1.4 turbojet veren op een 1.4 8v

Plaats reactie
Valandin
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: do okt 08, 2015 22:52
Locatie: Arnhem

1.4 turbojet veren op een 1.4 8v

Bericht door Valandin »

Hey..

Ik begin me inmiddels wel een beetje te schamen, met zoveel topics van mij onder elkaar..
Kubusje heeft dus een setje veren liggen ( http://imgur.com/a/nVfhG" onclick="window.open(this.href);return false; ) en die heeft hij onder zijn Punto 1.4 16v gehad.. zelf heb ik een 1.4 8v.. Ik vroeg me af of die veren zullen passen.

In eerste instantie zou ik denken van wel, de auto's zijn kwa onderstel toch identiek en het enige verschil is toch de motor? Op elke site waar je de veren kan bestellen moet je echt kiezen of je wél of niet de turbojet hebt.

Zit hier dan toch verschil in? Ik wil het graag zeker weten omdat ik 200km (enkele weg..) naar degene die het monteert. Zou knap lullig zijn als ik zo 2 uur onderweg ben en het past niet.
Gebruikersavatar
TheoWen
Nuovo Arrivato
Berichten: 120
Lid geworden op: za dec 26, 2015 14:31

Re: 1.4 turbojet veren op een 1.4 8v

Bericht door TheoWen »

16vT zal iets zwaarder zijn en daarom ze iets stugger zijn dan voor de 8v dus kan zijn dat hij iplv -40 -35 zijn
Valandin
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: do okt 08, 2015 22:52
Locatie: Arnhem

Re: 1.4 turbojet veren op een 1.4 8v

Bericht door Valandin »

Eens kijken..

Mijn GP 8v
Leeg voertuig 1000 KG

GP 16v
Leeg voertuig1145 kg

Is inderdaad 145 kilo zwaarder.
Dat zou dus betekenen dat ze een heel klein beetje stugger zullen zijn toch?
Kan het verder prima met monteren/maten? Wil het graag even zeker weten voordat ik zo 400km voor niks rijd.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Milo-vs
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: do sep 24, 2015 20:57

Re: 1.4 turbojet veren op een 1.4 8v

Bericht door Milo-vs »

De TJet is een sport variant en heeft dus een aangepast onderstel. Ik zou het niet zomaar wisselen. Beter een goed bij elkaar horend setje scoren
Valandin
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: do okt 08, 2015 22:52
Locatie: Arnhem

Re: 1.4 turbojet veren op een 1.4 8v

Bericht door Valandin »

Ik heb ook de sport uitvoering van de 8v met sport onderstel :p
Had even contact opgenomen met Novitec om het maar direct te vragen.
Ze gaven aan dat het wel zou passen maar dat het stugger zou zijn en de verlaging iets minder laag zou uitvallen.
Verwacht dus dat de verlaging zo'n 32-36mm zal zijn ipv 40mm en een klein beetje stugger.

Is natuurlijk maar 150 kilo verschil. Zo'n wereld van verschil is dat ook weer niet.
Plaats reactie