Chippen T-jet
Re: Chippen T-jet
Het voordeel is dat de 1.4 t-Jet Motoren een iets sterkere bak hebben. De 6 bakken (m32 oid) zijn een stuk gevoeliger en een lager loopt meestal in de bak uit waardoor hij zichzelf uit zn versnelling trekt.
- AlexAbarth
- Junior Stato
- Berichten: 210
- Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03
Re: Chippen T-jet
De Abarths grande punto hebben M32 Bakken die op 320NM gebouwd zijn ipv 300NM waar de bakken van de T-jet's op gebouwd zijn.jorto schreef:Het voordeel is dat de 1.4 t-Jet Motoren een iets sterkere bak hebben. De 6 bakken (m32 oid) zijn een stuk gevoeliger en een lager loopt meestal in de bak uit waardoor hij zichzelf uit zn versnelling trekt.
De Abarths Punto Evo hebben de C635 Bakken die gebouwd zijn op 350NM.
de M32 bakken hebben idd als zwak punt dat het lager van de bovenste as in de bak bij lage toerentallen te weinig smering krijgt waardoor ze wel eens kapot willen lopen.
Dit is eigenlijk een probleem dat ontstaan is doordat turbomomotoren bij lage toerentallen al veel koppel leveren. Waardoor we minder terugschakelen maar gewoon het gaspedaal vloeren.
Re: Chippen T-jet
Het kan wel zijn dat de m32 bakken volgen opgave meer koppel aankunnen, alleen heb ik uit ervaring nog weinig kapotte 5 bakken van een t-Jet gezien. De M32 bak, die heb ik al zo vaak kapot gezien, ook van die opeltjes enzo.
- AlexAbarth
- Junior Stato
- Berichten: 210
- Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03
Re: Chippen T-jet
Klopt ze zijn minder degelijk maar daarom niet minder sterk. De M32 bakken zitten in de alfa 159 1750 TBi diverse astra's en Vectra's diesel die standaard al meer dan 300NM leveren en waarbij de smering dus steeds belangrijker wordt.
Wij hebben zelf een M32 bak in één van onze racers zitten waarmee we met 367NM koppel rijden. Daar wordt op tjjd de bakolie ververst en rijden we eigenlijk altijd hoog in toeren en die bak blijft gewoon heel net als bij diverse andere racers die er mee rijden.
neemt niet weg dat er een constructie fout in die bak zit waardoor de lagers van de bovenste as bij lage toerentallen te weinig smering krijgen.
Wij hebben zelf een M32 bak in één van onze racers zitten waarmee we met 367NM koppel rijden. Daar wordt op tjjd de bakolie ververst en rijden we eigenlijk altijd hoog in toeren en die bak blijft gewoon heel net als bij diverse andere racers die er mee rijden.
neemt niet weg dat er een constructie fout in die bak zit waardoor de lagers van de bovenste as bij lage toerentallen te weinig smering krijgen.