Chippen T-jet

jorto
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 10:19

Re: Chippen T-jet

Bericht door jorto »

Het voordeel is dat de 1.4 t-Jet Motoren een iets sterkere bak hebben. De 6 bakken (m32 oid) zijn een stuk gevoeliger en een lager loopt meestal in de bak uit waardoor hij zichzelf uit zn versnelling trekt.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Chippen T-jet

Bericht door AlexAbarth »

jorto schreef:Het voordeel is dat de 1.4 t-Jet Motoren een iets sterkere bak hebben. De 6 bakken (m32 oid) zijn een stuk gevoeliger en een lager loopt meestal in de bak uit waardoor hij zichzelf uit zn versnelling trekt.
De Abarths grande punto hebben M32 Bakken die op 320NM gebouwd zijn ipv 300NM waar de bakken van de T-jet's op gebouwd zijn.
De Abarths Punto Evo hebben de C635 Bakken die gebouwd zijn op 350NM.
de M32 bakken hebben idd als zwak punt dat het lager van de bovenste as in de bak bij lage toerentallen te weinig smering krijgt waardoor ze wel eens kapot willen lopen.
Dit is eigenlijk een probleem dat ontstaan is doordat turbomomotoren bij lage toerentallen al veel koppel leveren. Waardoor we minder terugschakelen maar gewoon het gaspedaal vloeren.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
jorto
Nuovo Arrivato
Berichten: 66
Lid geworden op: wo okt 31, 2012 10:19

Re: Chippen T-jet

Bericht door jorto »

Het kan wel zijn dat de m32 bakken volgen opgave meer koppel aankunnen, alleen heb ik uit ervaring nog weinig kapotte 5 bakken van een t-Jet gezien. De M32 bak, die heb ik al zo vaak kapot gezien, ook van die opeltjes enzo.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Chippen T-jet

Bericht door AlexAbarth »

Klopt ze zijn minder degelijk maar daarom niet minder sterk. De M32 bakken zitten in de alfa 159 1750 TBi diverse astra's en Vectra's diesel die standaard al meer dan 300NM leveren en waarbij de smering dus steeds belangrijker wordt.
Wij hebben zelf een M32 bak in één van onze racers zitten waarmee we met 367NM koppel rijden. Daar wordt op tjjd de bakolie ververst en rijden we eigenlijk altijd hoog in toeren en die bak blijft gewoon heel net als bij diverse andere racers die er mee rijden.
neemt niet weg dat er een constructie fout in die bak zit waardoor de lagers van de bovenste as bij lage toerentallen te weinig smering krijgen.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Plaats reactie