Punto Tunen

Phantom
Junior Stato
Berichten: 299
Lid geworden op: vr apr 06, 2012 19:13

Re: Punto Tunen

Bericht door Phantom »

Je zit niet ver van belgie af als ik het goed heb. ( bergelijk ).

Dan zou je ook naar skytune kunnen gaan, die hebben destijds mijn grande punto voorzien van compleet RVS uitlaat.
Was met heen en terug reis uit friesland nog steeds veel goedkoper dan in nederland.
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Punto Tunen

Bericht door DPhilippi »

Klopt, ik ben in 10 minuten de grens over. Ik tank ook altijd in België, lekker voordelig!

Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Punto Tunen

Bericht door DPhilippi »

Skytune vraagt 370-390. Het ziet er steeds meer naar uit dat ik een uitstapje ga maken naar Rotterdam.
angel66
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: wo mar 09, 2016 20:57
Locatie: Den Haag

Re: Punto Tunen

Bericht door angel66 »

Bel MCC ook even
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Peter_Bosveld
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di aug 05, 2014 8:52

Re: Punto Tunen

Bericht door Peter_Bosveld »

Betreft RVS uitlaat
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Punto Tunen

Bericht door DPhilippi »

MCC laat weten geen uitlaat te hebben voor de Punto Twinair. Ik had kort vertelt over KCE Sportuitlaat, waarnaar Frank verwees dat het probleem is dat de uitlaat (waarschijnlijk) geen E-keur heeft. Dit zou betekenen dat dit bij aanhouding een boete van minimaal 260 kan opleveren.
Weet jij daar toevallig meer over? Heeft jouw uitlaat bij KCE wel een E-keur gekregen?

Ook liet hij wel weten over een uitlaat met E-keur te beschikken, eigenlijk bedoelt voor een T-jet, wat in totaal 450 à 500 zal gaan kosten.
angel66
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: wo mar 09, 2016 20:57
Locatie: Den Haag

Re: Punto Tunen

Bericht door angel66 »

Jeetje wat een geld zeg. Maar als hij eenzelfde geluid als de Punto op het filmpje heeft zie ik geen probleem bij een controle
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Peter_Bosveld
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di aug 05, 2014 8:52

Re: Punto Tunen

Bericht door Peter_Bosveld »

Hahaha lol, dit bedrijf heeft honderden auto's gedaan. Het geluid is subtiel en sportief en absoluut geen knalpot.

Voor de apk maakt het niet uit, moet alleen gas dicht zijn. Ik heb t-jets voorbij zien komen met alleen een pijp vanaf de kat naar achteren, dan zal je de aandacht wel trekken.
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Punto Tunen

Bericht door DPhilippi »

Ik lees op andere fora positieve reacties over KCE. Ook dat er een E-keurmerk op zit. Ze hebben nog niet gereageerd op mijn mail, dus ik zal in een van de komende dagen eens bellen en navragen.

Ik ben benieuwd of iemand anders hier ook ervaring heeft met KCE. Kan moeilijk iedereen taggen, maar ik hoor het graag!
GL-Punto
Nuovo Arrivato
Berichten: 27
Lid geworden op: zo mar 27, 2016 2:41

Re: Punto Tunen

Bericht door GL-Punto »

Hoeveel PK krijg je meer als je Punto 1.4 2006 16V 95PK laat tunen door savali?
Heeft dit iemand al eens een keer laten uitvoeren bij hun?

Met vriendelijke groet,
GL-Punto ~~
Grande Punto 1.4 16v Sport 95PK Zwart 2006
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Punto Tunen

Bericht door Giordino »

Er is een keer iemand geweest met een 1.4 8V die het heeft laten doen, maar er was amper winst qua PK's en NM's.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
tomlolol
Junior Stato
Berichten: 264
Lid geworden op: vr nov 13, 2015 15:22

Re: Punto Tunen

Bericht door tomlolol »

Pk's zijn niet alles, als je in de lagere toeren bijvoorbeeld meer kracht krijgt is je auto sneller. PK's worden echter altijd bij de hogere toeren bepaald, dus op vlak van PK's ben je niet sneller maar algemeen wel.
Maar als je auto geen turbo heeft zal er nooit heel veel PK bij komen ...
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCjjObG ... LyfLJcWKuw" onclick="window.open(this.href);return false;
Introductie pagina: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=13515" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Punto Tunen

Bericht door DPhilippi »

Peter, ik ben vandaag bij KCE geweest! Foto volgt nog, maar ik heb gekozen voor een andere einddemper, dubbele sierstuk en de tussendemper is er tussenuit. In eerste instantie gekeken wat voor geluid het gaf met alleen einddemper, wat jij dus ook hebt, maar dat geluid viel mij erg tegen moet ik zeggen. Ik moest met m'n oor bij de uitlaat hangen om überhaupt iets van geluid te kunnen horen. De TwinAir motor maakt simpelweg te veel lawaai, waardoor dat voor mij niet voldoende was. Vandaar besloten om de tussendemper ertussenuit te halen, want dat is de boosdoener. En voilá, het eindresultaat is echt een one-of-a-kind geluid dat alleen een TwinAir kan hebben. Erg blij met het resultaat! :-]

Ik zal snel een filmpje maken en deze hier delen.

Daarnaast zit ik nu met een Fiat einddemper met sierstuk en tussendemper. Wellicht dat ik er iemand hier blij mee kan maken, beide zijn pas een half jaar oud. Anders gooi ik ze op Marktplaats :lol:
angel66
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: wo mar 09, 2016 20:57
Locatie: Den Haag

Re: Punto Tunen

Bericht door angel66 »

Nou ben benieuwd.
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Gebruikersavatar
TheoWen
Nuovo Arrivato
Berichten: 120
Lid geworden op: za dec 26, 2015 14:31

Re: Punto Tunen

Bericht door TheoWen »

DPhilippi schreef:Peter, ik ben vandaag bij KCE geweest! Foto volgt nog, maar ik heb gekozen voor een andere einddemper, dubbele sierstuk en de tussendemper is er tussenuit. In eerste instantie gekeken wat voor geluid het gaf met alleen einddemper, wat jij dus ook hebt, maar dat geluid viel mij erg tegen moet ik zeggen. Ik moest met m'n oor bij de uitlaat hangen om überhaupt iets van geluid te kunnen horen. De TwinAir motor maakt simpelweg te veel lawaai, waardoor dat voor mij niet voldoende was. Vandaar besloten om de tussendemper ertussenuit te halen, want dat is de boosdoener. En voilá, het eindresultaat is echt een one-of-a-kind geluid dat alleen een TwinAir kan hebben. Erg blij met het resultaat! :-]

Ik zal snel een filmpje maken en deze hier delen.

Daarnaast zit ik nu met een Fiat einddemper met sierstuk en tussendemper. Wellicht dat ik er iemand hier blij mee kan maken, beide zijn pas een half jaar oud. Anders gooi ik ze op Marktplaats :lol:
Ligt aan wat je wil hebben voor de einddemper
Plaats reactie