Verlagen Fiat Punto 2013
- Punto 2013 sportline
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do aug 27, 2015 10:04
Verlagen Fiat Punto 2013
Heb mij een paar weken geleden nieuwe velgjes aangeschaft (Monaco Hairpin 17").
Zoals jullie al kunnen zien aan de foto's heb ik veel te veel ruimte over tussen de wielkasten en de banden.
En dit staat echt niet als je je auto een sportieve look wil geven!
Nu was mijn vraag aan jullie allemaal, wat raden jullie mij aan om te doen?
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Ik heb zelf nog niet verlaagd maar de meeste hier gaan op novitech. Eibach heeft ook 2 opties: sportline en Pro Kit. Dat zijn de meest voorkomende, ik heb er persoonlijk geen ervaing mee. Ik ben van plan deze zomer de eibach sport line te kopen, deze verlagen 40-45 mm, zonder problemen bij bulten.
Veel succes!
Veel succes!
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCjjObG ... LyfLJcWKuw" onclick="window.open(this.href);return false;
Introductie pagina: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=13515" onclick="window.open(this.href);return false;
Introductie pagina: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=13515" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Zelf ligt er bij mij Eibach onder maar kan niet ontkennen dat de jongens met o.a. de AP schroefsetjes er veel netter op staan dan de mijne...als je auto er al wat km' s op heeft staan(+60.000km) zou ik zeker voor een complete (schreef)set gaan. Succes !!
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
AP Schroefset. Ik stond op -5,5. Nu weer terug gezet naar -4cm. Met de banden die ik nu heb liep het voor te vlug aan bij een drempeltje. Nu kan ik gewoon doorrijden op een drempel en oogt nog steeds mooi.
op zomerschoenen (18" 215/40 banden)
op winterschoenen (17" 205/45 banden)
op zomerschoenen (18" 215/40 banden)
op winterschoenen (17" 205/45 banden)
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Morgen komen er -40mm novitec veren onder mijn punto.. Ik maak wel wat foto's.
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Over verlagen gesproken: er zitten hier veel Punto's op het forum die verlaagd zijn, maar hoe veel ruimte zit er nu precies bij jullie tussen de band en de wielkast? Ik begin heel lichtjes te twijfelen of ik er ook een setje onder gooi, maar ik krijg er bijvoorbeeld voor net drie vingers onder. Als ik er-40 novitec onder zet, dan kan ik bij iedere set nieuwe banden ook gelijk de wielkasten opnieuw laten spuiten...
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Foto's van de verlaging zijn te zien in mijn topic.. Staat in m'n handtekening.
Verder valt het echt mee hoor, 40mm zakken stelt geen reet voor. Zonder verlaging ziet een Punto er raar uit, met 40mm verlagen ziet het er alsnog OEM uit, maar wel behoorlijk strak.
60-70mm oogt het aller strakst. Denk dat als je hem helemaal plat op de buik (lelijk) wilt zetten je wel op 80mm komt.
Hangt er wel een beetje af wat voor maat velgen je hebt, hoe hoog je banden zijn... Maar in elke situatie (ook met 18" velgen) is 40mm echt nog wel normaal. Als je niet weet hoe een Punto er uit ziet zou je bij een 40mm verlaging niet meteen zeggen "Zeuw! Die's laag!'
Verder valt het echt mee hoor, 40mm zakken stelt geen reet voor. Zonder verlaging ziet een Punto er raar uit, met 40mm verlagen ziet het er alsnog OEM uit, maar wel behoorlijk strak.
60-70mm oogt het aller strakst. Denk dat als je hem helemaal plat op de buik (lelijk) wilt zetten je wel op 80mm komt.
Hangt er wel een beetje af wat voor maat velgen je hebt, hoe hoog je banden zijn... Maar in elke situatie (ook met 18" velgen) is 40mm echt nog wel normaal. Als je niet weet hoe een Punto er uit ziet zou je bij een 40mm verlaging niet meteen zeggen "Zeuw! Die's laag!'
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Ja, ik weet 't. Laat staan dat zo'n setje veren ook niet zo veel kost. Ik maak me alleen zorgen over de Punto zelf. Momenteel zit er precies 40m tussen de wielkast en de band. En dat is onbeladen. Als ik er -40 veren onder zet, betekent dit dan dat de auto onbeladen exact -40 zal zakken. Ja, toch? Hij ligt al lager ivm sportonderstel, maar ik weet niet of dat betekent dat er kortere veren onder zitten. Mocht dat wel zo zijn, dan zou dit betekenen dat de -40 van Novitec niet -40, maar bijvoorbeeld -20 geven. Als ik het goed begrijp tenminste.
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Even inhaken..
Ik heb ook een sportonderstel (GP sport)... Maar heb jij niet nu al het idee dat je over drempel gelanceerd wordt? Vering is al super stug naar mijn idee. Als je hem zou verlagen, hoe gaat dat dan?
Ik heb ook een sportonderstel (GP sport)... Maar heb jij niet nu al het idee dat je over drempel gelanceerd wordt? Vering is al super stug naar mijn idee. Als je hem zou verlagen, hoe gaat dat dan?
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Precies wat je zegt Scar. Soms voelt het alsof de voor- of achterbumper nog net de grond niet raakt bij een drempel. Na te gaan dat er nog een voorlip onder komt en ik nog naar een diffuser aan het kijken ben. Momenteel is de ruimte tussen de wielkast en band ook exact uitgelijnd. Zowel boven, links dan wel rechts zit precies even veel ruimte. Dat ziet er eigenlijk wel strak uit vind ik.
Er zijn hier alleen zoveel mensen die zijn of haar Punto hebben verlaagd. In eerste instantie kwam dat niet in me op, maar op een gegeven moment begin je toch te twijfelen.
Er zijn hier alleen zoveel mensen die zijn of haar Punto hebben verlaagd. In eerste instantie kwam dat niet in me op, maar op een gegeven moment begin je toch te twijfelen.
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Sportonderstel is al -10mm, -40mm veren zorgt dus voor nog -30mm verschil. Je zal inderdaad 10 á 15mm optisch nog een 'gap' hebben, maar het gaat absoluut niet aanlopen. Zoals je bij tony ziet kan je zelfs op 18" velgen nog 50mm zakken en dan heb je nog ruimte over. Optisch zal het dan exact lijken.
Verder zijn de sportonderstelveren van de GP gewoon best wel klote. Ik woon hier in straat waar ik letterlijk over 15 á 20 speedbumps heen ben voordat ik uit de straat ben, met de sportonderstelveren vloog ik continue door de auto heen terwijl ik er met 15-20km/h overheen reed. Ook heb ik een keer zachtjes met m'n voorbumper de grond aangetikt over een van die drempeltjes.
Met de 40mm novitec veren kan ik er met 20-30km/h overheen, terwijl ik minder door de auto heen stuiter en een stuk fijner rijd. Denk dat daarom ook de meeste voor Novitec kiezen, is gewoon ontzettend comfortabel en fijn.
Verder zijn de sportonderstelveren van de GP gewoon best wel klote. Ik woon hier in straat waar ik letterlijk over 15 á 20 speedbumps heen ben voordat ik uit de straat ben, met de sportonderstelveren vloog ik continue door de auto heen terwijl ik er met 15-20km/h overheen reed. Ook heb ik een keer zachtjes met m'n voorbumper de grond aangetikt over een van die drempeltjes.
Met de 40mm novitec veren kan ik er met 20-30km/h overheen, terwijl ik minder door de auto heen stuiter en een stuk fijner rijd. Denk dat daarom ook de meeste voor Novitec kiezen, is gewoon ontzettend comfortabel en fijn.
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Valandin, bedankt! Dus het ligt aan de originele veren. Misschien moet ik dan ook maar eens kijken naar een ander setje, afhankelijk van de aanschaf en montagekosten.
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Thanks voor de info. Ik moet even kijken bij welke evenement/meeting ik mijn GPC-ontmaagding krijg, maar ik ben sowieso aanwezig bij de zomerrit BBQ in augustus. Ik denk dat ik dan even alle aanwezige Punto's ga nalopen om een goed beeld te krijgen van verschillende veringen.. En wellicht een passagiers testritje om het verschil te voelen (?). Zo hebben er veel Novitec (-40), maar ik heb er ook een paar voorbij zien komen met Eibach (-30).
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Scarrr, hier vind je drie verschillende veren voor een aardig prijsje:
- Eibach -30
- Novitec -40
- Eibach -40/-45
http://www.fiat-sportiva.de/Tuning-Styl ... 1_274.html
- Eibach -30
- Novitec -40
- Eibach -40/-45
http://www.fiat-sportiva.de/Tuning-Styl ... 1_274.html
- Punto 2013 sportline
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do aug 27, 2015 10:04
Re: Verlagen Fiat Punto 2013
Beetje rondgesurft op het internet op zoek naar een garage of bandencentrale (in Limburg), die niet enkel nieuwe velgen verkoopt of banden legt...
Eindelijk na lang zoeken eentje gevonden die ook tuning doet zoals verlagingen, spoorverbreders leggen en noem maar op. Nu had ik een offerte aangevraagd en zoals al velen onder jullie hadden gezegd, raadde ze mij een AP schroefset aan. De prijs kwam neer op €732,00 incl. plaatsing en attesten (uitlijning na verlaging reeds in de prijs opgenomen).
Nu weet ik niet of de prijs die ze vragen veel is of niet?
Eindelijk na lang zoeken eentje gevonden die ook tuning doet zoals verlagingen, spoorverbreders leggen en noem maar op. Nu had ik een offerte aangevraagd en zoals al velen onder jullie hadden gezegd, raadde ze mij een AP schroefset aan. De prijs kwam neer op €732,00 incl. plaatsing en attesten (uitlijning na verlaging reeds in de prijs opgenomen).
Nu weet ik niet of de prijs die ze vragen veel is of niet?