chippen?

Plaats reactie
M&D
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: zo jun 16, 2013 13:36
Locatie: Heel

chippen?

Bericht door M&D »

hallo punto liefhebbers.
heb 2 vraagjes.
1. mijn vrouw rijdt een punto 1.2 (2010) en vindt de trekkracht aan de lage kant. is dit d.m.v. chippen op te lossen, en waar kan ik dit het beste laten doen? (wonen zelf in Limburg)
2. bij mijn punto 1.3 multijet (2012) zit aan de binnen kant, midden op het dashboard, bij de voorruit, een zwart bolletje, waar dient deze voor??
alvast beankt, m vr gr M&D
Ron66
Nuovo Arrivato
Berichten: 153
Lid geworden op: za okt 24, 2015 9:30

Re: chippen?

Bericht door Ron66 »

Hallo je 1.2 kan je niet chippen
En dat bolletje is voor de airco meet je zon licht en past de climate control zich op aan
savali tuning jtd 100pk best lekker
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: chippen?

Bericht door ing_BRW »

Chippen van een 1.2 is wel degelijk mogelijk.
Echter doet onze goede vriend Ronald van SaVaLi dit niet omdat het qua kosten voor de gebruiker niet echt loont.

Bijvoorbeeld ZipTuning.nl doet dit wel voor een prijs van €390,- bij een arbeidsduur van 2 uur.
Wat levert het ja dan op (?):
De 1.2 gaat (volgens hun) van 69pk naar 79pk.
De koppeling neemt toe met 15Nm (van 102Nm naar 117 Nm), de topsnelheid gaat naar 169km/h (was 159 km/h) en de sprint van 0-100km/h gaat niet meer in 13.1 sec. maar in 12.8 seconden.

Het is geen turbo, de 1.2, dus het rendement van chiptuning is dus laag.
Je moet jezelf dus afvragen of het je dat geld wel waard is.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: chippen?

Bericht door Odelot »

Dat zwarte bolletje midden op het dashboard is een sensor van de climate control. Volgens mij zit dat er altijd. Ook als de auto geen climate control heeft dus...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
walllie
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: vr okt 09, 2015 13:47
Locatie: arnhem, gelderland

Re: chippen?

Bericht door walllie »

tja een 1.2 non turbo chippen
ja het kan zo als beschreven maar jij vergelijkt hem vermoedelijk met je eigen 1.3mjet diesel met turbo
dat is een wereld van verschil jij hebt standaard al dubbel het koppel van de 1.2
en zo ie zo wat meer pk gok 85/86
snap je vraag volledig mja een kleine non turbo blijft relatief langzaam
Pevo 1.3mjet okt2011
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: chippen?

Bericht door Sjoerd H. »

Je zult het echt wel merken... maar veel verschil gaat het chippen van een 1.2 niet maken. Ik geloof dat er iemand hier een 1.4 8v gechipt had, hij reed wel wat lekkerder door maar had misschien 1 of 2 pk winst. Tegenover de 103 van de 1.3 mjet (eerst 85).

Even bellen met Ronald van Savali, als VIP krijg je sowieso 60 euro korting op chippen (VIP kost 20 euro per jaar). Hij kan misschien een bundeltarief maken, wellicht wat korting voor de 1.2 ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
M&D
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: zo jun 16, 2013 13:36
Locatie: Heel

Re: chippen?

Bericht door M&D »

Okay, super bedankt voor de duidelijke reacties, gr m&d
Gebruikersavatar
RainwormNL
Junior Stato
Berichten: 311
Lid geworden op: ma jun 17, 2013 15:21
Locatie: Hoeven (N-B)

Re: chippen?

Bericht door RainwormNL »

ing_BRW schreef:Chippen van een 1.2 is wel degelijk mogelijk.
Echter doet onze goede vriend Ronald van SaVaLi dit niet omdat het qua kosten voor de gebruiker niet echt loont.

Bijvoorbeeld ZipTuning.nl doet dit wel voor een prijs van €390,- bij een arbeidsduur van 2 uur.
Wat levert het ja dan op (?):
De 1.2 gaat (volgens hun) van 69pk naar 79pk.
De koppeling neemt toe met 15Nm (van 102Nm naar 117 Nm), de topsnelheid gaat naar 169km/h (was 159 km/h) en de sprint van 0-100km/h gaat niet meer in 13.1 sec. maar in 12.8 seconden.

Het is geen turbo, de 1.2, dus het rendement van chiptuning is dus laag.
Je moet jezelf dus afvragen of het je dat geld wel waard is.
Kijk dit is info waar iemand iets aan heeft. Super! Ik overweeg zelf ook om dit te doen maar omdat SaVaLi dit niet deed was ik er een beetje van afgestapt. Nu begint het toch een beetje te kriebelen :mrgreen:
Vaarwel Grande Punto Rosso Nero,
Hallo Honda CR-Z 1.5 I-Vtec GT
Gebruikersavatar
Marnixvdl
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: di nov 16, 2010 20:16
Locatie: Castricum

Re: chippen?

Bericht door Marnixvdl »

Ik begrijp het niet zo goed,want ik heb vorige week een afspraak gemaakt voor de Fiat 500 1.2 van mijn vrouw bij Ronald (in december pas helaas, maar eerder op zaterdag werd een beetje lastig).

Is een zogenaamde 'driveability' verbetering zoals hij het noemde, maar inmiddels beginnen we ons aardig te ergeren aan de traagheid van de 500. 14 dagen probeergarantie, dus is het niets, dan gaat het weer terug.

Wij gaan het in ieder geval proberen!
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: chippen?

Bericht door ing_BRW »

Ja, gek genoeg wordt die wel vermeld op de site van SaVaLi.
Geen idee wat zijn afweging is om de 500 wel te doen en de Punto niet.
Het zal hem denk ik niet in het verschil van de massa zitten (500 leeg 840kg en max. beladen 1.305kg en de Punto leeg 990kg en max. beladen 1.575kg)
Plaats reactie