Punto Tunen
Re: Punto Tunen
Motortuning is de beste en goedkoopste manier meer vermogen te bereiken.
15 pk en 30 a 40 NM is wel degelijk veel.
Of je meer krijgt met een andere uitlaat en luchtfilter valt nog te bezien.
Heb ik ooit gedaan met een grande punto, winst bijna niks. kosten 1500 euro.
Dus denk er eerst over na. Motortuning zeker doen, maar alleen bij een echte niet zo een power box.
En als het kan met rollenbank test, want alleen dan weet je zeker dat het ook werkt.
Onlangs heb ik mijn seat Toledo met 105 PK laten tunen door JDengineering.
103 pk aan de wielen, 112 pk aan het blok. met 186.7 NM koppel.
Na tuning,
126 pk aan de wielen, 137 pk aan het blok. met 236.8 NM koppel.
Winst 23 pk voor 509 euro. 17,5 euro per pk.
bij Euro95, met 98 of 102 wordt het zelfs nog meer. Met 102 kom ik wat betreft pk gewicht verhouding zelfs in de buurt van een abarth punto evo.
Mijn grande punto heeft en spaghetti spruitstuk gekregen een RVS uitlaat op maat met sportkat van voor tot achter en een viper sportluchtfilter. Kosten alles bij elkaar rond de 1500 euro.
Winst 11 pk, dat is 136 euro per pk. Reken maar uit wat beter is.
Enigste kanttekening, de grande punto was een ongeblazen blok. En daar valt heel weinig uit te halen, wat ik toen nog niet wist.
Dus motortuning zeker doen, de rest is eigenlijk de kosten niet waard.
15 pk en 30 a 40 NM is wel degelijk veel.
Of je meer krijgt met een andere uitlaat en luchtfilter valt nog te bezien.
Heb ik ooit gedaan met een grande punto, winst bijna niks. kosten 1500 euro.
Dus denk er eerst over na. Motortuning zeker doen, maar alleen bij een echte niet zo een power box.
En als het kan met rollenbank test, want alleen dan weet je zeker dat het ook werkt.
Onlangs heb ik mijn seat Toledo met 105 PK laten tunen door JDengineering.
103 pk aan de wielen, 112 pk aan het blok. met 186.7 NM koppel.
Na tuning,
126 pk aan de wielen, 137 pk aan het blok. met 236.8 NM koppel.
Winst 23 pk voor 509 euro. 17,5 euro per pk.
bij Euro95, met 98 of 102 wordt het zelfs nog meer. Met 102 kom ik wat betreft pk gewicht verhouding zelfs in de buurt van een abarth punto evo.
Mijn grande punto heeft en spaghetti spruitstuk gekregen een RVS uitlaat op maat met sportkat van voor tot achter en een viper sportluchtfilter. Kosten alles bij elkaar rond de 1500 euro.
Winst 11 pk, dat is 136 euro per pk. Reken maar uit wat beter is.
Enigste kanttekening, de grande punto was een ongeblazen blok. En daar valt heel weinig uit te halen, wat ik toen nog niet wist.
Dus motortuning zeker doen, de rest is eigenlijk de kosten niet waard.
Re: Punto Tunen
^ Meest interessant voor Angel.
Zelf heb ik meer dan genoeg aan de twinair 100. Ik ben over het algemeen een zuinige rijder met hier en daar pieken als ik zin heb om door te gassen. Simpelweg de eco mode uitzetten en de turbo z'n werk laten doen. De turbo trekt naar mijn mening de Punto als een malle vooruit! Die extra paar PK's kunnen mij gestolen worden. Dit betreft hetzelfde met de uitlaat: het gaat er mij puur om dat het geluid van de twinair niet zo overheerst. Nu klinkt ie als een brommobiel op steroïden :p
Zelf heb ik meer dan genoeg aan de twinair 100. Ik ben over het algemeen een zuinige rijder met hier en daar pieken als ik zin heb om door te gassen. Simpelweg de eco mode uitzetten en de turbo z'n werk laten doen. De turbo trekt naar mijn mening de Punto als een malle vooruit! Die extra paar PK's kunnen mij gestolen worden. Dit betreft hetzelfde met de uitlaat: het gaat er mij puur om dat het geluid van de twinair niet zo overheerst. Nu klinkt ie als een brommobiel op steroïden :p
Re: Punto Tunen
hmm die tuning gaat zeker gebeuren. Vraag me dan af wat een uitlaat en filter extra gaan doen. Uiteraard wil het oor ook wat.
En ja dit standaard geluid vind ik ook niks.....met die spoiler en skirts wil ik ook wel een leuk pittig geluidje.
En ja dit standaard geluid vind ik ook niks.....met die spoiler en skirts wil ik ook wel een leuk pittig geluidje.
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Re: Punto Tunen
http://youtu.be/N7gw4ahAwJI" onclick="window.open(this.href);return false;
Supersprint uitlaat systeem
Nice
Supersprint uitlaat systeem
Nice
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Re: Punto Tunen
Ik kan geen ander filmpje dan die link van Peter vinden van een punto twinair met een uitlaatsysteem. De enige uitlaatsystemen die je zou kunnen vergelijken zijn geloof ik deze twee van een 500 twinair:
https://youtu.be/YpqY7y3M_hE" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/uUr9wSs2cmE" onclick="window.open(this.href);return false; < Klinkt ook erg lekker!
https://youtu.be/YpqY7y3M_hE" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/uUr9wSs2cmE" onclick="window.open(this.href);return false; < Klinkt ook erg lekker!
Re: Punto Tunen
Ik denk dat ik het op tunen en een uitlaat hou. Ook vanwege mijn fabrieksgarantie.
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Re: Punto Tunen
Vergeet niet: er is meer dan de motor dat een auto sneller maakt
Remmen, banden en ophanging doen zeer veel voor bochten te nemen en maken de auto ook sneller algemeen.
Voor de motor:
Luchtfilter, uitlaat en eventueel uitlaat spruitstuk (duur en bijna niet bestaande voor punto's).
Als je wat meer geld hebt: grotere turbo
Wat op een ander punto forum vaak gedaan word is een nieuwe camshaft.
Natuurlijk ook chippen maar als je van plan bent luchtfilter, uitlaat of turbo te veranderen dat eerst doen om het maximale uit de chip te halen.
Voor ophanging zijn er 2 opties: coilovers (verlagings veren) of volledige set (duur: 1500 soms) en dit zal de auto veel betere handling geven.
Tenslotte zijn er de banden: het enige contact oppervlak tussen auto en baan, wil je al je kracht op de grond krijgen moet ge goede grip hebben.
Handige site voor prijs idee te krijgen: http://www.tuningcompany.nl/webshop/nov ... at-tuning/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel succes!
Remmen, banden en ophanging doen zeer veel voor bochten te nemen en maken de auto ook sneller algemeen.
Voor de motor:
Luchtfilter, uitlaat en eventueel uitlaat spruitstuk (duur en bijna niet bestaande voor punto's).
Als je wat meer geld hebt: grotere turbo
Wat op een ander punto forum vaak gedaan word is een nieuwe camshaft.
Natuurlijk ook chippen maar als je van plan bent luchtfilter, uitlaat of turbo te veranderen dat eerst doen om het maximale uit de chip te halen.
Voor ophanging zijn er 2 opties: coilovers (verlagings veren) of volledige set (duur: 1500 soms) en dit zal de auto veel betere handling geven.
Tenslotte zijn er de banden: het enige contact oppervlak tussen auto en baan, wil je al je kracht op de grond krijgen moet ge goede grip hebben.
Handige site voor prijs idee te krijgen: http://www.tuningcompany.nl/webshop/nov ... at-tuning/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel succes!
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCjjObG ... LyfLJcWKuw" onclick="window.open(this.href);return false;
Introductie pagina: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=13515" onclick="window.open(this.href);return false;
Introductie pagina: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=13515" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Punto Tunen
Eerlijk gezegd gebruik ik de Eco mode niet. Ik rijd heel rustig in de stad, wat tegenwoordig zuinig rijden heet.
DPhilippi schreef:^ Meest interessant voor Angel.
Zelf heb ik meer dan genoeg aan de twinair 100. Ik ben over het algemeen een zuinige rijder met hier en daar pieken als ik zin heb om door te gassen. Simpelweg de eco mode uitzetten en de turbo z'n werk laten doen. De turbo trekt naar mijn mening de Punto als een malle vooruit! Die extra paar PK's kunnen mij gestolen worden. Dit betreft hetzelfde met de uitlaat: het gaat er mij puur om dat het geluid van de twinair niet zo overheerst. Nu klinkt ie als een brommobiel op steroïden :p
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Re: Punto Tunen
Dat weet ik. Ik heb een Stilo Abarth gehad, door madeno racing aangepast. Deze wil ik stapje voor stapje doen. Welk ander Punto forum?
tomlolol schreef:Vergeet niet: er is meer dan de motor dat een auto sneller maakt
Remmen, banden en ophanging doen zeer veel voor bochten te nemen en maken de auto ook sneller algemeen.
Voor de motor:
Luchtfilter, uitlaat en eventueel uitlaat spruitstuk (duur en bijna niet bestaande voor punto's).
Als je wat meer geld hebt: grotere turbo
Wat op een ander punto forum vaak gedaan word is een nieuwe camshaft.
Natuurlijk ook chippen maar als je van plan bent luchtfilter, uitlaat of turbo te veranderen dat eerst doen om het maximale uit de chip te halen.
Voor ophanging zijn er 2 opties: coilovers (verlagings veren) of volledige set (duur: 1500 soms) en dit zal de auto veel betere handling geven.
Tenslotte zijn er de banden: het enige contact oppervlak tussen auto en baan, wil je al je kracht op de grond krijgen moet ge goede grip hebben.
Handige site voor prijs idee te krijgen: http://www.tuningcompany.nl/webshop/nov ... at-tuning/" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel succes!
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Re: Punto Tunen
Snap ik Angel, de eco mode is zeker ook niet altijd nuttig. Mij zijn alleen wel twee dingen opgevallen:
- De turbo komt er (bij mij) vrij snel in, zeker in de eerste twee versnellingen
- Met eco mode is het verbruik bij optrekken zeker 30 tot 40 procent zuiniger
Maar ik heb de Punto ook pas een maand, dus het is nog even experimenteren!
.. Ik ga nu ook even garages benaderen voor een einddemper met sierstuk. Rotterdam is best een eind weg. Als het dichterbij kan, dan heb ik dat natuurlijk liever. Een dubbele uitlaat lijkt me ook een stuk mooier staan. Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.
- De turbo komt er (bij mij) vrij snel in, zeker in de eerste twee versnellingen
- Met eco mode is het verbruik bij optrekken zeker 30 tot 40 procent zuiniger
Maar ik heb de Punto ook pas een maand, dus het is nog even experimenteren!
.. Ik ga nu ook even garages benaderen voor een einddemper met sierstuk. Rotterdam is best een eind weg. Als het dichterbij kan, dan heb ik dat natuurlijk liever. Een dubbele uitlaat lijkt me ook een stuk mooier staan. Zodra ik meer weet laat ik het hier weten.
Re: Punto Tunen
Als ik een tip mag geven. Mijn Abarth ging altijd naar MCC in Veghel. Misschien dat dat meer in de buurt is voor jou.
Ik heb mijn Punto ook net iets meer dan 2 weken. Nieuw gekocht.
Ik heb mijn Punto ook net iets meer dan 2 weken. Nieuw gekocht.
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Re: Punto Tunen
Bedankt, ik zal eens kijken. Op het eerste zicht hebben ze nog geen 0.9 twinair in hun rijtje staat, dus dat wordt even navragen .
Re: Punto Tunen
Ze stellen zelf ook uitlaten samen. Even bellen en vragen naar Frank. Ze doen Punto Abarth uitvoeringen ook
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Re: Punto Tunen
http://www.fiatforum.com/" onclick="window.open(this.href);return false;angel66 schreef:Dat weet ik. Ik heb een Stilo Abarth gehad, door madeno racing aangepast. Deze wil ik stapje voor stapje doen. Welk ander Punto forum?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCjjObG ... LyfLJcWKuw" onclick="window.open(this.href);return false;
Introductie pagina: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=13515" onclick="window.open(this.href);return false;
Introductie pagina: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=13515" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Punto Tunen
Peter, betreft dit trouwens staal of RVS? Bijna vergeten te vragen.Peter_Bosveld schreef:DP: ik heb een paar weken terug een sportuitlaat laten monteren, klinkt erg goed een diepe roffel bij stationair. Check anders op youtube, zoek bijv op fiat 500 twinair of de Mito. Genoeg mogelijkheden. Mijn uitlaat is tevens wel op maat gemaakt.