HELP! Koplampstekker ombouw Grande Punto

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PD7
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 20, 2015 13:53

HELP! Koplampstekker ombouw Grande Punto

Bericht door PD7 »

Beste mede-Puntoliefhebbers!

Ik heb sinds vorige week een aantal lampen met DRL verlichting goedkoop kunnen aanschaffen wegens magazijnleegverkoop. Echter heb ik er nooit aan gedacht dat de stekkers verschillen tussen de eerste modellen Grande Punto en vanaf 2008/2009… :cry:

Nu is het volgende dus het geval: Ik heb een Grande Punto van 2007 (de witte stekker) en ik heb nu dus koplampen voor het 2008/2009 model (de paarse stekker).
De vorm en bevestiging van de lampen is dus precies hetzelfde, maar de stekker is dat dus niet…

Nu moet dit om te bouwen zijn lijkt mij…als ik 2 paarse stekkers ergens op de sloop kan vinden moet dit om te bouwen zijn.
Nu is mijn vraag of iemand hier een How-To voor heeft of ervaring mee heeft en mij dus meer duidelijkheid kan geven.

Ik hoor het graag en alvast bedankt! Wanneer het niet mogelijk is zijn de lampen dus ook te koop.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v T-Jet '07
Gebruikersavatar
GPuntoBBedition
Nuovo Arrivato
Berichten: 78
Lid geworden op: ma dec 16, 2013 19:44

Re: HELP! Koplampstekker ombouw Grande Punto

Bericht door GPuntoBBedition »

Even opzoeken lijkt me of in dit geval is een multimeter je beste vriend zou ik zeggen....
Als je de oplossing weet hoor ik het graag lijkt me handig om een kleine 'how to' op het forum te zetten.

Misschien kan je de elektrische schema's opzoeken?
( ) uitlaat: Skytune of B-Power
( ) Airride
( ) Achter ramen 95%
( ) Bumperspoilers
( ) chrome velgen

(x) Blauwe leds interieur
(x) Trommelremmen Blauw
(X) Angel eyes headlights
(X) xenon 12000k
(x) zelfontworpen logo's
Gebruikersavatar
PD7
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: do aug 20, 2015 13:53

Re: HELP! Koplampstekker ombouw Grande Punto

Bericht door PD7 »

Ik ga inderdaad ergens volgende week alles maar doormeten.
Denk dat ik stekkers probeer te fixen op de sloop ergens van het nieuwe model en deze dus aan de kant van de auto aan de bedrading vast maak....dan is het doormeten wat wat is.

Zal wel even een kleine How To met foto's posten wanneer het is gelukt.

Andere tips/hulp is nog steeds heeeeeel erg welkom want ik ben geen held met elektronica :-]
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v T-Jet '07
Plaats reactie