T-jet komt niet op vermogen

Gebruikersavatar
AppleBaws
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: vr dec 11, 2015 12:30
Locatie: Apeldoorn

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door AppleBaws »

Ik heb het probleem gevonden idd.
Met mijn turbo is 180pk onmogelijk.
Ik heb die jongen gesproken die 180pk heeft gehaald bij tunex met een fiat gp.
Heb hem gevraagd wat voor turbo hij had en hij dacht dat het de originele was,, na een gesprek kwam hij erachter dat hij een vl36 turbo had.
Tunex had de chip dus gebaseerd op een vl36 turbo en ze hebben geen van beiden geweten dat dat de originele turbo niet is.
Ik rij nu met de verkeerde software rond vandaar dat het niet prettig rijdt, de turbodruk moet dringent omlaag.

Bij wie kan ik dit aanbod vinden van de turbo's?
Ik ben aan het overwegen of ik een grotere turbo ga nemen of dat ik het zo laat met de juiste software.
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.

- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door Christ »

Ha Meindert,

Maf verhaal. In onze T-Jets zit de VL37. Dus Tunex is er vanuit gegaan dat er een Abarth-turbo, dat is die VL36 nl., in zit bij jou?

Als ik het zo goed begrijp, dan komen de Tunex mannen, zeker als ze ook een halve dag aan het afstellen zijn geweest, hier niet vertrouwen wekkend over.

Bij RV Corse was ik in, nou, een kwartier of drie klaar.

Anyway, ik hoop dat het goed komt met je rode duiveltje.


Let us know!!

Haagse Chris :)
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Gebruikersavatar
AppleBaws
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: vr dec 11, 2015 12:30
Locatie: Apeldoorn

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door AppleBaws »

Wat leuk dat jij hier ook op reageert Chris van RV Corse!

Het kwam bij mij ook niet heel professioneel over inderdaad, hoe kun je nou zo'n grote fout maken dat je niet eens weet wat voor turbo er in een auto zit.
Ze zaten ook constant te zeuren over mn Blow off valve.
sterker nog sinds het chippen lijkt het net of mn koppeling steeds slipt.
Het is 100% zeker geen wielspin en ook de koppeling niet dus het moet wel in de software zitten.
Het gekke is ook dat de auto daar niet altijd last van heeft. Ik ben er mee naar mn garage geweest en we hebben de koppeling getest op allerlei manieren maar die is gewoon helemaal in orde.
Je ruikt de koppeling ook niet wanneer dit gebeurt.

Wat kun jij me bieden bij RV Corse?
Ik zit er over te denken door hun de software er weer af te laten halen en mn geld terug te vragen.
Heb nog op papier staan van hun dat ik terug kan komen om verder te gaan waar we gebleven waren of mn geld terug te krijgen als het me niet bevalt.

Ik rij een Fiat Grande Punto T-jet met:

Custom 63,5mm uitlaatsysteem met 60mm downpipe en 200 cells katalysator
VL37 Turbo
BMC Cold air intake
HKS Blow off valve (deze wil ik graag houden want dat is de reden waarom ik een turboauto kocht)
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.

- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door Sjoerd H. »

Chris is niet van RVCorse volgens mij...
Rvcorse en Savali zijn xowat hetzelfde bedrijf. Even googelen, bellen en dan vragen naar Ronald. Met die info die je nu stuurt kan hij veel en ook het maximale eruit halen wat ook veilig is voor je aandrijving.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door Christ »

Ha Meindert,

Inderdaad ben ik niet van RV Corse. Mijn T-Jet is daar afgelopen juni getuned.
Zoek 'm maar op, hij zit in Houten.

Keep us posted!!


Chris :)
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Gebruikersavatar
AppleBaws
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: vr dec 11, 2015 12:30
Locatie: Apeldoorn

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door AppleBaws »

Goede avond,

Ik heb gisteren de stage 2 chip van tunex laten verwijderen.
Wat is mn auto gigantisch traag nu :P
Het is niet eens leuk meer het gas in te trappen en de blow off klinkt beschamend haha.
Maar het is beter voor mn auto en dat is het belangrijkste.

Ik heb ook met ronald van savali gebeld en een afspraak gemaakt voor aanstaande donderdag.
Hij kwam alleen wel met hele lage cijfers over de brug dat viel me zwaar tegen.
Hij had het over een resultaat van 260nm en 150pk.
En dat met alle upgrades die ik heb... Weet nog niet wat ik daarvan moet denken.
Zonder chip had ik ook al 240nm met 145pk en ik heb daarna zelfs nog een bmc luchtfilter gemonteerd dus zou al aardig tegen die waardes aan moeten zitten.

Ben heel benieuwd hoe dat gaat aflopen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.

- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door Christ »

Heej Meindert,

Zo heb ik mijn T-Jet dus en bevalt me prima.

Waarom koop je geen Abarth dan? Daar heb ik ook nog aan gedacht, maar die gedachte heb ik laten varen, vooralsnog, want waar houdt 't op hè?

Nou jedesfalls succes en groet Ronald maar van Chris uit Den Haag met de grijze.


Chris :)
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Gebruikersavatar
AppleBaws
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: vr dec 11, 2015 12:30
Locatie: Apeldoorn

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door AppleBaws »

Heey chris,

Dat is nou dus het probleem, ik geef niet bijna €2000 aan tuning uit om net zoveel vermogen te krijgen als een standaard t-jet met een chipje.

De enigste reden dat ik geen abarth heb gekocht is vanwege de verzekering.
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.

- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door Christ »

Ha Mijndert,

Ja, onze T-Jet met vl36 turbo heeft, net als iedere motor, zijn beperkingen. De hoeveelheid geld die je er dan tegenaan smijt is daar geen maat in en vanuit het forum heb ik geleerd dat luchtfilter- en uitlaataanpassingen heel weinig opleveren, maar wel veel van je spaarvarken vergen.

Voor zover ik weet heeft Tony zijn T-Jet nog zwaarder kunnen laten tunen dan de standaard tuning die ik bij Ronald heb laten doen.

Dus, wil je 180 Italiaanse volbloedjes en zo'n 350 Nm, waarvan ik denk dat je daar naartoe wilt, èn geen Abarth, kun je heel de boel verder verbouwen denk ik zo.


Op z'n Haegsch: Haht moet en geggoet!!


Chris :)
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Gebruikersavatar
AppleBaws
Nuovo Arrivato
Berichten: 64
Lid geworden op: vr dec 11, 2015 12:30
Locatie: Apeldoorn

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door AppleBaws »

Heey allemaal,

Ik ben net terug van savali tuning.
Ronald heeft hem gechipt voor me, het verbaasde hem hoeveel vermogen eruit kwam.
Hij rijdt nu een flink stuk beter dan van toen ik bij Tunex wegreed.

1,3 bar turbodruk zoals ik graag wou maar hij houdt deze druk ook heel lang vast tot 5500 toeren heb ik nog 1,2 bar over en 1 bar bij de toerenbegrenzer ongeveer.
Ik heb nu alleen niet meer die flinke boost zoals eerder maar geleidelijk langer iets meer kracht.
Opzich wel fijn want nu is hij ook nog snel boven de 4000 toeren.

Het was ook erg prettig praten met Ronald. Hij geeft veel advies en is erg vriendelijk. Daarnaast gaf hij me ook nog een compliment over mn auto dat hij vond dat ik hem er heel leuk uitgevoerd had. Toch leuk een compliment te krijgen in plaats van de gemiddelde chipper die zn hoofd niet draait voor een auto onder de 500pk.

Al met al ben ik tot zover tevreden over de nieuwe chip.
Hoop dat dat zo blijft over langere periode.
Ik denk dat ik de motortuning zo laat voor nu, hij rijdt wel prima zo.
Misschien over een paar jaar een Abarth.

Ronald heeft keurig werk geleverd.
Fiat Grande Punto T-jet, vermogen: snel.

- HKS SSQV 3 Blow off valve
- Custom made uitlaat systeem (60mm downpipe, 200cells katalysator)
- Bmc Luchtinlaat systeem
- Savali gechipt
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door Christ »

Ha Mijndert,

Goed hè? Hoeveel auto's Ronald al heeft getuned, hoeveel auto-opgewonden kereltjes hij al heeft gesproken, hij blijft erop gefocust zijn klanten met een snelle glimlach weg te zien gaan.

Op z'n Haags: "Hahwe sau en stee heppie".

Groeten,

Chris :)
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
Gebruikersavatar
Blu Magnetico
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 233
Lid geworden op: di aug 12, 2014 22:57

Re: T-jet komt niet op vermogen

Bericht door Blu Magnetico »

Ronald is een topper! Zeer kundig, vriendelijk, behulpzaam, eerlijk advies, hart voor de auto's.
Luistert naar de wens van de klant, maar wel met behoud van de techniek.
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-Jet Sport 3d. Savali 121 pk > 146 pk
Plaats reactie