Schroefset, op welke hoogte?

esli007
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: zo jun 29, 2014 14:02

Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door esli007 »

Hoi,

2 weken geleden een schroefset besteld bij Kean Suspension in evergem (Oost-Vlaanderen belgie).
Normaal ging ik deze week een berichtje krijgen om de schroefset eronder te laten zetten. :)
Alleen weet ik nog niet goed op welke hoogte ik mijn punto zou willen zetten.
Aangezien ik vooraan een splitter heb zou ik vooraan niet teveel willen zakken, en achteraan juist wel.
Iemand tips voor mij voor de juiste hoogte? :)
Ik zal nog een paar foto's plaatsen hoe hij nu staat ;)
Andere tips ook altijd welkom :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door Kingpin »

achter zonder stelring monteren, voor de lip afhalen en de schroefset monteren met de stelringen ongeveer 4/5cm van af begin schoefdraad van onder gezien dan, eventueel zonder hulpveren.
esli007
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: zo jun 29, 2014 14:02

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door esli007 »

Die lip wordt moeilijk, staat er nog maar pas onder. Zal dus met de lip worden verlaagd :)))
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door Kingpin »

Dan heb toch echt geen profijt van je schroefset , want als ik zo kijk kan je bijna niks zakken. je lip kan niks hebben om genoeg te verlagen. maar ag cm of 2 moet wel lukken
esli007
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: zo jun 29, 2014 14:02

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door esli007 »

Afbeelding

-4cm
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door AlexAbarth »

zet hem om te beginnen bijvoorbeeld 3 centimeter naar beneden. ga er een paar dagen mee rijden en kijk of het goed gaat met drempels en dergelijke. dan kun je altijd zeggen nog verder te zakken.
het zou zonde zijn als je hem flink omlaag schroeft en je rijdt de eerste dag je lip er af.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door Thegroov »

Die van mij staat op -4 cm met dezelfde lip en daarop ook nog een extra lip van 4cm. Gaat prima, zolang je maar niet met 40 over een drempel gaat.

Afbeelding

Ik zou hem voor op -6 of -7 zetten. Je neemt immers geen schroefset om hem maar 3 of 4 cm te verlagen. Achter kan makkelijk op -8. (Puur mijn mening hoor.)
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door unstable »

Ik had ergens gelezen dat er een limiet is op GP's van hoever je ze kan verlagen. Als je te laag gaat kan je aandrijfas eruit schieten.
Lijkt mij sterk omdat er homokineten izitten die immers de veranderingen in de richtingen van de as moeten opvangen. Maar als iemand dit kan bevestigen dan zou dat mooi zijn.
GP 1.3 Multijet Sabbia
Puntoblack1.2
Nuovo Arrivato
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 13:15

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door Puntoblack1.2 »

unstable schreef:Ik had ergens gelezen dat er een limiet is op GP's van hoever je ze kan verlagen. Als je te laag gaat kan je aandrijfas eruit schieten.
Lijkt mij sterk omdat er homokineten izitten die immers de veranderingen in de richtingen van de as moeten opvangen. Maar als iemand dit kan bevestigen dan zou dat mooi zijn.
Mijn vorige punto stond op laagste en niets gemerkt nooit
Amo il mio fiat
Io amo le auto italiane
Io amo l'Italia! (l)

1) alfa romeo 156 1.8 TS 16v 144pk 2001
2) fiat punto 1.2 facelift 2013
3) abarth punto evo 1.4 multiair 2012. 163pk---->179pk

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=12720" onclick="window.open(this.href);return false;
esli007
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: zo jun 29, 2014 14:02

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door esli007 »

Ja, goed idee eerst op -3 of -4cm zetten en dan te kijken en er leren mee te rijden. )

@thegroov: dus de jouwe staat nu eigenlijk op -4cm (foto) ?
Sorry dat ik het vraag, heb je mss ook een foto van het achteraanzicht? Achteraan zou ik wel wat lager willen maar zou dit dan nog mooi staan in z'n geheel (evenwijdig met de grond) ?

Trouwens, kan je dit makkelijk zelf aanpassen? Is dit moeilijk? Ik heb daar eigenlijk (nog) geen/weinig verstand van :)
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door NHke »

unstable schreef:Ik had ergens gelezen dat er een limiet is op GP's van hoever je ze kan verlagen. Als je te laag gaat kan je aandrijfas eruit schieten.
Lijkt mij sterk omdat er homokineten izitten die immers de veranderingen in de richtingen van de as moeten opvangen. Maar als iemand dit kan bevestigen dan zou dat mooi zijn.
Alleen bij de Tjet. ;)
Gerkeee
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo jun 08, 2014 18:47

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door Gerkeee »

Bij het verlagen van de GP komt de stand van de aandrijfas wel in een andere positie. Hierdoor slijten de delen van de aandrijfas sneller dan normaal. Iets om rekening mee te houden.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door Thegroov »

Hier twee foto's van de achterkant. Het is niet zo goed te zien allemaal. De novitec achterspoiler doet bijna niets qua hoogte achteraan. Hij valt immers zo over de achterbumper. Dus achter extra verlagen zou ik zeker doen.

Afbeelding

Afbeelding
esli007
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: zo jun 29, 2014 14:02

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door esli007 »

Wel, dat is juist wat ik wil, zodat de novitec achterspoiler meer zakt.
En hoeveel bedoel je dan met extra verlagen? -6 a 8cm? meer? :)
Thx voor de foto's. Toch al een goed voorbeeld :)
esli007
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: zo jun 29, 2014 14:02

Re: Schroefset, op welke hoogte?

Bericht door esli007 »

Zozo, schroefset zit eronder.
Staat nu op keuringshoogte.
Nu vlug afspraak maken voor een uitlijning en dan naar de keuring :) Zodat alles mooi in orde is.
Moet zeggen is toch wel al een grote verbetering :) Ben echt blij, ligt nu beter op de baan. Staat nu eigenlijk op hoogste stand maar mag gerust nog wat zakken vooraan en achteraan. :)
Plaats reactie