Foto's verlaging Grande Punto

Gebruikersavatar
PD7
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 20, 2015 13:53

Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door PD7 »

Ik wil graag mijn T-Jet gaan verlagen.
Nou twijfel ik nog of ik dat met veren of met een schroefset ga doen.

Graag zou ik hier foto's van jullie verlaging willen zien en wat voor methode/merk je hebt gebruikt.
Suggesties ook altijd welkom natuurlijk!

Buiten dat om, Ik zoek ook nog Dectane's of de donkere variant koplampen voor de Grande Punto, als iemand weet die ze te koop heeft hoor ik het graag! :-]

Bedankt alvast!
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v T-Jet '07
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door tonyvandenbroek »

Schroefset...gewoon veel beter voor de dempers en veren. Je hebt dan een goede set die op je auto is afgestemd.
Ook heb je wat speling in hoogte. Leuke schroef set heb je al voor 500,- Daar heb je lang plezier van.
Zelf heb ik een AP schroefset.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
PD7
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 20, 2015 13:53

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door PD7 »

@tonyvandenbroek

Thanks voor de tip!
De hoogte van jouw GP is gewoon weg precies zoals ik het ook graag zou zien bij de mijne! :-]
Hoe zit het met vering etc? Kan je nog wel fatsoenlijk over klinkerwegen rijden?
Krijg je niet continu een klap in de rug?

Heb namelijk nog nooit in een auto met schroefset gezeten...M'n vorige auto was verlaagd door alleen veren..
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v T-Jet '07
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door evospark »

Ik zat met hetzelfde dilemma en ben gegaan voor Eibach veren. Mooi op de wielen en aardig goed weggedrag. Wat betreft klinker wegen, geen rare geluiden maar soepel dempend vernuft. Dit is met 15 inch winterband, met de 16 inch origineel sportvelgen punto minder tussen de spatbord rand en band. Zeer tevreden met mijn keuze en bij versleten schokbrekers +/- 70.000 km bilstein schokbrekers met deze Eibach veren. Nog iets mooier !! Kun je dus ook voor gaan ! Succes met je keuze !!


Afbeelding
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
PD7
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 20, 2015 13:53

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door PD7 »

Ziet er goed uit!
Heb je misschien ook een foto icm de 16 inch sportvelgen?
En ben je gegaan voor de Eibach Sportline of de Proline?
Laatst gewijzigd door Rudabroda op ma jan 11, 2016 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd, zie punt 5 alg. voorwaarden.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v T-Jet '07
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door evospark »

Ik heb de rode veren, ik geloof dat dit als sportline wordt verkocht. Ik heb geen foto met de 16 inch eronder want heb deze in opslag liggen. Scheelt optisch zeker nog 1 tot 1,5 cm, lijkt weinig maar ziet er strak uit vind ik zelf en geen aanloop praktijken maar gewoon goed sportief veren. Voldoet aan mijn verwachting, en in het verleden was ik een fichtel und sachs sportverlaging freak. Keihard en héél laag, maar de auto moet ' overal' bruikbaar blijven zonder gerammel en geklapper dus deze keuze gemaakt voor mijn punto. Met Bilstein erbij als schokbreker scheelt het nog een stukje is me verteld, dus wellicht dat het voor je handig is om dat te kopen. Sla zeker niet de andere reviews in de wind want merk dat er aardig veel know how zit op dit forum. Top !!!

Succes met je besluit !!
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door ing_BRW »

+/- 70.000km op een set schokbrekers? :shock:
Ik rijd al ruim 200.000km op nog steeds die originele schokbrekers (100% zeker weet ik dat niet aangezien de GP is aangekocht met 63.000km op de teller)

Mijn GP is 30mm verlaagd met Magneti Marelli veren (rebranded Eibach) op de originele sckokbrekers. De verlaging deed optisch al een hoop, maar met de 17" wielen eronder vind ik dat het voor het uiterlijk wel wat lager mocht.
Toch ervaar ik het soms al aardig stug op de kleine oneffenheden in het wegdek, dit in vergelijking met de eerder gereden Daewoo Matiz, Hyundai Tucson en Toyota Avansis.


Verlaagd op de winterwielen (15")
Afbeelding
Afbeelding

Verlaagd op de zomerwielen (17")
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door tonyvandenbroek »

PD7,

Ik zal er geen doekjes om winden, maar natuurlijk verlies comfort. Dit is mijn eerste auto met een complete schroefset, en dit had ik op alle andere auto's van me moeten doen.
Het verschil van Novitec veren en AP Schroefset is echt minimaal. Daarbij is een AP schroefset nog in hoogte te verstellen. Nee ik kan gewoon over een klinkerweg rijden, ik kan redelijk normaal een drempel nemen.
Nu met 17" 205/45 winterbanden heb ik zelfs meer comfort als dat ik in de zomer met mijn 215/40/18 banden rij.
Ja, ik kan gerust zeggen Schroefset/Verlagigs veren? Geef mij voortaan maar een schroefset!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door Odelot »

Off topic:
Dit was laag, en stug. Ook met schroefset icm met 19".

Afbeelding

@ing_BRW: Vervang je schokbrekers maar eens. Kijken of je het dan niet merkt :D
De mijne zijn met 105k vervangen en dat was een wereld van verschil. Laat staan na 2 ton...

On topic:

Eibach veren:

Afbeelding
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door evospark »

Heren, moet zeggen dat ik vaak lelijk verlaagde auto' s zie, maar op dit forum is de norm erg hoog. Vind ze eerlijk gezegt tot nu toe allemaal er strak bij staan. Daarmee bedoel ik de agressieve drang uiterlijk gezien van de auto( niet achter lager als voor maar geheel gelijk). Helaas zal het de keuze niet bevorderen mbt verlagen, daar tegen bied het diverse opties die allen goed smoelen op de auto en goede rij eigenschappen geven. Zelf had ik de Bilstein schokbrekers er graag bij gemonteerd maar op een nieuwe auto vond ik dat zonde. Zodra mijn punto ercaan toe is zal ik iig weer posten. Dan kan hier een mooie vraagbaak ingezien worden voor een ieder die wil verlagen. Leuke berichten, top !!
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
skeez
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: do feb 12, 2015 12:03

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door skeez »

Ik heb eveneens rode Eibach verlagingsveren onder mijn GP, in combinatie met 18" (zomer) en 17" (winter). Ook enige ervaring met schroefsetjes (onder een VW), ideaal omdat je zelf de hoogte kan bepalen, maar je merkt wel kwaliteitsverschil; heb een auto met een goedkoop setje gehad en dat stuiterde ontzettend, terwijl ik met AP verhoudingsgewijs veel meer comfort behield.
Gebruikersavatar
RainwormNL
Junior Stato
Berichten: 311
Lid geworden op: ma jun 17, 2013 15:21
Locatie: Hoeven (N-B)

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door RainwormNL »

Ik heb ook een AP Schroefset net als vele andere leden.
Hierbij wat foto's op 17" op zijn laagste standje met de veren van AP erbij.

Afbeelding
Afbeelding
Vaarwel Grande Punto Rosso Nero,
Hallo Honda CR-Z 1.5 I-Vtec GT
Gebruikersavatar
PD7
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 20, 2015 13:53

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door PD7 »

Bedankt voor alle reacties! :D
Ik denk dat ik toch voor een schroefsetje ga...aangezien ik graagde luxe wil hebben om zelf de hoogte kunnen bepalen. Ook loop ik dan niet het risico dat de auto lijkt achterover te hangen...

Iemand enig idee waar ik het goedkoopste aan zo'n setje kan komen? Of iemand die een setje in de verkoop heeft/doet? :-]
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v T-Jet '07
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door Skrymger »

Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs van een AP schroevenset voor eventuele toekomstplannen :D
1.3 Mjet Punto Evo '10
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Foto's verlaging Grande Punto

Bericht door ing_BRW »

Voor een AP-schroefset kan je het beste GPC hofleverancier eBoonstra benaderen.
Zoals hij zelf zegt en de meeste hier kunnen bevestigen is hij de goedkoopste van Nederland.
Plaats reactie