Chippen T-jet

Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Chippen T-jet

Bericht door Christ »

Ha Forumisten,

Op de kop af een halfjaar heb ik 'm nu, mijn T-jet 120 Sport. Wat deed ik gisteren na thuiskomst als eerst na een weekje Spanje?
Rondje Den Haag met de GP, want ik moest toch tanken. :) (Waarom ons Spaans autoverhuurbedrijf geen GP's heeft? Toch teveel electronische problemen/meldingen). :roll:

Net heb ik de plastic platen (paravaanplaten) die op de motorkap zitten vervangen, ziet er weer beter uit zo.

Mijn vraag: Als ik naar Savali ga om mijn GP te chippen, gaan ze dan alleen met waardes in de computer aan de gang, laten ze de turbo ongemoeid, en hoeveel extra paarden levert dit op? Kijk ik nl. bij Squadra dan komen ze tot plm. 17, dat lijkt me te weinig. Kijk ik bijvoorbeeld naar Tony's GP dan heeft hij zo'n 25-30 pk erbij (Savali) en is hij :lol: met het koppel. Dat wil ik ook wel.

Vast bedankt voor de moeite hè.

Residentiële groeten,


Chris :D
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
jpkramer
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4699
Lid geworden op: ma feb 11, 2008 21:57

Re: Chippen T-jet

Bericht door jpkramer »

Gewoon even contact opnemen met Vireo Auto in Houten.
Normaal staat deze info op http://www.savali.nl" onclick="window.open(this.href);return false; maar ik zie dat ze bezig zijn met een nieuwe site. Momenteel staat er geen info per motor type op.
Als VIP-lid van de GPC krijg je 60 euro korting bij Savali (€ 420 i.p.v. € 480). Voor 18 euro ben je de rest van dit jaar VIP-lid.
0174-WL
Nuovo Arrivato
Berichten: 148
Lid geworden op: di jun 14, 2011 15:45
Locatie: Hoek van Holland

Re: Chippen T-jet

Bericht door 0174-WL »

Mijn T-jet is gechipt door Squadra, ik heb nu 144pk en 269nm koppel.
Volgens mij had Tony nog wat veranderd (luchtfilter?) waardoor hij uitkomt op 150pk.
Had: GP 1.4 16V Sport Zwart
Had: GP 1.4 16V T-Jet Sport Wit Squadra
serge155
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 02, 2015 21:36

Re: Chippen T-jet

Bericht door serge155 »

Mijn Gp 120 t-jet had hiervoor ook Rv-corse (savali) en deed met Bmc filter op de rollenbank bij zomer motorsport 143pk en 254nm
djeron05
Nuovo Arrivato
Berichten: 104
Lid geworden op: wo jan 28, 2015 14:09
Locatie: sgravenzande

Re: Chippen T-jet

Bericht door djeron05 »

Ik heb het een en ander aangepast en hem erna laten chippen bij Tunex en ik zit nu op 172 pk met een koppel van 290. Het bevalt me goed daar, aardige mensen en je word goed geholpen.
Punto T-jet 183 pk/300 nm. En een Seat Ibiza Bocanegra 200 pk / 280 nm.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Chippen T-jet

Bericht door Odelot »

Heb je daar ook een uitdraai van?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
djeron05
Nuovo Arrivato
Berichten: 104
Lid geworden op: wo jan 28, 2015 14:09
Locatie: sgravenzande

Re: Chippen T-jet

Bericht door djeron05 »

Ja die staat in mijn topic
Punto T-jet 183 pk/300 nm. En een Seat Ibiza Bocanegra 200 pk / 280 nm.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Chippen T-jet

Bericht door Odelot »

Ik heb het gezien! Dat is wel netjes voor een tjet, maar er is redelijk wat aan gebeurd ook.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
djeron05
Nuovo Arrivato
Berichten: 104
Lid geworden op: wo jan 28, 2015 14:09
Locatie: sgravenzande

Re: Chippen T-jet

Bericht door djeron05 »

Ja ik kon er nog meer uithalen maar dat word me te gek. Ik hou het hierbij!
Punto T-jet 183 pk/300 nm. En een Seat Ibiza Bocanegra 200 pk / 280 nm.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Chippen T-jet

Bericht door AlexAbarth »

Squadra komt net zo ver als SaVaLi. vaak tunen ze als een auto net nieuw is nog niet zo ver zodat ze er zeker van zijn dat alles heel blijft. die grafieken komen dan op de sites en worden later meestal niet meer bijgewerkt.
voor actuele info is een mailtje sturen altijd handig. en de resultaten zijn per auto verschillend. twee T-jet's kan zomaar 4 of 5 pk verschil inzitten voor tuning, als ze dan getuned worden zijn ze vaak niet op exact dezelfde waarden te krijgen. de T-jet is overigens wel een motor die heel goed tegen meer vermogen kan. en staar je niet blind op een paar pk meer of minder. hoe de auto uiteindelijk rijdt is het belangrijkste. en dan is het meestal helemaal niet erg om net een paar PK onder de max te blijven.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: Chippen T-jet

Bericht door Christ »

Hey mannen,

Zie ik één van de mannen schrijven over Tunex. Die trekken nog meer, 290 Nm, uit de T-Jet dan Savali. (250Nm)
Leer ik bij RV Corse dat de bak 300 Nm kan hebben, is 290 Nm dan niet link? Hoe gaaf het er ook uit ziet?

Op ze Haags geggoet,

Chris :D
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
djeron05
Nuovo Arrivato
Berichten: 104
Lid geworden op: wo jan 28, 2015 14:09
Locatie: sgravenzande

Re: Chippen T-jet

Bericht door djeron05 »

Hoi, ja 290 nm is indd veel! Ze kunnen zelfs meer als 300 nm eruit krijgen. Alleen zijn bepaalde dingen eerder aan vervanging toe maar dat is niet anders. Je merk zeker verschil naar het chippen. En buiten het chippen is er van alles veranderd aan de auto.
Punto T-jet 183 pk/300 nm. En een Seat Ibiza Bocanegra 200 pk / 280 nm.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Chippen T-jet

Bericht door ing_BRW »

Christ schreef:Zie ik één van de mannen schrijven over Tunex. Die trekken nog meer, 290 Nm, uit de T-Jet dan Savali. (250Nm)
Leer ik bij RV Corse dat de bak 300 Nm kan hebben, is 290 Nm dan niet link? Hoe gaaf het er ook uit ziet?
Klopt, ik heb een keer aan Ronald van SaVaLi gevraagd of het mogelijk was tot 290Nm door te gaan (mijn voorstel was 10Nm als veiligheidsmarge aanhouden). In mijn geval was het maar een 1.3 Mjet en kwamen we echt niet verder dan 265Nm. Hoewel uit een 1.4 Tjet meer valt te halen als uit een 1.3 Mjet is het maar net de vraag tot waar het uiterste punt van het 1.4 Tjet blok ligt.

Tunex vermeld op hun site dat ze binnen de toleranties van de autofabrikant blijven. Zoals ik van Ronald heb begrepen zijn er geen keiharde feiten waaruit te concluderen is of de vermelde 300Nm inclusief een veiligheidsmarge is of dat het ook echt de kracht is waarbij alles (na een tijdje) in de soep draait. Ronald kiest dus voor zekerheid en gaat uit van het minst gunstigste en Tunex zou kunnen denken dat als het 300Nm is dat het ook gewoon 300Nm is.

Tunex gaat trouwens voor een Abarth PEvo (165pk) net zover (290Nm) als SaVaLi (289Nm) terwijl SaVaLi voor aan Abarth SS zelfs nog tot 310Nm gaat (Tunex vermeld de SS niet op hun site). En in de Abarth EsseEsse kit zit naar mijn weten geen andere bak.

Maar in principe komt het allemaal op hetzelfde neer als schoenen kopen, de een roept Nike, de ander Adidas en sommige Puma. Uiteindelijk maak jij de keuze wat je het fijnst vindt en is vooral het gebruik het meest bepalend in wat je ervaring is/wordt.
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Chippen T-jet

Bericht door NHke »

Ik rij nu al zo een 4j rond op +-300Nm , Eerst op 305Nm , nu 295Nm met catvervanger..

Nog nergens problemen van ondervonden. ;)
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: Chippen T-jet

Bericht door Christ »

Ha mannen,

Bedankt voor jullie info ~] ~] . Xtra vermogen is, zeker bij deze auto al een luxe en op of over de top hoeft van mij niet.

Ronald had me vorige week de pk- en de koppelkromme van de T-jet al gestuurd, dat zag er goed uit. Gevoegd met jullie info ga ik, als mijn T-jet goed is uitgelijnd (beetje gedoe na montage nieuwe voorbanden), met 'm naar RVCorse.

Nogmaals thnx en "I keep you posted". :-]


Vanachter te koud Haags zeewater,

Chris :lol:
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Plaats reactie