidip.nl ik volg mijn opleiding in de buurt. Wel apart, je komt binnen in een kantoorgebouw waar je vraagt aan de balie waar je moet zijn. Is het de gozer van de balie die de zaak runt van plastidip.nl.
Echter niets van mijn punto gedipt maar mijn facemask (American Football).
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Plastidip

Bericht door Thegroov »

Mijn auto is ook een stukje geplastidipt (busje of 20). Zorg ervoor dat je het bij de juiste temperatuur doet. Zorg ervoor dat je de ondergrond zeer goed reinigt, liefst met ipa alcohol (IsoPropyl Alcohol). Zorg dat je het in een stofvrije ruimte doet.
Laat het minstens een week uitdrogen vóór je het belast of schoonmaakt.
Doe je dit allemaal, dan blijft het normaal wel goed zitten en heb je er lange tijd plezier van.

Als het beschadigt (en dat doet het), dan kan je het mooi repareren, door het voorzichtig te deppen met thinner. Dan los je de plastidip langzaam op en wordt het weer helemaal plat en strak en kan je er weer een laagje overheen spuiten.
Gebruikersavatar
Fiat043
Junior Stato
Berichten: 431
Lid geworden op: vr jan 04, 2013 21:59
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Plastidip

Bericht door Fiat043 »

Thegroov schreef:Mijn auto is ook een stukje geplastidipt (busje of 20). Zorg ervoor dat je het bij de juiste temperatuur doet. Zorg ervoor dat je de ondergrond zeer goed reinigt, liefst met ipa alcohol (IsoPropyl Alcohol). Zorg dat je het in een stofvrije ruimte doet.
Laat het minstens een week uitdrogen vóór je het belast of schoonmaakt.
Doe je dit allemaal, dan blijft het normaal wel goed zitten en heb je er lange tijd plezier van.

Als het beschadigt (en dat doet het), dan kan je het mooi repareren, door het voorzichtig te deppen met thinner. Dan los je de plastidip langzaam op en wordt het weer helemaal plat en strak en kan je er weer een laagje overheen spuiten.

Bedank voor de tip,
Bij hoeveel lagen kan ik de afdektape verwijderen zonder de plastidip mee te trekken?

Mvg kevin
Fiat Grande Punto 1.4 8v Prima
Mijn GP klik hier!
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Plastidip

Bericht door Thegroov »

De dip moet daar nog nat voor zijn. Dat is dus altijd een probleem. Als je zes lagen erop doet, dan kan het al fout gaan na de eerste of tweede laag.
Het beste gaat het als het een plat liggende lijn is, die kan je dik inspuiten, dan gelijk de tape verwijderen en dan de rest spuiten.

Fonzie heeft er wel een paar filmpjes over, deze bijvoorbeeld:

2kBWaSDmj0g
Gebruikersavatar
Fiat043
Junior Stato
Berichten: 431
Lid geworden op: vr jan 04, 2013 21:59
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Plastidip

Bericht door Fiat043 »

Bedankt Frank,
Ik ga mijn best doen, de foto's zul je waarschijnlijk volgende week ergens te zien zijn

Bedankt!
Fiat Grande Punto 1.4 8v Prima
Mijn GP klik hier!
Angafcb
Nuovo Arrivato
Berichten: 154
Lid geworden op: vr apr 25, 2014 22:44

Re: Plastidip

Bericht door Angafcb »

Klopt het dat je de auto 24uur moet laten staan, voordat je weer kan rijden?

Ik wil donderdag mijn velgen dippen (zwart) in een garage met een kachel, maar moet vrijdag werken van 15:00 tot 23:00 is het dan wel verstandig om te dippen?
Plaats reactie