Ledjes

Plaats reactie
Angafcb
Nuovo Arrivato
Berichten: 154
Lid geworden op: vr apr 25, 2014 22:44

Ledjes

Bericht door Angafcb »

Iemand enig idee of ik deze kan inbouwen zonder storingmelding aangezien fiat daar erg gevoelig voor is en iemand ervaring met deze ledjes?
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.vi ... 1242956512" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Fiat043
Junior Stato
Berichten: 431
Lid geworden op: vr jan 04, 2013 21:59
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Ledjes

Bericht door Fiat043 »

Ik heb ze laatst bij Heuts gezien carstyle shop.
Gaven mooi licht verder heb ik geen ervaring ermee helaas.

Succes!
Fiat Grande Punto 1.4 8v Prima
Mijn GP klik hier!
Angafcb
Nuovo Arrivato
Berichten: 154
Lid geworden op: vr apr 25, 2014 22:44

Re: Ledjes

Bericht door Angafcb »

http://youtu.be/YXSvnus03Y0" onclick="window.open(this.href);return false; Zoiets als dit erg mooi
Angafcb
Nuovo Arrivato
Berichten: 154
Lid geworden op: vr apr 25, 2014 22:44

Re: Ledjes

Bericht door Angafcb »

Wil weten of ik een storingsmelding krijg wanneer ik hem aansluit.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Ledjes

Bericht door ing_BRW »

Ligt eraan waar je ze op gaat aansluiten.
De Grande Punto heeft van oorsprong geen mogelijkheid om DRL (Day Running Lights / dagrijdverlichting) aan te sluiten.
Je zal dus hiervoor zelf een voorziening moeten treffen met behulp van relais of iets dergelijks.
Zolang je dit niet aansluit op bestaande verlichtingen en je stroom/schakeling ergens ander vandaan haalt (bijvoorbeeld direct van de accu) dan zal je geen foutmeldingen krijgen.

Bijvoorbeeld: Je sigarettenaansteker krijgt pas stroom als de de auto op contact staat. Tap hier een beetje stroom vanaf die je naar een relais stuur. Zodra dit relais stroom krijgt schakelt hij een grotere energiebron in (stroom van je accu) en worden de DRL's voorzien van stroom en heb je nergens foutmeldingen.
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Ledjes

Bericht door Kingpin »

Laten we niemand op rare ideeën brengen , ook al is het een voorbeeld is wel erg raar om van je sigarenaansteker je leds buiten van voeding te voorzien.


Om het netjes te doen , je hebt nodig draad :roll: (hoef niet te dik speakerdraad roodzwart is prima, zweef zekering houder, 10a zekering , drl led module(schakeld spanning naar de leds met contact aan) , ripbuis , kabel ogen (+tang) voor je massa en voeding op de accu te monteren , en natuurlijk een paar tyrips

uiteraard gereedshap zoals , linnentape soldeerbout en een kniptang

Dus je werkt van je accu netjes alles af in ripbuis en tape de eindes van je ripbuis in met linnentape , de ripbuis tyrip je zover mogelijk mee met de kabelboom van de motorruimte mee.

Als eindresultaat heb je een degelijk hoe het hoort aangesloten dagrijverlichting
Angafcb
Nuovo Arrivato
Berichten: 154
Lid geworden op: vr apr 25, 2014 22:44

Re: Ledjes

Bericht door Angafcb »

Bij dat setje van philips krijg je alles wat jij opnoemt, als ik de vids op youtube moet geloven.
Markymark25
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: do jun 04, 2015 7:24
Locatie: Heerhugowaard

Re: Ledjes

Bericht door Markymark25 »

Als we het over stadslichten hebben of kentekenplaat verlichting raad ik je aan om t10 cancellers te kopen.. gewoon via china, goedkoopste manier.
je zult storing krijgen op de stadslichten en de kenteken verlichting al doe je dit niet.
Fiat Grande Punto 1.4 8V Dynamic, 2008
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: Ledjes

Bericht door Tom93 »

Gewoon ebay checken staat genoeg op voor een paar cent
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Plaats reactie